Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Ristus - 11.03.2013, 18:44:01

Otsikko: S40 -99 D4192T2 alko kilkattamaan kierroksilla ihan perhanasti
Kirjoitti: Ristus - 11.03.2013, 18:44:01
Luulen että ääni tulee syöttöpumpusta, pahinta kilkatus on moottorijarrutuksessa.

Taitaa olla pumppu tiensäpäässä, ajettu vasta 395700km mietin vain että tuohon ei lie ihan vaan vaihdeta pumppua toisesta autosta.

Mikä tuosta voisi olla rikki ja kannattaako edes enää haaveilla korjaamista.

Lisätään sen verran että viralliset arvaukset on suutin tai pumppu.

Auto on nyt pajan pihassa johon se limputti aamulla omin voimin. jos voi korjata halvalla korjataan jos ei niin sitten vituttaa mutta ei korjata.

Tähän mennessä todettu että puristukset ok ja suuttimet on kunnossa, epäili laakereita mutta ei jaksanut uskoa pumpun vikaan.
Otsikko: Vs: S40 -99 D4192T2 alko kilkattamaan kierroksilla ihan perhanasti
Kirjoitti: Ristus - 14.03.2013, 14:24:38
Se sitten selvis mikä on vialla.

4. kiertokangenlaakeri mennyt... ite vaihoin ne joten oma kai se sitten on vika... Kampiakseli menee koneistettavaks jos meinaa kasata samoin nelosen kanki vissiin jne. Ei kannata alkaa pajalla teettämään... roudaan auton jonnekkin ja otan koneen pois paikoiltaan jne sitten joskus jos on aikaa.

Autotallin valmistumista odotellen...
Otsikko: Vs: S40 -99 D4192T2 alko kilkattamaan kierroksilla ihan perhanasti
Kirjoitti: Ristus - 22.06.2014, 10:32:57
Ei taida muuten koneistamo auttaa kun kampuran kaula oli kulunut, laakeri ei niinkään ollu dramaattisesti ohentunut mutta leventynyt yhdestä kohtaa.

Kertokaapas te kaikki muut minua viisaammat saako tuon kampiakselin elvytettyä, se on karkeasti millin ohuempi kuin pitäisi ja siinä on ura, voiko tuolloista täyttää hitsaamalla ja sorvata takasin kokoon tuleeko hyvä ja maksaako enenmmän kuin uusi kone jonka saa halvimmillaan purkaamolta 650€