Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mattipeura - 22.03.2013, 15:25:53
-
eli kyseessä on 740 vm.1990 B20F koneella. auto käy kylmänä hyvin ja ottaa kierroksia mutta kun lämpeää alkaa röpöttämään tyhjänkäynnillä ja ei ota kierroksia. sekä meinaa tukehtua kun kaasun polkaisee pohjaan. imm vaihdettu ja antaa vielä vikakoodia 3-1-1 mitä tuo vikakoodi tarkoittaa kun löysin tiedon että sillä tarkoitetaan ajonopeussingaalia
-
Itellä täsmälleen sama vika 230F-90. Sytytyspuoli uusittu(johdot.jakaja,pyörrin,tulpat). Kokeiltu uudella IMM:lla, ei vaikutuksia. Lämpöaikakanturi? Mulla ei kyllä tule minkäänlaista vikakoodia. Auto on nyt seisonnassa ja kunhan lämpenee niin aletaan säätään.Mikäli vika paikallistuu niin ilmoittele foorumille.
-
Tuo nopeustieto LH:lle on sinällään vitaali (koodi 3-1-1), että se päättää tiettyjä toimintoja tyhjäkäynnin suhteen riippuen siitä, liikkuuko auto vaiko ei.
Ja olihan molemmilla luettu ne vikakoodit nastoista 2&6 (bensa&sytty) ?
Ruiskun lämpötila-anturi kannattaa myös mitata jos oireet on tuollaisia. Bensanpaineiden tarkistaminenkaan ei ole haitaksi.
Ei ole yhtään haitaksi lukea koko LH FAQ ketjua kokonaan lävitse.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
Laitoin kerran väliaikaisen mittariston, ja kun siinä ei ollut nopeustietoliitäntää, laitoin pysyvän liikkuvuusjänitteen LH:lle
(6v pin34). Ei ollut mitään kuultavaa vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä herjannut vikakoodeja
-
Laitoin kerran väliaikaisen mittariston, ja kun siinä ei ollut nopeustietoliitäntää, laitoin pysyvän liikkuvuusjänitteen LH:lle
(6v pin34). Ei ollut mitään kuultavaa vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä herjannut vikakoodeja
Tuo nopeustieto aiheuttaa sen, että tyhjäkäynnille tiputtamista (750rpm) viivästetään reilun sekunnin kun auto liikkuu riittävän nopeasti. Eli tyhjäkäynti jää sinne 1250rpm (automaatti) kun vaihde heitetään vapaalle noin reilun sekunnin ajaksi, jonka jälkeen normaali tyhjäkäyntialkaa.
Lisäksi LH päättelee erinäisiä juttuja kuorman ja nopeuden suhteen. Esim. EZK:lle ei mene kuormatieto ihan samanlaisena kun auto ei liiku vs. auto liikkuu ja vähän muutakin.... :hello:
-
vikakoodit luettiin molemmista ja toisesta ei tullu mitään ja toisesta tuo nopeustieto vika. pitää kokeilla tuolla lämpötila anturilla kun auto lämpiää se alkaa nykimään ja ei vastaa kaasuun eikä kiihdy.
-
Lh-triidien määrä lähenee Salkkareita.
-
Voisko bansanpaineen säätimessä olla vikaa vai polttoainepumpussa ku ton paluuletkun laittaa tukkoon niin käy paremmin jaksa ottaa kierroksia paremmin.
-
Voisko bansanpaineen säätimessä olla vikaa vai polttoainepumpussa ku ton paluuletkun laittaa tukkoon niin käy paremmin jaksa ottaa kierroksia paremmin.
Mittaa bensanpaineet niin kertoo vähän mitä siellä tapahtuu :)
-
miatä tosta saa mitaattua ku ei tullu vastaan konehuoneessa semmosta venttiliä mistä mitata vai suoraan polttoaineputkesta? paljon tommosessa pitäis olla painetta? tosiaan kylmänä käy tosi hyvin ja pelaa mutta kun lämpiää niin ei ota kierroksia ja tyhjänkäynti seilaa ja meinaa sammu. eikä anna mitään vikakoodia enään
-
Mittausventtiili löytyy suutin tukista 1&2 suuttimien välistä. Siinä on sellainen metallinen venttiilin hattu, kuten renkaiden venttiilissä.
Bensan paine pitää olla 3 baaria miinus imusarjan paine. Eli 0,5 baarin alipaineella (tyhjäkäynti) bensanpaineet on 2,5baaria ja baarin ahdoilla bensan paineet pitää olla 4 baaria.
Ruiskunlämpötila-anturi kannattaa myös mitata. LH nimittäin rikastaa soppaa sinne +70C moottorinlämpötilaan asti.
-
Ei taida olla turboa tässä autossa. ???
-
Joo ei ole turboa ei
-
Jep, B2xxF ei ole B2xxFK/FT mutta se onkin mainittu siksi, että periaate tulee selväksi, oli kone vapari tai ahdettu. :hello:
-
Muistaako kukaan paljon tossa vaparissa on paineet?
-
Muistaako kukaan paljon tossa vaparissa on paineet?
3 baaria miinus imusarjan alipaine!!!!! :hello:
Eli tyhjäkäynnillä hitusen yli 2 baaria, kone sammuksissa 3 baaria ja täyskaasulla myös.
-
Pitää aamulla mitata ne paineet
-
Nii tai siis 3bar kun paineensäätimen alipaineletku on irti. Ja alipaineletkusta ei saa löytyä polttoainetta. Silloin on säätimen kalvo rikki.
-
paineensäädin vaihettu eikä ollu vaikutusta. mutta pitää päivän aikana mitata ne paineet