Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: HTK - 01.03.2011, 20:08:24
-
Tuossa tutkiskelin turbo timerin asennusta uudemman sarjan T5 koneeseen. Ohjeistuksen mukaan yksi johto liitettäisiin sytytyspuolalle virtalukon kautta menevään johtoon. Mutta kuinkas se tuossa koneessa onkaan kun siinähän on omat puolat joka sylinterillä? Kuinka tuo kytkentä siis onkaan?
-
on omat puolat jokaisella pytyllä.
-
Aivan. Kuinka tuo kytkentä siis?
-
Miten meinasit ajoneston hoitaa?
-
Tuon kiertäminen kokonaan vaatisi systeemin ohittamista. Joskin kyseisen mallin systeemi on tuntematon, onko erillinen sytytysvirran blokkaaja, vai suoraan ecun kautta toimiva?
Timerin toiminnassa ei pitäisi periaatteessa olla ongelmia niin pitkään kuin kuin avainta ei poisteta lukosta. Tuo ei tietenkään sovellu normaali käyttöön, mutta lyhyillä ja vauhdikkailla siirtymillä työpisteiden välillä jo hyödyttää. Parkkeeraus yleensä paikkaan jossa avainta ei tarvitse poistaa, joten tuokaan ei ongelmana.
Itse en myöskään välttämättä tuota toimintoa tarvitse, mutta timereiden osin runsaatkin lisätoiminnot kiinnostavat.