Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Brick - 12.03.2013, 17:34:29
-
Kuinka hemmetisti kyseinen laatikko kestää vääntöä kun tuossakin näyttää olevan sellainen?
http://www.garaget.org/?car=58795
-
Kestää se varmaan vaikka parituhattakin hevosvoimaa, kunhan vääntö ei nouse liiaksi. Tehohan on väännön ja kierrosluvun funktio, eli rautalangasta väännettynä niin tehoa voi olla vaikka 5000hv@40000rpm, mutta silti vääntö ei ole kovin kummoinen. Tässä tapauksessa 890Nm on vääntöä jos tehoa on 5000hv@40000rpm. :D
Vääntö siis paikat rikkoo, ei teho taas kerran. :)
-
Kestää se varmaan vaikka parituhattakin hevosvoimaa, kunhan vääntö ei nouse liiaksi. Tehohan on väännön ja kierrosluvun funktio, eli rautalangasta väännettynä niin tehoa voi olla vaikka 5000hv@40000rpm, mutta silti vääntö ei ole kovin kummoinen. Tässä tapauksessa 890Nm on vääntöä jos tehoa on 5000hv@40000rpm. :D
Vääntö siis paikat rikkoo, ei teho taas kerran. :)
Aloitusviesti korjattu.
-
Samaa paskaa se on kuin M90, pitoja kun ei ole niin ei mikään mene rikki...
Noita on hajotettu Suomessakin eli ei ole mikään ihmeellinen ja samat ongelmat noitakin vaivaa että menee synkkarenkaita ja siirtäjien muovi heloja, laakereita, rattaita yms...