Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Maunus - 28.02.2011, 20:41:29
-
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Kytkettäessä vaihde D:lle vaihde kytkeytyy oikein ryminällä. Aivan kuin muuli potkasis perseeseen. Ei tapahdu joka kerta, mutta harmittavan usein. Ja tuossa äsken hoksasin, että auto lähtee mäessä valumaan taaksepäin, vaikka olis D silmässä. JA toimii myös toisinpäin, eli perse eellä mäkeen, R silmässä valutaan eteen.. Mikähän mahrollisesti sökönä? Ja autohan on siis S60 2.4T AWD -02.
-
suosittelee öljyn vaihtoa kuulostaa siltä et on öljyillä ajettu jo liikaa ja venttiilit jumii laatikossa... ja kunnon huuhtelulla se vaihto
-
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Kytkettäessä vaihde D:lle vaihde kytkeytyy oikein ryminällä. Aivan kuin muuli potkasis perseeseen. Ei tapahdu joka kerta, mutta harmittavan usein. Ja tuossa äsken hoksasin, että auto lähtee mäessä valumaan taaksepäin, vaikka olis D silmässä. JA toimii myös toisinpäin, eli perse eellä mäkeen, R silmässä valutaan eteen.. Mikähän mahrollisesti sökönä? Ja autohan on siis S60 2.4T AWD -02.
Et laittanut lainkaan sitä, että miten paljon on laitteella kilsoja takana ( kun sekin ratkaisee aika paljon ) :pomo:
-
Et laittanut lainkaan sitä, että miten paljon on laitteella kilsoja takana ( kun sekin ratkaisee aika paljon ) :pomo:
200 000 on nielly maantietä, ihan kohtuu määrän siis.
-
Miten itse vaihdot sujuu, vaihtaako hyvin ja pehmeästi vai töksähtäen? Jos D kytkeytyy kovaa se viittaa mahd. temppuilevaan paineensäätöön. Miten R kytkeytyy?
-
Miten itse vaihdot sujuu, vaihtaako hyvin ja pehmeästi vai töksähtäen? Jos D kytkeytyy kovaa se viittaa mahd. temppuilevaan paineensäätöön. Miten R kytkeytyy?
Vaihdot on pehmeitä ja lähes huomaamattomia. R kytkeytyy pehmeästi.
-
Valuuko auto mäessä aina vai onko sekin vain toisaikaista?
-
Valuuko auto mäessä aina vai onko sekin vain toisaikaista?
No näin lyhyellä ajalla voisin sanoa, että toisaikasta.
-
Jos ei pakilla temppuile, turbiinin voi sulkea pois pelistä. Vaikuttaa mekaaniselta vialta. Vaikka vaihde kytkeytyisi kovaa tai viivellä, ei sen pitäis vaikuttaa kytkimien pitoon, ellei ole jo vaurioita tullut. Eli jokin pakka kulunut/palanut. Onko öljyn määrä ja väri tarkastettu?
-
Ja tuossa äsken hoksasin, että auto lähtee mäessä valumaan taaksepäin, vaikka olis D silmässä. JA toimii myös toisinpäin, eli perse eellä mäkeen, R silmässä valutaan eteen.. Mikähän mahrollisesti sökönä? Ja autohan on siis S60 2.4T AWD -02.
No, jos auto käy, niin ei pitäisi valua mihinkään ( jos mäki ei ole järisyttävän suuri ) D, ja R asennossa voi valuakkin, jos ei moottori käy.
P = Parkkivaihde, jolloin vaihteisto on lukittu, ja ei pitäisi kyllä valua mihinkään silloin kun P on kytketty.
-
Toki P:llä pysyy paikallaan. Mutta tuossa hiukan tehty huomiota, auto valuu lähinnä sillon kun öljyt on lämpimät. Tälle viikkoa varattu öljynvaihtoa ihan sinisellä, samalla kattovat löytyykö vikakoodia tahi muuta mielenkiintosta. Kuulemma aika nirsoja ovat tuon öljyn suhteen nuo laatikot.
-
Toki P:llä pysyy paikallaan. Mutta tuossa hiukan tehty huomiota, auto valuu lähinnä sillon kun öljyt on lämpimät. Tälle viikkoa varattu öljynvaihtoa ihan sinisellä, samalla kattovat löytyykö vikakoodia tahi muuta mielenkiintosta. Kuulemma aika nirsoja ovat tuon öljyn suhteen nuo laatikot.
Laittanet vaihteistoon sitten tuon varman öljyn, eli Mobil ATF 3309