Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jarmo84 - 05.04.2013, 19:59:53
-
Do dii.. elikkäs 850t5 vaihdoin BMC kartioputsarin. Alkuperäisen putsarikotelon pohja toimii öljynkeräimenä kampikammion huohotinletkulle.. Mihinkäs olette ko.letkun vastaavan askareen jälkeen sijoittanut??
-
nythän toi laite pikkuisen käryttelee kabiiniin kun alkuperäisenä se ottaa käryt putsarin kautta,,,
-
Eiköhän se alkuperäinen paikka ole siellä IMM:n jälkeen imuputkessa. Ei vaikuta oikein hyvältä sen etupuolella,vaikka ois suodatinkin välissä.
-
ainakin tässä mallissa se oli putsarikotelon pohjaan viety.. auto on aikanaan tuotu saksasta mutta tuskinpa nyt imuputket eroavat? Täytyy tänään yrittää löytää IMM:n jäljestä kolo minne letku sopisi..
-
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/turbonimuputki-1.jpg)
-
Erittäin PALJON KIITOS!!! :)
-
Edellinen omistaja tehnyt oman näköisen huohotin järjestelmän :) no tänään käyttöautoon ja uudet oikeat osat tilaukseen. Huohotin letkut tulee tuohon pieneen kerääjään kiinni mutta olikos tuolla lähempänä IMM vielä joku letkun paikka??
-
Edellinen omistaja tehnyt oman näköisen huohotin järjestelmän :) no tänään käyttöautoon ja uudet oikeat osat tilaukseen. Huohotin letkut tulee tuohon pieneen kerääjään kiinni mutta olikos tuolla lähempänä IMM vielä joku letkun paikka??
on mutta siitä menee sitten letku siihen ahtopaineensäätöventtiilille, TCV:lle :hello:
-
Edellinen omistaja tehnyt oman näköisen huohotin järjestelmän :) no tänään käyttöautoon ja uudet oikeat osat tilaukseen. Huohotin letkut tulee tuohon pieneen kerääjään kiinni mutta olikos tuolla lähempänä IMM vielä joku letkun paikka??
Sullahan on vm-94? Voi olla että tuo osa mihin huohotus menee imuputkeen, lähelle ahdinta, on erilainen. Vanhemmissa turboissa ei tule imusarjan etupäästä sitä pikkuletkua tuohon sivulle sojottavaan nippaan. Se letku kulkee saman suojuksen sisällä kuin huohotuskin.
-
Mihin se kyseinen letku sitten päätyy vai ei minnekään? Täytyy hakea motonetistä korjausopas tueksi niin josko sit kaikki letkut löytää paikkansa
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29145.0 Katteles onko noista kaavioista apuja.
-
Ehkä tää tästä.. Ilmamäärämittari antoi vikaa, mutta tämä nyt selittyy sillä että tuo huohotin letku oli putsarikotelossa. Nyt pesty IMM mittarin pesuun tarkoitetulla aineella. Toivotaan että tuo auttaa eikä uutta IMM tarvitse ostaa. Sitten turbon nurkalta löytyi vuotava letku. Kannesta turbon alle päätyy kaksi letkua joista ylempi tihkuaa ja nostaa pienen savun ylös.. Tuossa ylempänä oleva linkki antoi vahvistuksen sille että turbon vesiletku vuotaa.. Onkos tämmöinen T5 millainen ilmata? Jos ja kun vedet täytyy laskea ulos..
-
Onkos tämmöinen T5 millainen ilmata? Jos ja kun vedet täytyy laskea ulos..
Ei mitään ongelmia, ihan normaali.
Tuossa Timo_R:n laittamissa kuvissa näkyy kaikki kun tarkkaan katsoo, tuokin -94 vs uudempien pikkuletku imusarjalta huohotuksen nippaan.
-
Joo niin näkyy menevän, letkun mittakin niin sopiva ettei muualle edes riitä :) turbolle menevä imuputki, sen ylittää mulla yksi ainoa letku! Mikä letku se on?? Se päästää jotakin kaasua sieltä, en osaa oikein sanoa onko jäähdytin vai öljy.. Letku lähtee noin virranjakajan alta lohkon kyljestä, menee perään päin suoraa ja kääntyy 90asteen kulmassa alaspäin turbon imuputken yli..Mikä Mikä?!?!?
-
Menee nyt vähän arvailuksi joten etsipä sen letkun molemmat päät, missä ovat?
-
No nyt oon entistä pahemmin sekasin, korjauskirja näyttää että vika a2 2-3-3 on IMM ja 233 P0172 (part load & upper limit) Long term idle air trim tuollainen tämän sivuston mukaan.. IMM mittari on nyt putsattu joten eikai auta kun alkaa tutkiin tuota toista ongelmaa.. ja katsoa löytyykö vikamuistista vielä lisää tavaraa.. Voi Vulva minkä teit mulle :)
-
Sulla on -94 ja Motronic ruisku, joten se koodi on tuo 2-3-3 eli joutokäynnin ilmamäärä. Johtunee vuotavasta huohotuspiiristä tai muusta vuodosta imupuolella.
Niin ja se letku mitä kysyit, on juuri se huohotuksen letku joka kuuluu siihen imuputken paikkaan. Se letku joka tekee sen 90 asteen mutkan alas... Se lähtee imusarjan alta, sieltä öljynerotinpömpelistä, minne se kannesta tuleva huohotuskin pitää mennä.
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/
-
Jotakuinkin pcv alta nousee yksi letku suoraan ylöspäin,turbon imuputken alta.. mulla se menee tuonne lohkon kylkeen. Sieltä nousee käry ja epäilen että kyseessä öljy letku mutta minkä. Ja tosiaan mun Volvossa hieman omat kytkennät :)
-
Huohotin asia on kaiketi selvä ja tänään hain uuden turbon imuputken ja muut nippelit. Pe aamusta pääsen asentaan, öljyt vaihdan samalla joten oli toi letku nyt mikä tahansa niin irti lähtee.. Moottorin toiminta ja letkun käyttö tarkoitus vaan kiinnostaa.
-
Virranjakajan ja tulpanjohtojen välistä kun katsoo suoraan alaspäin niin näkee tuon johdon/letkun pään mitä yritän jallittaa.. mulla se menee lohkon kylkeen ja siitä sitten turbon imuputken yli ja kääntyy alaspäin PCV putken alle pystyyn.
-
Jotakuinkin pcv alta nousee yksi letku suoraan ylöspäin,turbon imuputken alta.. mulla se menee tuonne lohkon kylkeen. Sieltä nousee käry ja epäilen että kyseessä öljy letku mutta minkä. Ja tosiaan mun Volvossa hieman omat kytkennät :)
Niinkuin kerroit, oma systeemi, paha arvuutella jos ei nää normaalit tiedot täsmää. Kuva pitäis olla. :)
(Ainakin... :P)
Ps. Missä kohtaa se letku menee lohkon kylkeen?
-
Letku menee lohkoon juuri tuosta jakajan/tulpanjohtojen välistä(siis alempaa mutta koneen päältä katsoen tuolta linjalta), vahvasti epäilen turbon öljy letkua..