Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tuplakontti - 02.03.2011, 19:39:33
-
Putki rämisee, varsinkin vedätettäessä ja liikkeelle lähtiessä. Mulla ensimmäinen kannake on vasta siinä takapenkin alla olevan keskipöntön kohdalla. Mielestäni aika kaukana, sillä melkoinen pätkä putkea roikkuu ilman tukea. Mitään jälkeä/paikkaa lähempänä konetta olevasta kiinnikkeestä ei kuitenkaan näy.
Taloudessa olevassa toisessa 940:ssä (vapari) on kiinnike downpipessa, joka on taas kiinni vaihdelaatikon ja kytkinkopan kiinnityspultissa....
Mutta mites sen oikeesti kuuluis olla, viitsisikö joku tietävä kertoa/vilkaista omasta mp-turbostaan....
-
Putki rämisee, varsinkin vedätettäessä ja liikkeelle lähtiessä. Mulla ensimmäinen kannake on vasta siinä takapenkin alla olevan keskipöntön kohdalla. Mielestäni aika kaukana, sillä melkoinen pätkä putkea roikkuu ilman tukea. Mitään jälkeä/paikkaa lähempänä konetta olevasta kiinnikkeestä ei kuitenkaan näy.
Taloudessa olevassa toisessa 940:ssä (vapari) on kiinnike downpipessa, joka on taas kiinni vaihdelaatikon ja kytkinkopan kiinnityspultissa....
Mutta mites sen oikeesti kuuluis olla, viitsisikö joku tietävä kertoa/vilkaista omasta mp-turbostaan....
Kyllä turbossakin kuuluu putken olla kiinni laatikossa.(tehtaan jäliltä)
-
Pitää paikkansa. Kyllä munkin -95 FK:ssa sellainen panta on vaihteiston kehäpultin alla. Ja yleensähän tuo panta on poikki ja putki rämisee... O0
-
Asia harvinaisen selvä. Koko kannake kaikkine karvoineen on siis kadonnut jossain vaiheessa. Mullahan tuo downpipekin on ihan sileä putki ilman mitään kiinnityspaikkoja, joten tuleekos kannakkeesta siihen joku lenkkimallin kiinnike sitten?
-
Se on sellainen jousimainen kiinnike ja on niin monimutkainen rakenteeltaan ettei kannata edes yrittää kuvailla ;D. Minullaki se oli niin hilkulla GLT:ssä että olisi varmaan heti huomenna pudonnut, mutta kerkesin kiinnittää uudestaan. Koeta löytää auto jossa se on tallella. Ei siitä muuten pääse jyvälle - sehän ei ole sen "joustosysteemin" takia täysin jäykkä. Putki voi jäykässä kiinnityksessä nimittäin katketa. Saattaa ehkä saada tilaamalla siniseltä ::).
-
Turbossa ei ole sitä jousihässäkäsysteemiä, vaan putki on pannalla "kovasti" kiinni kytkinkopan pulttien alle tulevassa rautalätkässä.
-
Itsellä on kanssa vasta takapenkin kohdalta ensimmäisessä kannakkeessa. :juhau: Mulla rämisee katin kuoret.
-
Turbossa ei ole sitä jousihässäkäsysteemiä, vaan putki on pannalla "kovasti" kiinni kytkinkopan pulttien alle tulevassa rautalätkässä.
Ilmeisesti tuo turboahdin vaikuttaa noihin värähtelyn solmukohtiin ja se voi vetää "tiukasti kiinni" ::).