Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: volvertti75 - 16.03.2013, 21:17:24
-
mikä on paras tapa nostaa hieman ahtoja vakio turbosta kotikonstein auto on siis v70 t vm 97 automaatti matalapaine sellainen,taitaa olla yläraja siinä 0.8 bar joka on turvallinen, paljoko paineen pitäis olla jos ottaa hukkiksen letkun irti itse sain kokeilu mielessä 0,7 bar piikin josta putoaa n 0,5bariin siis kokeilin vain,muuten putki paikoillaan noin 0,6 maks,vähille jäänyt nämä turbo auton virittelyt ja haulla en löytäny mieleistä vastausta matalapaine vehkeistä. :-\
-
Jos hukkiksen letku on irti, niin eikös ahtojen pitäisi nousta pilviin vedossa? :o
-
Jos hukkiksen letku on irti, niin eikös ahtojen pitäisi nousta pilviin vedossa? :o
Ei jos putkisto ahdistaa
-
Ei jos putkisto ahdistaa
No kuullostaa aika ahtaalle putkistolle jos saa vain 0.7 bar maximissaan?
-
ei noussu ei tuon yli, putkisto on vakio, liekkö katti tukkeessa auto toimii normaalisti ja arvot ok tuo pieni ahtojen nosto vain kiinnostais että pitäskö olla avarampi putkisto myös ja downpipe isompi ???
-
Niin minunkin mielestä :D Toki ahtimellakin on tuossa merkitystä, ja mahdollisesti esim. vuotava ahtoputkisto ja/tai by-pass venttiili?
Saat lisää ahtoja varmaan helpoimmalla ja turvallisimmin kun vaihdat down-pipen, katin ja loppu putkiston isompaan.
-
ok pitää tutkia ettei ole vuotoja ja miten tuo bp venttiili helpoin testata ???
-
Hukkaportin kellon jousi antaa periksi onneksi. Eli pakopaine avaa hukkaportin. Ellei avaisi , olisi motti jo varmaan sulanut.
Suosittelen softaamaan auton. Ohjelmalla saadaan nostettua painetta turvallisesti.
-
ok pitää tutkia ettei ole vuotoja ja miten tuo bp venttiili helpoin testata ???
Imemällä bypassin letkusta ja tökkäämällä kielen letkun päähän, näin tarkistat että pitää paineen, jos " imee takaisin" :)
Mitehä sen selittäisi :D
-
En kyllä varmaksi tiedä minkälainen ahdin autossasi on, mutta luulisi tuon enemmän ahtavan kun mun entisessä 740 vollessa oli hukkiksen letku irti 1.8bar ;D
Isompaa putkea niin ei ahdista enää ;)
-
Imemällä bypassin letkusta ja tökkäämällä kielen letkun päähän, näin tarkistat että pitää paineen, jos " imee takaisin" :)
Mitehä sen selittäisi :D
ymmärsin jutun juonen ;) pitää katsoa mitä kesä tuo tullessaan mitä innosttuu rakentamaan putkistoa sun muuta ,onko minkälaiset äänet jos rakentaa läpivirtaavilla vaimentimilla katsurit pahalla päällä jos autossa yhtään kovempi ääni ovat tarkkoja täällä siitä nykyään >:(
-
Käsittääkseni pakoputki saa olla omavalmiste, kunhan sieltä löytyy katti(bensa autoissa), päästöarvot on sallituissa rajoissa, eikä desibelit ylity.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä ::)
-
vika tuskin löytyy putkesta, eiköhän tuo orggis hukkaportin kello ole vain niin löysä että itse hukkaportti aukeaa itsestään pakopaineiden noustessa niinkuin tuossa edellä mainittiin.
Hukkaportin kellon jousi antaa periksi onneksi. Eli pakopaine avaa hukkaportin. Ellei avaisi , olisi motti jo varmaan sulanut.
Suosittelen softaamaan auton. Ohjelmalla saadaan nostettua painetta turvallisesti.
tätä kannattaa noudattaa...
-
Itsellä on rican lastu (0.8bar) ja nostettu 1bar ruuvilla, ja hyvin tuntus kestävän.
-
ee helevata pässiltä puuttuu koko letku kun rupesin nuita putkia tutkimaan laitoin putken ja kokeilin imu hommaa se tuntus toimivan mutta mihin toinen pää, faq osiosta niin näyttäis tulevan jonnekin kaasuläpän luokse ??? onko tällä minkälainen vaikutus paineisiin kaikki muut letkut on yhdistettynä tcv venttiiliin vai mikä se oli
-
Pitäisi tulla putki ennen kaasuläppää. Mites se nyt näissä menee että tuleeko bp:ltä letku ahtoputkeen takas vaiko ilman putsarin ja ahtimen väliin?
-
pässin letku tulee aika varmasti imusarjaan, siis kaasuläpän ja kannen väliin
-
Ja jos bypassielle ei tuu painetta niin luultavasti pääsee vuotamaan jolloin paineet ei nouse...
-
okei pitää ruveta päivän myötä tutkimaan asiata kun jahka kerkee kiitoksia nopeasta jelpistä :)
-
no niin bp:n letku löytyi irrallaan kun rupes etsimään putki kiinni ja hukkiksen letkun otin irti koe mielessä, koe ajolla paineet meni lähemmäs 1,5 bar ja varmaan ylikin :o jos vain ois hirvinnä vedättää mutta nyt putki paikoillaan on maks 0,7 bar riittää mulle liekkö hukkista säädetty jo tiukemmalle, pitää katsoa sitä lastua myöhemmin ja putkistoa -H- kaikille avustajille
-
ei kannata hajottaa niitä vehkeitä ::)
-
vielä asiaan palatakseni mikä on ehdoton ylä raja paineille tällä automallilla ilman lastua ettei tule konerikkoja mm mene seokset laihalle :)
-
vielä asiaan palatakseni mikä on ehdoton ylä raja paineille tällä automallilla ilman lastua ettei tule konerikkoja mm mene seokset laihalle :)
jos vaan lastuttais niin pääsis paljon helpommalla ;)
-
näin kaet on meneteltävä :)