Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: panzza - 28.02.2011, 22:30:59
-
Auto on 855 t5 automaatti -94 ja vaihdoin mittariston vaparimallista. Nyt kuitenkin ilmeni muutama ongelma: nopeusmittari ei toimi, abs- valo palaa, lambda- valo palaa, laatikon nuolivalo vilkkuu. Voiko olla vaan mittaristo niin epäsopiva vai onko jotain muuta? Uusi ja vanha mittaristo VDO:n. Kaikki nämä kuitenkin toimivat niinkuin pitää vanhalla mittaristolla. Mielestäni laatikko vaihtaa hiukan oudosti mutta absit toimii kyllä. Lambdan toiminta on tietty hiukan vaikea todeta ilman mitään mittauksia. Laatikko toimi hyvin ennen vaihtoa. Perimmäinen kysymys siis: pitääkö etsiä turbon mittaristo vai saako tuon jotenkin koodattua tuohon autoon vai onko tullut jo peruuttamaton tuho?
-
kai sillä on jotain tekemistä ilmaantuneen ongelman vuoksi.. soita sinisen huoltoon vaikka ja kysäise neuvoa. Itse en laittaisi turpovehkeseen normi mittaristoa.. ;)
-
Ei ne taida sinisellä paljon harrastaa puhelinneuvontaa. Mittariston mallilla ei sinänsä ole väliä mutta olisin saanut kilometrinäyttöisen. No, tarvii varmaan väkästellä noista kahdesta yksi toimiva...
-
Itse itselleni vastaten: Ei pelaa suoraan. Löyty vanhan foorumin kätköistä topicci, missä oli samankaltaiset oireet, tarvisi vaihdella muutama anturi ja ajotietokoneen johtoja ja ilmeisesti myös aivo. Taidan rakentaa noista kahdesta, jenkkimallin mittaristoon kilsamittariston pohja ja trippi. Ajotietokone näyttää vielä mailit ja gallonat mutta näyttäköön :peetu:
-
Raivoisien riemunkiljahdusten saattelemana kirjoittelen tässä, että mittaristo pelaa taas. Nyt on siis seuraava setuppi: Manuaali vaparin kilometrinäyttöinen tausta, t5:n alkuperäinen piirikortti ja ajotietokone. Kaikki pelaa paitsi trippi, ilmeisesti se pyöritysmoottori antautunut. Lambda tosin jäi palamaan :'(, täytyy mittailla johdot. Kylmänä ehkä hiukan haisee pakok. bensalta mutta lämpimänä toimii hyvin ja ei edes kuluta hirveästi. Missä tuo lambdan liitin sijaitsee tuossa autossa, 855 t5 -94? Jos olisi vain lämmitys pimeänä, voisi nypätä polttimon pois (niinkuin edellinenkin omistaja oli tehnyt >:().