Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: PS-V70 - 08.04.2013, 21:50:04
-
Hei.
Kuopasta ajaessa kuuluu toisinaan kolinaa ja katsoin konehuoneessa olevaa iskarin yläkiinnitystä niin näytti tältä.
http://i1294.photobucket.com/albums/b607/ps_oulu/eka_zps2ba0af6f.jpg
http://i1294.photobucket.com/albums/b607/ps_oulu/toka_zps6efd65be.jpg
Onkohan tuo nyt ihan OK ?
Kuuluko tuossa olla tuommosta "rakoa" ?
-
Mä luonnehtisin tuon raon vielä ihan normaaliksi. Voihan se kumi silti olla revnnyt ja sen saa selville heiluttelemalla keulaa voimakkaasti ja tutkimalla miten paljon tuo rako elää. Jonkin verran se saa heilua, mutta jos menee tyyliin +0,5cm, niin sitten on kumi hajalla.
-
Onkos kukaan muuten sattumalta tietoinen, että miten tuo yläpään korkkaaminen näkyy katsastuksen iskaritestissä? Meinaan olen joskus ihmetellyt samanlaista rakoa juuri katsastetussa autossa. Ja kyseessä oli myynnissä ollut auto, että en tiedä oliko revennyt vai ei. Tuntuisi vaan että saattaa olla ihan normaalin rajoissa sitten tuo rako. Toki kyseisessä autossa olisi voinut yläpää olla myös korkannut katsastuksen jälkeen, mutta kun oli vain muutama päivä välissä niin tuntuu epätodennäköiseltä :o
-
Tollanen rakohan on ollut aikoinaan jo ihan uudessakin autossa, rako menee kiinni vasta, kun keulan nostaa ilmaan tai ainakin keventää sitä huomattavasti.
Rikkinäisen tunnistaa siitä, että irroittaa vaikkapa ylimmän mutterin ja sitten saa mustan lautasen irti ja voi kunnolla tarkastaa tuon keskellä olevan holkin ja kumin välisen sauman, että vulganointi on kunnossa, sekä, että kumi ei ole haljennut muualtakaan.
-
Onkos kukaan muuten sattumalta tietoinen, että miten tuo yläpään korkkaaminen näkyy katsastuksen iskaritestissä? Meinaan olen joskus ihmetellyt samanlaista rakoa juuri katsastetussa autossa.
Oma huonokuntoinen v70 on katsastettu jo pari kertaa niin että toisella puolella on paljon isompi väli. Takaiskunvaimentajat ovat "motonetin halvimmat" ja niiden alapäissä on parin millin löysä. Ei nekään ole testerin tulokseen liikaa vaikuttaneet mutta pitävät kamalaa ääntä.
Edellinen v70 ei läpäissyt takaiskunvaimentimien testausta. Ystävällinen katsastusmies tarkisti 225/45R17 takarenkaiden paineet jotka olivat jotain 2.7kg. Vähennettiin tankin luukussa olevaan lukemaan ja tehtiin uusintatesti. Lukemat olivat ok. Tuosta voi päätellä että 15" vanteilla korkeaprofiilisilla renkailla pääsee huonoillakin iskunvaimentimilla katsastuksesta läpi :).
-
Kiitos vastauksista.
Ajoin sopivasti volvoliikkeen ohi ja kysäsin myös sieltä mielipidettä. Totesivat, että ei tuossa päällepäin ole mitään kummallista.
Lokarista painamalla tuo rako elää sen verran, että sen juuri huomaa. Vaimea satunainen kolahtelukin loppui kun ilmat lämpeni. :idiot2: