Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: arvidi - 20.03.2013, 20:14:16
-
Elikkä mitä mallia on tdi moottorin perässä oleva manuaalivaihteisto? Onko sama laatikko joidenkin bensiinimallien kanssa? Passaako vauhtipyörä ja kytkin Audin 5mukisista?
-
startti ainakin on eri puolella laatikkoa, jos ei mitään muuta eroa!
-
Laatikko on "sama" M56 kuin bensakoneisissa, mutta ei kuitenkaan sama. :)
Kytkinkoppa on erilainen (tuo edellä mainittu starttijuttu) ja välityksetkin on erilaiset.
Audin kytkimen sopivuudesta en osaa sanoa.
-
(http://i4.aijaa.com/t/00380/11973859.t.jpg) (http://aijaa.com/OXNtJ3)(http://)
Kuva v70tdi manuaali lootasta, bensa mallissa starttimoottori etupuolella eli ei passaa lootat keskenään. 850tdi loota käy v70tdi
Uskon et vauhtipyörä/kytkinlevy käy tdi/audista v70tdi tämä mutu tietoa.
-
^ hyvää tietoa, kiitoksia.
Mites on eikö alkupään s80 laatikko ole sama kuin 850/70 oleva? Luonnollisesti 2,5tdi koneen yhteydessä
-
Itsellä ollut vierekkäin 850 tdiloota ja v70n tdi laatikot. 850 on ulkoinen kytkinsylkkä v70mk1 ja n-malleissa ulkoinen. 850 laatikossa ei ollut sylkälle kiinnitysreikiä valmiina. Muuten ovat kyllä samanlaiset, käyvät ristiin. Sama laatikko mitä todennäköisemmin myös s80 2,5tdi:ssäkin.
-
Kaivattaisiin viisaammilta mielipiteitä, kannattaako lähteä vaihtokaupoille tollasesta 97 mallisesta tdi volvosta jolla ajettu 525tkm, vaihteistossa sen verran vikaa että 1-vaihde hyppää moottorijarrutuksessa pois? Auto muuten siisti maalipintaa lukuunottamatta. Ehjät täysnahkapenkit ym.
-
Kaivattaisiin viisaammilta mielipiteitä, kannattaako lähteä vaihtokaupoille tollasesta 97 mallisesta tdi volvosta jolla ajettu 525tkm, vaihteistossa sen verran vikaa että 1-vaihde hyppää moottorijarrutuksessa pois? Auto muuten siisti maalipintaa lukuunottamatta. Ehjät täysnahkapenkit ym.
Eiköhän se riipu ihan hinnasta?
-
Eiköhän se riipu ihan hinnasta?
alle kaks ja puol :)
-
Alle kaksi ja puoli sataa, mutta ei tonneja noin paljon kannata maksella. Nettiauto täynnä näitä, on varaa valita. Mulla olis varaosalaatikko, kyljessä reikä, vaihteet pysyi päällä. Edullisesti, jos päädyt ostamaan ja varaosille tarvetta.
-
Aiheeseen liittyen vielä jatkokysymys. Ovatko kaikki 850/70 mallien vetoakselit samoilla spooreilla manualiaskin yhteydessä? Etsinnän alla olisi sopivat vetoakseli ahiot, jotka passaa laatikonspoorien ja tukilaakerin osalta TDI motin kanssa yhteen. Mahdolliset erot pyörännavan päässä ovat merkityksettömiä.
-
Alle kaksi ja puoli sataa, mutta ei tonneja noin paljon kannata maksella. Nettiauto täynnä näitä, on varaa valita. Mulla olis varaosalaatikko, kyljessä reikä, vaihteet pysyi päällä. Edullisesti, jos päädyt ostamaan ja varaosille tarvetta.
eipä tullut vaihtokauppoja, toisen osapuolen mielestä vaihdevälin lyhentäjä ja puuttuva pakkilukko estivät kaupan. Itte olisin kyllä vaihtanut.