Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hengari - 17.03.2013, 12:32:35
-
Moro,
Eli vinkkejä kaivattaisiin seuraavanlaiseen probleemaan. Kun autolla on paikallaan D tai R päällä jarrua vasten, ravistaa kone huomattavasti. Liikkeessä tätä ei tapahdu, tai P päällä tai muutenkaan.
Ajettu 547 tkm. :)
Jakohihnan vaihdossa kahtoivat että ainakin etu- ja takakumityynyt ovat ehjät, kuten myös vääntötuki koneen päällä.
Onko moottorissa muita tukia jotka voisivat vaikuttaa asiaan? Entä dampperi/alahihnapyörä?
Tietysti voisi poissulkien vaihtaa kaiken liikkuvan, mutta vinkkejä työjärjestykseen otetaan vastaan.
-
oliskos liian pieni tyhjäkäynti??
-
Sitten löytyy kumityynyjä vielä jakopään alapuolelta ja vaihdelaatikon etu/alareunassa pieni tanko, joka menee apurunkoon. Tuo jakopään puoleinen kumi on aika usein tdi moottoreissa öljyn kyllästämä, mutta jos tärinää ei ole ajossa, niin ei se välttämättä sitten rikki ole.
Näissä on ollut myös ruiskutuspumpun kuluneisuudesta johtuvaa käynnin ravistusta, joka ilmenee tyhjäkäynnillä. Jos se ei ole vielä niin paha, ettei esiinny ennen, kun vaihde on päällä ja käyntinopeus sen takia laskee hieman alemmas.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7374.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7374.0)
-
Kävin tuossa vaihtaan öljyt ja itsekkin vähän diagnosoimassa tilannetta. Toi laatikon korvake olkoon eka vaihtokohde, sieltä on kumit lähes hävinneet. Mistähän tuo kandeis hommata? Tuo linkin irtoholkki väittää olevansa oikea mutta tuo torque rod näyttää oikealta...
http://www.skruvat.fi/categoryskruvatlevel3.aspx?CategoryId=222