Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Jonde66 - 06.04.2013, 14:20:39
-
Nyt olen seurannut, että kovasti kysellään lastutuksista. Laitan myös oman lusikkani soppaan, tänään meidän volvo optimoitiin taso2 260/430 . Optimoinin teki volvotdi eli J-P Viitanen, käynti oli mukava, vaimon kanssa ulkoiltiin tunti, palattuamme auto oli ohjelmoitu. Palvelu oli hyvää ja henki mukava, auto tuntui kotimatkalla ihan mukavalta mutta kovan liikenteen vuoksi ei paljon kiritelty. Kun saamme enemmän kokemusta päivitän tietoja, jos vaikka joitan sattuisi kiinnostamaan.
-
Nyt olen seurannut, että kovasti kysellään lastutuksista. Laitan myös oman lusikkani soppaan, tänään meidän volvo optimoitiin taso2 260/430 . Optimoinin teki volvotdi eli J-P Viitanen, käynti oli mukava, vaimon kanssa ulkoiltiin tunti, palattuamme auto oli ohjelmoitu. Palvelu oli hyvää ja henki mukava, auto tuntui kotimatkalla ihan mukavalta mutta kovan liikenteen vuoksi ei paljon kiritelty. Kun saamme enemmän kokemusta päivitän tietoja, jos vaikka joitan sattuisi kiinnostamaan.
mikä lastu?
-
mikä lastu?
volvotdi myy yrityksensä kautta eli optimoinautosi kautta softaa.
-
outoo lösin tuolta vain v70 2,5t niin Taso 1 239hp 370Nm
ei ollut muita tasoja :idiot2:
-
Juu muutakin saa, kysymällä selviää.
-
outoo lösin tuolta vain v70 2,5t niin Taso 1 239hp 370Nm
ei ollut muita tasoja :idiot2:
Ei näytä olevan mihinkään muuhunkaan kuin taso1, joten tehokkaampaa haluavan kannattaa tiedustella asiaa ottamalla yhteyttä suoraan.
-
joo no itsellä BRS mutta aina uusi kiinostaa ;)
-
joo no itsellä BRS mutta aina uusi kiinostaa ;)
BSR:n jäljiltä ei enää isosti kasvateta lukuja. Ehkä vähän voi saada, mutta huomaako eroa ja onko se n. 500€ arvoista?
-
BSR:n jäljiltä ei enää isosti kasvateta lukuja. Ehkä vähän voi saada, mutta huomaako eroa ja onko se n. 500€ arvoista?
jep itselle makso joskus kun hommasin nii karvan alle 1000e
mutsiinä oli mukana lukija jolla saa ohjelman pois ja päälle
-
Nyt on penkitysaika varattu, ensiviikolla selviää kuinka paljon teho noussut.
-
Minne varasit?
-
SOFTATECH OY
Turkkirata 19, Pirkkala
-
Nyt on penkitysaika varattu, ensiviikolla selviää kuinka paljon teho noussut.
Jokos kävit penkissä?
-
Morjens vaan kaikille. Tänään oltiin J-P kanssa käymässä penkitysreissulla Pirkkalassa, mitattu teho vakio 200/320 optimoituna 235/400. En ihan hirveesti näistä ymmärrä, mutta läppäriä oli jos jonkin moista vollessa kiinni kun etsittiin syytä pieneen tehon alennukseen jo vakiona. Syy löytyi vakiona ahtaa 0,1bar liian vähän, optimoituna 0,15bar. Jossain pieni vuoto tai jotain. Mutta kyllä auto aivan erilainen ajaa vääntöö on aivan uskomattoman paljon normiajossa verrattuna vakioon. Ei muuten tietäis pienestä teho hävikistä ilman penkitystä. Nyt ruvetaan seuraileen kulutusta josta tulevaisuudessa lisää. Kiitos vielä J-P:lle aivan mahtavasta palvelusta.
-
Eikös ohjelmalla voida muuttaa ahtopainetta juurikin halutuksi, vai eikö sitä saanut nousemaan muuttamalla ohjelmaa??
Ihan pieni vuoto ahtopuolella ei kyllä näy ahtopaineissa ja isompi vaikuttaa kyllä sitten jo käyntiinkin.
Koititteko tulpata hukkiksen letkua ja katsoa nouseeko sitten? Jos nousee, niin TCV:hän voi olla viallinen..
Jos ei nouse tulpattunakaan, niin hukkiksen puolella jotain häikkää, löysällä tms..
Aika matalat noi tehot on, koska omasta eksästä (-072.5T Aut S60) penkitettiin ihan perus Karalan softalla muistaakseni 249hv / 390nm, ahtopaineita en edes muista mitä oli. ::)
Silloinen penkittäjä sanoi, että ainakin heidän penkissä Volvon tomaatilla saa pikkaisen liian pienet vääntökäyrät vs. samanlainen auto manuaalina (johtuisko siitä ettei turbiinia saa totaalisen lukkoon tms.. En tiä).. ::)
Mutta se on ihan totta, että mukavan käyttöpelin tuosta 2.5T:stä saa softattuna.. :pomo:
-
Eikös ohjelmalla voida muuttaa ahtopainetta juurikin halutuksi, vai eikö sitä saanut nousemaan muuttamalla ohjelmaa??
Ihan pieni vuoto ahtopuolella ei kyllä näy ahtopaineissa ja isompi vaikuttaa kyllä sitten jo käyntiinkin.
Koititteko tulpata hukkiksen letkua ja katsoa nouseeko sitten? Jos nousee, niin TCV:hän voi olla viallinen..
Jos ei nouse tulpattunakaan, niin hukkiksen puolella jotain häikkää, löysällä tms..
Aika matalat noi tehot on, koska omasta eksästä (-072.5T Aut S60) penkitettiin ihan perus Karalan softalla muistaakseni 249hv / 390nm, ahtopaineita en edes muista mitä oli. ::)
Silloinen penkittäjä sanoi, että ainakin heidän penkissä Volvon tomaatilla saa pikkaisen liian pienet vääntökäyrät vs. samanlainen auto manuaalina (johtuisko siitä ettei turbiinia saa totaalisen lukkoon tms.. En tiä).. ::)
Mutta se on ihan totta, että mukavan käyttöpelin tuosta 2.5T:stä saa softattuna.. :pomo:
Ohjelma pyysi enemmän, mutta vakiolla ja virillä jäi pyydetystä toteutuneet. TCV vaihdettiin, jolloin saatiin edellämainitut 235/400 kun sitä ennen saatiin 230/360 eli TCV:ssä oli jo jotain vian poikasta vaikka vikavaloja ei se vielä sytyttänyt. Tatech:n Tatu jutteli, että kun ahdot saa nousemaan niin kokemuksella pitäisi olla reilu 260hv. Ahtovuotoja ei lähdetty tutkimaan penkissä vaan se jäi auton omistajan huoleksi. Hukkaporttia siinä porukalla arvailtiin viaksi, mutta tosiaan vianhaku jäi tältä osin.
Hieno on varmasti silti ajaa kun 400Nm löytyi jo 2000rpm 8)