Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pete881 - 31.03.2013, 19:34:00
-
Mikä tuossa nappivitosessa on yleensä vikana. Sähkö ja maa löytyy. Vaihdoin tänään laatikon jossa on kuulemma toiminu tuo viimeksi ku ollu ajossa. Vanhalla laatikolla toimi myös. Kokeilin vaihtaa vanhasta laatikosta sen solenoidin, vai mikä se on, eikä toimi vieläkään. En jaksas ottaa taas laatikkoa alas, joten saako sen ehjättyä paikallaan?
-
Tuntuis että ylivaihe on jotenkin jumissa.Onko kauan seissyt se laatikko jonka vaihdoit? Laitoitko oikeat öljyt sisään?
Jos sulla toimi vanhassa laatikossa sähköpuoli niin ei pitäis siinä olla vikaa. Kokeilet vaan ajaa sillä jos rupeis toimimaan.
-
Ei tietoo kauanko ollut ajamatta. Atf:t sisällä. Pitää koittaa ajella, jos ei ala toimii niin pitää sit vaihtaa tuosta toisesta laatikosta noi vitosen hilut
-
No vetääkö se solenoidi?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=150.0
-
Itsellä tässä sattui "pienehkön" revittelyn jälkeen mystinen vika. Eli vaihteet alkoi mennä huonosti sisään, jotain tärinää ja jurinoita kuului ajossa ja vitonen hävisi. Öljyt laatikkoon on vaihdettu about 5000km sitten ja pysyneet sisässä. Ylivaihteessa en ikinä aikaisemmin ole huomannut mitään vikaa esim luistoa. Seuraavaa päivänä vaihteet rupesi yhtäkkiä menemään nätisti sisään, mutta vitonen vielä mykkänä. Nelonen silmässä kun nappia painaa niin valo syttyy mittaristoon, mutta vaihde ei kytkeydy. Leikkö ihan vaan o-renkaat korkannu ja vaihde ei kytkeydy päälle? Ihmetyttää vaan nuo äänet, tai oikeastaan niiden häviäminen. Mitä mieltä porukka noista gl-4 öljyistä kyseisessä laatikossa. Ajattelin nimittäin kokeilla.
-
Tuo tärinä ja jurina joka vaihteella viittaisi siihen että ollut ylivaihde päällä muillakin kuin 4 vaihteella. Eli esim. 4 vaihteen tunnistin on rikki/oikosulussa jolloin ylivaihde jää päälle vaikka vaihtaisitkin muulle vaihteelle ja jos ylivaihde on kytkettynä pakilla se hajoaa todella nopeasti.
Oikea öljy m46 laatikkoon on ATF type F tai G
-
Joo kerkesinki tuossa ja hakea toisen laatikon ja hups keikkaa nyt vanha loota alkoi pelaamaan loistavasti??? Sattumalta kokeillessani ylivaihde sattui menemään päälle ja pelasi hienosti. Sitten se pari kertaa jäi päälle jonka jälkeen loota on toiminut kuin junan vessa. Laatikolle menevät johdot näytti olevan ihan ok kunnossa. Ajattelin ensi viikonloppuna kokeilla laittaa nuo motonetin mag1 f-mallin öljyt. Toinen ylivaihde on purettuna ja uudet O-renkaat tilauksessa. Noitakin oli kahta mallia ja toisenlaista ei enää ollut saatavilla. Innolla odotan tuleeko sopivat... Tiivistekeskukselta otin vielä parit vaihtoehtot jos noista jotku saisi sopimaan. Vähän offtopicina -> Joskus muistan lukeneeni topicin noista ylivaihteiden eroista. Tuo nyt hommaamani lootan päässä on j-type ja siinä oli 240 laippa perässä. Olikohan tuossa j-typessä joku akseli eri paksuinen kuin uudemmissa?
-
Itsellä kävi sillain tuon vaihteen kanssa että kesken ajon nappi 5 vaan hävis ja sen jälkeen se rupesi menemään päälle kaikilla muilla vaihteilla kuin 4 vaihteella, noh nytten se taas toimi pari päivää 4 vaihteellakin mutta tänään illalla kotio ajaessa se lakkasi taas toimimasta. rele ja solenoidi vetää normaalisti jos on joku muu vaihdekuin 4 päällä, nelosella ei tapahdu mitään mutta kaikilla muilla vaihteilla kyllä myös jopa vapaalla.
tämmöstä vikaa mulla ja en ole löytänyt vikaa vielä johdot on kunnossa kepistä ja laatikon päältä, ihmettelen että miksi se sitten takkuilee 4 vaihteella muttei millään muulla ? :D olisiko anturissa sitten häikkää kun se tommosta keksi aloittaa tehdä
-
kyll määkin veikkaisin että nelosen tunnistinanturi on sökönä.
-
pitänee avata ja vaihtaa anturi jos vaikka rupeisi toimimaan, ensiksi katsoa vähän miltä siellä näyttää
-
M46 tietäjää tarvitaan. Eli kyseessä -87 740 nappivitonen ei toimi. Laatikon vieressä roikkuu irtonainen johto, jossa on päässä harmaa pyöreä liitin. Liittimen keskellä on napa. Mihin tämä kuuluu? En löytänyt netin syövereistä tästä tietoa.
-
Sattuuko se olemaan sen asentotunnistin anturin johtojosse on pelkääjänpulella tuosassa laatikkos iellä ylhäällä on anturi kun kokeilee käsin laatikonpäältä
-
Sattuuko se olemaan sen asentotunnistin anturin johtojosse on pelkääjänpulella tuosassa laatikkos iellä ylhäällä on anturi kun kokeilee käsin laatikonpäältä
Jees kokeilin sieltä, mutta en tuntenut varmaa paikkaa sille. Ei tuntunu kuviakaan löytyvän, kunnes rupesin tutkimaan myynti-ilmotuksia joissa oli kuvat laatikosta irtonaisena. Tänään tallille ja toivottavasti piuha kiinni ja nappifemmakin toimisi.