Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mjuvis - 10.04.2013, 16:47:34
-
.
-
Veikkaan että huohotinputken ympärillä oleva sulatuskierukka hiertynyt puhki ja nesteet tulee siitä ulos.
Pohjapanssari irti niin näkee altapäin moottorin takapuolelta jos tuolta vuotaa.
-
.
-
Ahaa, korjasitkin. Korkeapainepumpussa ei ole vesikanavia tai vesiletkuja.
-
Siis meinasiko tossa käydä n. 3500 euron moka - jos olisit uskonut Wetteriä ja samointein antanut vaihtaa sen korkeapainepumpun??
-
Jos ihan vaihtais ensin uudet letkut ja kokeilis loppuuko vuoto siihen ... mitenkään aliarvioimatta wetterin osaamista tai myyntitilin tekemistä .... 8)
-
.
-
Hei mjuvis,
Kertoisitko, jos satut viestini vielä lukemaan, löysitkö korkeapainepumppua muualta kuin siniseltä ja mihin hintaan, vai onko naftavuoto pysynyt kurissa.
Omassa vuotaa jonkin verran, mutta ei ole toistaiseksi ajoa haitannut.
-
Joo eli se oli tuo korkeapainepumppu vuotanut naftaa vesiletkun päälle, joka kulkee korkeapainepumpun alta. Letku oli tästä turvonnut ja haljennut. Tämän vuoksi suosittelivat heti myös tuon korkeapainepumpun vaihtoa. Sitä en nyt vielä Wetterillä teettänyt. Yritän ainakin selvittää edullisempaa vaihtoehtoa. Uusia pumppuja saa alle 1500€ ja käytettyjä alle 1000€. Sitten vain vaihtotyöt jollakin teettää.
Jännä vain, että noita tiiviteitä ei kaikkiin pumppumalleihin voi vaihtaa...
Minulla kävi tismalleen samoin ja samasta syystä. Korkeapainepumpulle ei ole tehty korjausta vaan laitan pumpun alle lasten vaipan, joka imee hyvin naftaa, ei pahemmin anna hajua, eikä paljon maksa.Noin 3kpl.vuodessa. Pöllin nekin miniän varastoista. ;)Näin on menty jo ainakin kaksi vuotta. Vuoto ei ole mielestäni lisääntynyt. Katsotaan, jos joskus joku keksii järkevän hintaisen korjausratkaisun. :(
-
Käytetäänpä tätä topicia hyväksi..
V70 2.4D -08
Jähhdytinnestettä ruvennut katoamaan.
Tänään kun sitä lisäsin, näytti että ihan kuin paisarin yläosasta, täyttökorkin alapuolelta, olisi nestettä tullut samantien ulos kun lisäsi.
Onkohan kuinka mahdollista että paisari olis puhki? Tai halki? Että neste tulis sieltä jostain pihalle?
-
Jatkoa selvittelyyn:
Eilen lisätty nestettä melkein max merkkiin saakka. Auto yön pihalla ja aamulla avaimen autoon laittaessa ilmoitti jo nesteen vähyydestä. Tullut yön aikana pihalle. Maa märkä säiliön alapuolelta. Ja säiliön alla konehuoneessa märkää.
Kai se vaan sitte voi toi paisari olla halki tms. Onko kellään tullut vastaan tollasta?
-
Yksin puhelua näköjään mut jatketaan silti..
Paisari on poistettu vikakohteista.
Syylärin alapuolelta tuntuu olevan märkä ja vuotaa siis jostain aika rajusti. Eilen meni yhteensä 3litraa nestettä, tosin siinä oli paisarin vaihtokin mukana.
Flektihässäkän sai helposti irti ja pääsi tutkimaan vuotopaikkoja lähempää. Päädyt näyttäis olevan kuivat, samoin letkuliitokset. Mistä hemmetistä toi vuotaa?
Nii ja olis nyt ylimääränen paisari jos joku haluaa ostaa..
-
Jos näyttää siltä,että nestettä lisätessä tulee paisuntasäiliön korkin alapuolelta nestettä samantien ulos luulisin,että ilmiö joh-
tuu siitä,että siellä on reikä josta neste pääsee ulos mikäli jäähdytysjärjestelmässä paine nousee liikaa.Jousikuormitteinen kork-
ki toimii varoventtiilinä.Tämän reijän havaitsin eilen,kun lisäsin hiukan nestettä.Täyttäessä roiskahtaa väkisinkin täyttöaukon reu-
noille.Näin ainakin omassa s-60 vm.12 bensavolvossa.
-
Juu, noin mäkin sen tutkiskelin kun lähempää katsoin.
Syylari tosta on vainaa, tänään vaihtoon. Uuden saa iltapäivästä käsiin.
-
.
Mikä pointti on ollut muokata viestit tästä ketjusta pois?