Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Ter_No - 26.03.2013, 19:11:58
-
Nyt olis ongelmana kytkennät auton sisä puolella olevaan 9napaseen liittimeen eli mistä mihin vedän mitä piuhoja kipinä kateissa Ja pumppu ei sano mitään saman kaltaiseen liittimeen kokeiltu Ja ei tapahdu mitään.
Hyvät ohjeet jos sais niin olisin todella kiitollinen .
Kiitoksia etukäteen
-
Tällä hetkellä kone pyörii bensapumppu lähtee päälle kun kääntää avaimesta, puolalle tulee virta sytytys asennossa mutta ei siintä eteen päin eli tulpat ei anna kipinää.
-9-pinnisestä liittimestä vedetty pun/kelt pieni ja iso molemmat sulakkeelle 4# bensapumppu, Sininen nopeusmittariin, sin/valk sytys virtaan, pun/harm jätetty pois ilmastoinnin piuha?, oliko nyt vihree myös ilmastoinnille eli jätetty pois, Vaaleanpunainen vielä pois pelistä ja kelt/sin ollut startin solenoidilla mutta ei vaikutusta auton toimivuuteen? Jos jollain kunnon kaavio esim. töpselistä piuhat oheislaitteille niin olisi mukava saada sellainen tai varma tieto kytkennöistä.
-Vauhtipyörän asentotunnistin mitattu hetkellisesti antaa noin 170 ohmia
-Puola vaihdettu kokeiltu toisella
-Moottorin ohjain boksit tulivat tonilta lastutuksesta
Mikähän tämän vian saattaa aiheuttaa??
Vauhtipyörä asennattiin niin että anturikehän tyhjä kohta jäin startin kohdalle ykk asennossa.
Apua kaivattaisiin.
-Tero
-
Punavalkoinen ja sininen menee lh:n johtosarjasta puolalle? Puolalta sytkäpäätteelle?
Asutko stadissa?
-
asun stadissa
-
Nyt on sitte vaihdettu johtosarja, kaksilla eri bokseilla, 2kpl puolia, 2kpl "sytkäkiviä", 2kpl jakajan kansia, tulpan johtoja puolan johtoja vaihdeltu mutta ei starttaa voiko tämä syy nyt johtua ainoastaan kampiakselin asento tunnistimesta vaikka se antaakin lukemia.
Mistä voi kyseinen vika johtua johdot piipattu läpi bokseille tulee virta.
Alkaa pikku hiljaa tympimään vikaa etsitty noin viikko mutta ei tuloksia!
Voiko auton johtosarjassa olla jokin mikä estää käynnistymästä molemmat autot ajettiin talliin ja purettiin koneet pois eli kaikki oli vielä tuossa vaiheessa ehjää?
-Tero
-
mutumutu... siis puolalle tulee virta muttei puolasta eteenpäin? Onko puolan johdot oikein päin ja onko koetettu toisella puolalla?
-
On kokeiltu 2 puolaa ja johtoja käännelty muistaakseni sininen + Pun/Valk -?
-
Kumpi sieltä nyt puuttuu, kipuna vai bensa?
Vai molemmat? :o
Jos kipuna tulee ja pumput pyörii(bensaa paineella suutintukkiin asti) suutinrele kytkemättä tai vainaa.
Suutintöpsä irti, mittaa tuleeko siihen jännite virrat päällä, jos tulee, rele on ehjä.
Seuraava vaihe on laittaa vaikka lasikantapolttimo suutintöpsään ja starttia, vilkkuuko? Jos ei vilku, boksivika.
-
Eli tarkoitat valkoista relettä mikä naksahtaa kun kääntää virrat päälle sinne tulee virta ja kokeiltu toisellakin. B-pumppu lähtee päälle surisee noin 1sekä. Pitää kokeilla vielä vilkkuuko valo eli suutin piuhaan oranssi? toinen pää Ja toinen maihin
-
Eli tarkoitat valkoista relettä mikä naksahtaa kun kääntää virrat päälle sinne tulee virta ja kokeiltu toisellakin. B-pumppu lähtee päälle surisee noin 1sekä. Pitää kokeilla vielä vilkkuuko valo eli suutin piuhaan oranssi? toinen pää Ja toinen maihin
Eikun tarkoitan mustaa suutinrelettä mikä ainakin seiskoissa ja yseissä on konehuoneessa.
Puhut nyt varmaan pumpun releestä.
Otaksun että lh-2.4 on jostain semmoisesta vetästy? (7-9 satasarja)
No, kato se suutinten jännite ja pätkiminen(boksin maadoitus)
Kastuuko tulpat vai on kuivat yrityksen jälkeen? Se kertoo aika paljon.
-
2-satasesta molemmat sarjat
-
No niin autosta otettiin savut tänään Ja syy miksi ei toiminut oli kampiakselin asenton
tunnistin.
Nyt vikana että ei ole minkään näköistä tyhmäkäyntiä eli kaasulla pysyy käynnissä mutta sammuu heti kun kaasun päästää..
-Tero
-
Tyhjäkäyntimoottorin luisti jumissa?
-
Tk-moottori toimi toisessa autossa pitää tänään jatkaa pähkäilyä
-Tero
-
Tuleeko sähkö siihen oranssiin piuhaan?
Suuttimien toimitus siirtyy huomiseen.
-
Terve taas. N yt olis ongelmana pätkiminen eli heti kun painaa kaasua reilummin niin auto pätkäsee/lyö putkeen normaali ajossa kevyellä kaasulla toimii suht normaalisti heti kun painaa kaasua reilummin että ahdot alkavat nousta niin pätkäsee ja alkaa röpöttämään.
-bensapumppu vaihdettu
-Tonin tekemät lastut
-suutinten etuvastus on
-sytkä ja jakopää katottu
Kiitoksia avusta.
-Tero
-
Onko ECU ja EZK ahdetusta vai ahtamattomasta? Onko johtosarja 240:stä? Ootko kokeillut orggis lastuja?
-
Vaparin boksit joihin toni teki lastut.
Uskaltaako kokeilla vaparin bokseilla?
-Tero
-
Vaparin boksit joihin toni teki lastut.
Uskaltaako kokeilla vaparin bokseilla?
-Tero
Eikait täyskaasukärjet ole kytketty?
-
Terve taas työ kiireitten/kelien takia ei ole paljoa autoa tullu tutkittua mutta sen verran kävin kokeilemassa että kun hissukseen painaa kaasun pohjaa kiertää noin 7000rpm ilman mitään ongelmaa siis paikallaan vapaalla.
Kun painaa kaasun pohjaan heti niin pätkiminen on noin 3500rpm-4500rpm välillä/kohdilla ja samalla alkaa nostamaan ahtoja 0,3-0,5 tuntumaan ja taas 4500rpm jälkeen kiertää sinne 7000rpm asti. voisiko lämpötila anturi tai jokin muu anturi tehdä tämän?
Meinasi unohtua autoa joutuu starttaamaan todella pitkään että edes lupailee ja kun saa "käymään" niin ei kestä kaasua ollenkaan. Käynnistys tapahtuu kaasua pikkasen pumppaamalla. Helpomminkin olisi voinut kertoa asian.
Mitä meinaa täyskaasukärjet????
Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä asiallisesti saanut apuja foorumilta. Jos jollain aikaa tulla katsomaan autoa niin voi laittaa yv:tä. Auto helsingissä T-suolla.
-Tero
-
Täyskaasu kärjet asuu kaasuläppäanturissa. Irroitat johdon vaan sieltä kaasuläpältä.
-
Eli siis piuha/liitin pois anturista kokonaan?
-
Toinen piuha on tyhjäkäyntiä varten. Oiskohan nasta 7 ruiskuboksilla?
-
Toinen piuha on tyhjäkäyntiä varten. Oiskohan nasta 7 ruiskuboksilla?
Väärin urpo! nasta 3 LH:lla.