Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvo_5.7 - 01.03.2011, 23:28:43
-
Eli pitäis fiksata tommosen 940 farmarin lämppäriä joka ei puhalla tuulilasille ollenkaan. Tuntuu ettei puhalla mistään muualta kuin kojelaudan keskitason suuttimista (eli reunoilta myös). Jaloille ja lasille ei tuu mitään. Mistäs tätä lähtis ratkomaan. Tässä ei siis ole ilmastointia, ihan perusmalli. Puhallus säädetään sellasella kiertokytkimellä joka pyörii ympäri ympäri, eli lienee sähkö tai alipainetoiminen eikä mikään vaijeri viritys.
Mitäs kautta 900 sarjassa pääsee lämppäriin parhaiten käsiks? keskikonsolin sivujen kautta, hanskalokeroa irti vai kuinka. Kaikki vinkit tervetulleita!
-
No siis, sen kuulee/tuntee onko se vaijeri vai alipaine, sen kyllä huomaat kun pyörittelet, varsinkin lämpövivusta huomaa eli alipaine/sähköversiossa on kun radion nuppia pyörittäis, vaijerimallissa se joustaa takasin ja ottaa voimaa. -97 pitäis kyllä jo olla alipainelämppäri, eli mulla on villi veikkaus alipainevuodosta. Alipainelämppärin alipaineletkut menee konehuoneessa siinä lämmityslaitteen vesiletkun vierestä tulipellin läpite, musta letku ainakin löytyy, ja lämmityslaitteen hana on myös alipeinatoiminen ja sille tulee myös alipaineletku, nää on useimmiten syynä alipainehävikkiin.
Jos vaijerimalli, paneelin irrotusohjeet löydät FAQ:sta polttimon taustavalonvaihto-ohjeen muodossa, sillon sielä lie luistaa vaijerinkuori pitimessään paneelin takana.
-
Joo tuntuman perusteella ei ole mitään vaijereita.
Pitänee huomenna tutkia letkuja jos auton omistajalle sopii.
-
Mitäs kautta 900 sarjassa pääsee lämppäriin parhaiten käsiks? keskikonsolin sivujen kautta, hanskalokeroa irti vai kuinka. Kaikki vinkit tervetulleita!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
On ohjeet kuinka pääset lämppäriin käsiksi.
Jos systeemisi on alipainetoiminen ja puhaltaa vain yhdestä suunnasta, niin sinulla on systeemi, jossa ei ole alipainetta. Eli tarkista kaikki lämppärille imusarjasta tulevat alipaineputket.
-
Vaijerilämppäri toi oli sittenkin. Vaijeri oli irti. se paikallee ja lämmitys pelaa niinku volvossa pitääki.