Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 12.03.2013, 13:07:00
-
Onko tuota Volkkarin moottoria käytetty muissa Volvoissa kuin V70:ssä?
Ja vaikka kyseessä on Volvofoorumi niin kysyn silti että miten monesta automerkistä tuota samaa moottoria löytyy? :) Olen esimerkiksi luullut että Passatissa olisi tuo sama 2,5 litrainen kone mutta jostain syystä monessa paikassa on kirjainhässäkän sekaan tullut merkintä V6.
-
eikös myös 200-700-900 sarjan dieseleis oo volkkarin moottori?
-
200, 700 ja 900 sarjassa D24, D24T ja D24TIC on volkkarin kutosdieseleitä, samoja käytännös kuin LT-volkkarissa.
80-luvun ihan alkupäässä oli 200-sarjassa D20, vitosdiesel, myöskin VW-tekele.
850 TDI:ssä VW:n 5-pyttynen, samoin V70, S70 ja S80 Dieseleissä siihen saakka että volvon omat dieselit tuli markkinoille.
-
Ja tosiaan VW transportetin keulalla on myös tuota vitos TDI:tä.
-
Ja tosiaan VW transportetin keulalla on myös tuota vitos TDI:tä.
Ja Audin 100 sekä A6 malleissa.
-
Onko tuota Volkkarin moottoria käytetty muissa Volvoissa kuin V70:ssä?
Ja vaikka kyseessä on Volvofoorumi niin kysyn silti että miten monesta automerkistä tuota samaa moottoria löytyy? :) Olen esimerkiksi luullut että Passatissa olisi tuo sama 2,5 litrainen kone mutta jostain syystä monessa paikassa on kirjainhässäkän sekaan tullut merkintä V6.
Taitaa olla V70 Audilta peruja oleva TDI kone. Volkkarin henkilömalleissa ei ko. moottoria ole käytetty.
-
200, 700 ja 900 sarjassa D24, D24T ja D24TIC on volkkarin kutosdieseleitä, samoja käytännös kuin LT-volkkarissa.
80-luvun ihan alkupäässä oli 200-sarjassa D20, vitosdiesel, myöskin VW-tekele.
850 TDI:ssä VW:n 5-pyttynen, samoin V70, S70 ja S80 Dieseleissä siihen saakka että volvon omat dieselit tuli markkinoille.
Tuo D20 on loytänyt tiensä myäs 700-sarjaan... olen semmoisella ajanut, ihan kamalan tehoton.
-
Tuo D20 on loytänyt tiensä myäs 700-sarjaan... olen semmoisella ajanut, ihan kamalan tehoton.
Siis tehtaalta tullut Deevitosella? :o
-
Siis tehtaalta tullut Deevitosella? :o
Tuohon en voi sanoa varmuutta mutta 10-12 vuotta sitten oli anopilla koeajossa kun meinas vaihtaa 240:n siihen ihan kamala laitos ja oli muistaakseni kovalla vitosella elis M47 lootalla auto oli melkonen rävellös vaikka näytti hyvälle on se voinut olla moottorin vaihtokin kyllä.
jahas netissä myydään osaa 740:n D20 elis 2.0 Dieseliin että kai semmonen sillon on ollu tehtaalta, vissiin taas joku italomalli...
-
Ei ole kyllä minun tietääkseni tullut 700srj vitosella..
-
Niin ainakaan Suomessa - miten maailmalla?
-
Niin ainakaan Suomessa - miten maailmalla?
Niin juurikin tätä tarkoitin.
-
Niin ainakaan Suomessa - miten maailmalla?
vadis ei tuntenut kuin 200-sarjassa joten eiköhän tuo ollut jonkun tekemä.
-
Ja Audin 100 sekä A6 malleissa.
Miten pitkään tuota konetta Audi käytti A6:sessa ja oliko se myös Quatroissa?
Aika koominen juttu sinänsä että Volkkari ei käyttänyt sitä kuitenkaan omissa autoissaan. Vai oliko sitten riittämätön kapasiteetti tekemään myös itselleen niitä.
-
Miten pitkään tuota konetta Audi käytti A6:sessa ja oliko se myös Quatroissa?
C4 korimallissa eli vuosimallit 94-97. C5-korimallissa oli sitten se V6 TDI.
Kyllä noita TDI-audeja on tehty myös quattroina.
Aika koominen juttu sinänsä että Volkkari ei käyttänyt sitä kuitenkaan omissa autoissaan. Vai oliko sitten riittämätön kapasiteetti tekemään myös itselleen niitä.
Olisiko syynä pitkittäis- ja poikittaisasennus? Volkkarihan käytti tuota T4 Transporterissa poikittain asennettuna, mutta Audissahan kone on aina pitkittäin. Suurimpaan osaan Volkkarin henkilöautomalleista tuo kone on ehkä liian pitkä poikittaisasennukseen, joten Volkkareissa käytettiin saman koneen nelipyttyistä versiota (1,9TDI).