Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Villy - 13.03.2013, 12:23:27
-
Eli M56 laatikon 4 ja 5 kettuilee... Kylmillä öljyillä kun lähtee ajelemaan niin toimii normaalisti, mutta kun ölkit lämpenee niin ei pysy synkrot perässä kytkeytyy kyllä ihan ok mutta korahtaa
Jos vaihtaa shakinhuvutustyyliin niin saa korahtamatta kytkettyä. Eikö näissä kolmonen yleensä porsi... Ajettu 317Tkm Autosalvassa huollettu 315Tkm asti edellisen omistajan toimesta... Ajattelin muutenkin vaihtaa laatikkoon öljyt liekö mitään apua tähän?
Voisko tälle jotain tekohengitystä yrittää antaa vai suosiolla alkaaetsimään uutta lootaa
-
Ai niin ton huoltohistorian mainitsin kun en tiedä kuuluuko huolto-ohjelmaan manuaalilaatikon öljynvaihto
-
Jos kuuluu huolto-ohjelmaan, niin väli saattaa olla aika pitkä noinkin vanhassa autossa (jos sitä on siinä ollenkaan). Öljyn vaihdosta saattaa olla apu tai sitten ei. Ainahan voi vielä kokeilla jotain lisäaineita, tuskin siinä enää mitään menettää.
-
Kyllä taitaa olla jo öljyjen ja lisäaineiden kanssa pelaaminen rahan ja ajan haaskausta.
-
Itselläkin tuo vitos vaihde alkaanut kurisemaan.... Kuinkahan iso savotta olisi tuon vaihto ???
-
itsellä katosi 2-vaihteen synkro oireet kun vaihdoin öljyt... siniseltä myivät "oikiaa öljyä" ~40€/l
-
Mitähän lie tuo sinisen öljy? Vaikka eipä tuossa taida enää öljyt auttaa ku kurisee jo niin pahasti....tietysti jos kattos onko siellä ollenkaan ölppää :P
Tiedä sitten jos se vaihteen siirtäjä ei ole ihan paikallaan koska tuntuu ettei riitä kepissä liikevara.
-
Kyllä se öljynvaihto kannattaa kokeilla. Liquimolyn sivuilta löytyy käypäinen öljy, olikohan 75w-90 GL3... Kun noihin laatikoihin saa aika huonosti uusia varaosia...