Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: teemppa - 18.03.2013, 01:04:57
-
- Kylmällä käynnistettäessä kierrokset heittelee 400 - 1500rpm välillä, sammuilee ja välillä ei ota ollenkaan kierroksia? polkimen voi painaa vaikka pohjaan niin ei mitää reagointia? Toisella kaasupolkimella on kokeiltu, ei mitään apua. Kaasuläppäkotelo vaihdettu 2v sitten uuteen ja viikko sitten putsattu, ei auttanut.
- Joskus kiihdyttäessä tai ajaessa tasakaasulla auto tärisee, tuntuu ihan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä? Kaikki tulpat ja pari puolaa vaihdettu ja se on vähän auttanut tähän ongelmaan. Moottorin vikavalo palaa aina välillä. Tulpat olivat aivan valkoiset eli silloinhan se käy laihalla? Tänään otin lambda anturin irti nii alkoi taas toimimaan paljon paremmin?
-Antaa vikakoodin: 6806 Pakokaasuahtimen ahtopaine liian alhainen. yleensä kun kiihdyttää niin tehot hävii siinä 4500rpm kohdalla ja joskus saattaa hävitä paljon ennenkin sitä...
-Cruise toimii hyvin harvoin.
Ja auton tiedot: Volvo C70 2.5T -99 175tkm B5254T
Vikakoodit mitä löytyy:
-6806 Pakokaasuahtimen ahtopaine liian alhainen.
-904C Kaasuläpän säädinosa Vika tunnistettu.
-928C Ohjauspyörämoduuli viallinen.
-959F Kaasupolkimen asentoanturi Signaali virheellinen.
-902A CAN-signaali kuristinläpän säädin viallinen.
-261A Pitkäaikainen seoksensäätö, alempi osakuormitus säätövasteessa.
-
Äkkiseltään sillä kannalla, että ETM rikki. Olkoonkin 2v. sitten vaihdettu. Ollapa vaikka toinen millä koittaa.
-
Joo niin ajattelinkin. Ja tohon ahtopaineisiin niin tänään kattelin turbon kuntoa ja huomasin että turbon siivet oli aivan täynnä kiven iskuja, että se muistutti lähinnä sahanterää..
Että jos joku sattuisi tietämään et mistä sais halvalla turboja voisi kertoa :P