Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: s40racing - 05.04.2013, 21:09:39

Otsikko: 60-2 kuvionti
Kirjoitti: s40racing - 05.04.2013, 21:09:39
b6304:sen automaatin vetolevyssä luetaan rautaa ja iso väli on tyhjä. kuinkas kaksoismassa pyörässä on?

nyt laitoin vitos koneen kovanpyörän kiinni kutoseen siinä on 58 reikää ja isoväli umpirautaa. ymmärtääkö kutosen vakio moottorin ohjaus vitosen pyörää vai tuleeko ongelmia?


muuten niin kiinnostas mutta katsastus mies haluaa vakio moottorin ohjauksen että kelpuuttaa moottorin vaihdon :idiot2:.
Otsikko: Vs: 60-2 kuvionti
Kirjoitti: Lankku - 07.04.2013, 00:46:32
Ymmärtää se, samalla tavalla vitosen pyörä on itselläkin vakion kutosen perässä.
Oliko katsastajalla jotain perustetta miksi pitää olla vakio moottorinohjaus jos kyseessä ei ole vähäpäästöinen auto? Jos ei, niin aika sama vaikka kaatais ämpärillä kunhan vaan päästöarvot täyttyvät.
Otsikko: Vs: 60-2 kuvionti
Kirjoitti: s40racing - 07.04.2013, 01:21:00
kävin kysymässä konttorilta mitä vaatii muutos katsastukseen? vastaus oli:

- tiedon mallisarjan rajoista teho/tilavuus ja vastaavuudet
- vakio moottorin ohjauksen uudessa moottorissa.
- tiedon mistä moottori on irrotettu

mielummin kisa ruiskun olisin kiinni jättänyt. kaikki ollut valmiina tuohon kone kompinaattiin. vähemmän särkyviä osia kun vakiossa ja viritettyssä koneessa toimisikin paremmin. hukkakipinä systeemi. tuleva sijainti on ollut b200k joten eiköhän niihin arvoihin jotenkin päästä *taavih->
aikaisemmin oli kisakäytössä vetolevy ja keskellä raudanpala 184mm monilevy kytkimelle. turhan hyvä kytkin tuommoseen tehottomaan vapariin katuliikenteeseen :2funny:. vitosen pyörään tuli diiselin asetelma uusilla reijillä ja massalevy. riittää mun tarpeisiin.
Otsikko: Vs: 60-2 kuvionti
Kirjoitti: TeeKuus - 07.04.2013, 10:54:47
Tuppaavat nykyään haluamaan vakiokoneen koneenvaihdossa? :nohnoh
Ite kysyin yhteen toisen merkkiseen autoon mutkaa putkeen niin sanovat että enemmän saat tehoja kun virität ilman niin ei tule pakollisia teholappuja...
Eli jos olisin ahistanu sen koneen olis pitäny olla penkkilappu ja sinettikorvat ym. ja tehoja korkeintaan oliko se nyt 10% mallisarjan tehokkaimman päälle (eli ei paljon mitään ko. tapauksessa), mutta ilman ahistinta olisin saanu virittää niin paljon ku patti olis kestäny.
Hassua miten toi mutka tuo mutkia matkaan  :D