Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Paskakuski - 11.03.2013, 22:01:00
-
Onko kellään minkään sortin projektikuvia isomman coolerin asennuksesta kyseisten vehkeiden nokalle? Itsellä napottaa nurkassa 600x300x76 kenno 3" lähdöillä ja takoitus olisi tuo taikoa tuo ilmastoidun 940 nokalle.
-
Hop hop! kuvia kuvia!
-
Tuossa vähän tärähtännyt kuva omasta asennuksesta:
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/Volvocooleri.jpg)
500X400 tais olla kennon mitat X2 eli 150mm paksu.
Ei ole ilmastointia..
-
Tuossa vähän tärähtännyt kuva omasta asennuksesta:
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/Volvocooleri.jpg)
500X400 tais olla kennon mitat X2 eli 150mm paksu.
Ei ole ilmastointia..
No nyt! Vois sanoo että melko huomaamaton välärin asennus, leimalla tuskin huomataan jos maalaa mustaks ;D
Vai onko tuo jossain ratapelissä?
Eikös tämä kl-racingin (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html) 60mm ollu paksuin, joka meni ilmastoidun nokalle ilman uusien kiinnikkeiden tekoa? Sitä paksummat vaatii jo syylärin siirtoa taaksepäin?
-
Enpä viitti laittaa kuvia omista asennuksista kun ovat vaan ilman ilmastointia oleviin...
Ilmastoituun on tosiaan mutkikkaampi mutta tehtävissä. Lähinnä noi modelpassande on sopivia pienellä väännöllä.
Kyllä ne asennukset aina katsuri huomaa jos haluaa, tai sitten on joku jälkeenjäänyt, sinne vaan... tai sitten leimalle alkup. kiinni jos arveluttaa.
-
Enpä viitti laittaa kuvia omista asennuksista kun ovat vaan ilman ilmastointia oleviin...
Pistä vaan, oon meinaan kahden välillä, kiinacooleri vai kl:n modelpassande :)
-
Eikös tämä kl-racingin (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html) 60mm ollu paksuin, joka meni ilmastoidun nokalle ilman uusien kiinnikkeiden tekoa? Sitä paksummat vaatii jo syylärin siirtoa taaksepäin?
Tuohonkin pitää laittaa pienet jatkopalat syylärin yläreunan pidikkeisiin ja kallistaa syyläriä hieman taaksepäin.
Muuten käy suoraan.
-
Tuohonkin pitää laittaa pienet jatkopalat syylärin yläreunan pidikkeisiin ja kallistaa syyläriä hieman taaksepäin.
Muuten käy suoraan.
Ok, hyvä tietää ettei suuremmin tarvi rakentaa, kun tulee vaihdettua tuo vakion tilalle.
-
Tossa jotain kuvia ettei kaikki luule että puhun lämpimikseni. :)
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3026_zpsf7702230.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3025_zps17072160.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3024_zps9e9fcfa6.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3023_zps75247d6e.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3022_zpsefd6b9a4.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3021_zps3fe492f1.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3020_zpsaa2ce754.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM3019_zpse15e19c3.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/013.jpg
-
Aiemmin ku tilailtiin noita modelpassare jäähyjä ruotsista esim L-M-R tai KL-Racing niin kennon päät oli tehty ihan alumiinilevystä hitsailemalla ja olivat kooltaan niin isot että aina joutu silpomaan runkoaisoja tms että sai ympärille tilaa.
Kuukausi sitten tilattiin kaverille kenno KL-Racingin kautta 240 sarjalaiseen. Eli ilman ilmastointia malli ja 60mm paksuna.
Aina niissä on pieni sovitus että istuu paikalleen mutta nää kennot mitä hurrit nyt nyy on valetuilla päätyponttooneilla ja siksi ne passaa paljon paremmin paikalleen ja voi kuitenkin käyttää orggis ahtoputkia.
Ehottomasti kantsii tollanen modelpassare laittaa ennemmin kuin perus kiina cooleri. Pääsee aikapaljon helpommalla työllä.
-
Ehottomasti kantsii tollanen modelpassare laittaa ennemmin kuin perus kiina cooleri. Pääsee aikapaljon helpommalla työllä.
Rikkaat pääsee helpommalla. "Mallikohtainen" maksaa noin kolmekertaa enemmän, kuin tuommoinen, mikä esim. hevosella on. :)
Ja eipä tuossa heposen ratkaisussakaan nyt hirveästi ole tarvinnut näköjään työtä tehdä.
-
Joo itellä ainoa ongelma tuo ilmastointi... Kiitos kuvista, tämäkin oli jo paljon eteenpäin. :) Tässä just mietin, että pitääkö tässä tehdä semmonen brutaalin näköinen ja ottaa puskurista kunnon pala pois. pitää huomenna käydä tutkailemassa.
-
Ihan samanlailla jokaisen näihin täytyy säästää.
Tuollainen Modelpassare on siitä hyvä että voi tosiaan käyttää vakio putkia ja mitään ei tarvitse lisätä esim ostella silikoni tai metalli mutkia, ei klemmaria klemmarin perään. Yleensä pienellä kiinnikkeiden viilauksella saa kennon istumaan niinkuin pitääkin.
Jos ostaa kiinarin ni laskee siihen nyt ainakin halvimmillaanki ebaysta noin 20-25e per mutka mitä tarvii siihen silikoneja. Ja ehkä siihen asentamiseen menee kanssa muutama euro lattarautaan sun muuhun?.
Jokainen tekee tottakai omat ratkaisunsa.
Joo itellä ainoa ongelma tuo ilmastointi... Kiitos kuvista, tämäkin oli jo paljon eteenpäin. :) Tässä just mietin, että pitääkö tässä tehdä semmonen brutaalin näköinen ja ottaa puskurista kunnon pala pois. pitää huomenna käydä tutkailemassa.
Onks kenno mitä meinaat asentaa oma vai lainassa?. :idiot2:
Ei oo vieläkään näkynyt niitä lainaamiasi hihnoja mitkä sun piti palauttaa.
-
Jos ostaa kiinarin ni laskee siihen nyt ainakin halvimmillaanki ebaysta noin 20-25e per mutka mitä tarvii siihen silikoneja. Ja
Ei ne silikoonimutkat nyt niin kalliita ole, mutta ymmärsin pointin.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1271492087&k=1271488754
Ja jos vehkeet löytyy, niin tekee kennon lähdöt ja ahtoputket sillai, ettei tarvi ostella silikoonia.