Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: vkona - 09.04.2013, 11:21:21

Otsikko: 240 M47 korjaaminen
Kirjoitti: vkona - 09.04.2013, 11:21:21
Hei,

Asensin M45:n tilalle M47, jotka molemmat mittarivaijerillisia laatikoita.
M47 laitoin 1.6 litraa Mobil New Life 0W-40 öljyä (linkki: http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx (http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx)
M47 siis paikoillaan, ja moottori käyntiin.
Kytkin pohjassa - kaikki ok (tietenkin kun laatikko on edelleen tilassa, jossa mikään ei pyöri).
Vaihde vapaalle, kytkin ylös, nyt laatikko kuulostaa siltä kuin pyörittelisi pistolapiota sorakasassa.

Jotain pitää varmaankin korjata....
Onko hyviä ohjeita mihin laatikon vien hoitoon?
Vai onko vika sellainen, joka on kotikonstein (mitä vaatimuksia?) korjattavissa?

Vesa
Otsikko: Vs: 240 M47 korjaaminen
Kirjoitti: vippe - 12.04.2013, 11:25:26
Kytkin pohjassa - kaikki ok (tietenkin kun laatikko on edelleen tilassa, jossa mikään ei pyöri).
Vaihde vapaalle, kytkin ylös, nyt laatikko kuulostaa siltä kuin pyörittelisi pistolapiota sorakasassa.
oma m47 levis nii kuulostaa kuvauksenlaiselta ko pyörittää kädellä kytkimenpäästä ei merkitystä onko vaihde päällä vai vapaalla.
kokeile suoraan nelosta se on ainut joka mulla ei piä ääntä ja yrittää liikkeelle. jos näin, niin omasta laatikosta oli ensimmäine rataspari kytkimen puolelta sileenä.
Onko hyviä ohjeita mihin laatikon vien hoitoon?
luulen että  tulee halvemmaks hommata uus m47 kuin alkaa korjauttamaan vanhaa. paitsi jos ite pystyy siihen ja on mielenkiintoa  :)