Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: firebolt - 07.04.2013, 15:21:33
-
Pyörittää hyvin, lambdan merkkivalo (?) sytty ajossa palamaan ja auto sammu. Tehny ennenki, normaalisti hetken päästä lähteny käyntiin.
-
vikakoodi ( motronic vai siemens )? Lambda valo viittais A2
- A2 4-4-2 toisioilmansyöttö, ei vaikuta moottorin toimintaan
- A2 3-1-4,3-2-4 nokka akselin anturi, pääsit shoppailee
-
Anturi tai relevika. Lue koodit.
-
Nokka-akselin asentotunnistin vikaa veikkaisin vahvasti.
Muistaakseni FAQ osastollakin juttua ko. kapineesta...?
Tämä löytyi... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2410.0
CRC air sensor cleanerilla puhtaaksi sisältä.
Millainen muuten auton huoltohistoria?
Bensan suodatin vaihdettu?
Kipinä vempeleet ok ja kone saa hyvää kipinää?
-
Jahas. Lähti tuolloin käyntiin, tunnin sahasin. Sain vara akun konttiin ja istumaan penkille nii sammu. Ei antanu muita vikakoodeja kun abs, lomille kun pääsen niin voisin tarkistaa. Teki samaa vielä muutaman kerran ja taas lopetti hetkeks, katotaan koska vika taas palaa. Sytkävehkeet vaihoin tammikuussa, tulppiin ja -johtoihin ei päivärahat riitä. Bensansuodattimeen en oo koskenu.
-
Jaahas... A6 3-2-4 ... Eikä taaskaan mihinkään, tää auto ei tykkää kiireestä...
-
Jaahas... A6 3-2-4 ... Eikä taaskaan mihinkään, tää auto ei tykkää kiireestä...
324 Camshaft Position sensor (CMP) signal missing sporadically.
Signaali heikko tms. putsasitko sen vempeleen?
-
Putsasin ihan vaan rätillä, ei ollu puhastusspreitä. Siinä anturissa näkyy kolme valkosta pistettä, niinku ne olis kulunu. Ois varmaan aiheellista vaihtaa...
Kuinka tollasen aturin vastus mitataan, paljonko pitäis olla?
Niin tosiaan, lähtee aina pitkän sahauksen jälkeen käyntiin, kun tota vikaa on ilmenny. Rupee vaan vituttamaan, onneks kohta pääsee pyörällä liikenteeseen...
-
Kuinka tollasen aturin vastus mitataan, paljonko pitäis olla?
Tuo ohje piti muistaakseni käydä myös volvoonkin, mutta viisaammat korjatkoon asian: http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?p=1306542#p1306542
Onko käynnistyvyydessä eroa kylmällä koneella tai lämpöisellä?
-
Ei oo eroa, joskus se vaan tinttaa ettei taho lähteä, muulloin lähtee hyvin. Ja vika on ainoostaan kerran tullu tyhjästä, muulloin aina kesken ajon tai vähintäänkin auto käynnissä.