Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: wille10 - 06.04.2013, 08:46:31
-
Jostain löysin juttua aikoinaan noista eri kansista, mutta eipä satu enään silmään.. eli minkä mallisen B20:sen koneen kansi on toi oikealla kuvassa, jossa on noi tasanteet noissa imukanavien kohdalla? Pitäisi tietää, että tulee oikeat tiivisteet, kun näkyy olevan erinlaisia erin ikäisissä.
https://www.dropbox.com/s/zlhof28w6pb39fp/20130327_162535.jpg (https://www.dropbox.com/s/zlhof28w6pb39fp/20130327_162535.jpg)
-
No nyt linkistä pitäisi aueta kuva.. ::) jostain syystä dropbox ei anna suoraan näyttää kuvia vissiin? Eli jos joku kehtaisi vastata vielä tohon alkuperäiseen kysymykseen.. kiitos ja anteeksi P>
-
Kannen takia ei taida tiivisteissä olla eroja. Kannentiiviste, imu-/pakosarjan tiiviste ja venttiilikopan tiiviste ovat kaikissa samoja. Kannentiivisteen paksuuksissa on eroja, mutta se on ihan makuasia minkä paksuisen laittaa. Riippuu täysin moottorin muista osista ja käyttötarkoituksesta.
-
mitä eroa on noissa KG-trimning:in kannetiivisteissä noi pyöreillä tai soikeilla reijillä? mullon tossa toisessa kannessa on leveämpi toi palotila, että näyttää ettei edellisen tiivisteen liekkirengas olisi paljoa vastannut kanteen.. onko toi sitten edes mahdollista? on tuota kantta ainakin vissiin laskettu reilummalla kädellä joskus.. voisiko se vaikuttaa asiaan?
-
Kyllä B-20 moottoriin on kahdenlaista kannentiivistettä (plus paksuuserot),riippuen vuosimallista ,tuo kuvassa oleva oikeanpuoleinen on uudempi painos" ja siihen ainenkin tarvinnet kannentiivisteen mallia -73 tai uudempi . Ns.soikeareikäinen tiiviste .
Palotilan mitta on uudemmissa suurempi ,kannen pituussuunnassa mitattuna .
Mitta on 91,7mm.NOIN
(http://i8.aijaa.com/b/00014/12042766.jpg)
Vanhempi palotila on alkuperäisenä 90mm luokkaa(ei ollu osaa mistä mitata)siihen tarvittavan kannentiivisteen reikä on pyöreä.
Ulospäin yksi eroavuus on nuo "muodot "pakosarjan puoleisen ,keskimmäisen kannenpultin vieressä .
(http://i11.aijaa.com/b/00256/12042767.jpg)
UUsimmat valut näyttää tältä em.paikasta
(http://i7.aijaa.com/b/00577/12042768.jpg)
Sitte selviää yhdellä tiivisteellä ,kannesta riippumatta jos on tarve käyttää ns. kynsitiivistettä ,sen reikä riittää isompaankin poraukseen .
-
Kiitoksia, tämä selventää paljon.. eli toi toinen on sitte sitä uudempaa mallia. Paksuudesta en tiiä, mitä kannattaisi laittaa kannentiivisteeksi. kantta tosiaan laskettu jonkin verran ja nokaksi tulee volvon F tai R.
Tuplat ja peltisarja. muuten lähes vakio B20:nen.
-
Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää :) Mä olen luullut niitä soikeareikäisiä joksikin spesiaalitiivisteiksi.
Pahoittelut harhaanjohtavasta informaatiosta.