Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tohnis - 11.04.2013, 21:50:14
-
Moe. Eli oli V70 2.4T -02 korjaamolla: jakohihnasarja+vesipumppu+moniurahihna ja sen kiristinrulla vaihdettiin. Seraavana aamuna moottorivalo paloi?? Korjaamolla testeri kertoi turbon ahtopaine liian korkea?? En tiedä liittyykömitenkään remppaan?? No ok- nollaus ja seuraavana aamuna duuniin ja kaikki ok. Duunista lähtö- kone käyntiin ja valo palaa taas??!! MIkä oire?? Onko remppamieheltä nyt jäänyt jotain huomaamatta vai mit? Koskaoireita EI ollut ennen remppaa. Auto tuntuu kuitenkin toimivan (vielä) moitteettomasti. Te kaikkitietävät viisaat- kertokaa mistä voisi alkaa ihmetellä oiretta.. kiitos.
-
Kuulostaa kyllä sattumalta jos turbonsäätöventtiili juonittelee. Tämän ikäluokan autoissa se kun ei ole aivan tavatonta.
Uusi säätöventtiili maksanee n.80-100€
-
moe. Eli moottorivalo palaa ja heitti tälläisen vikakoodin kuin P0016 = Kampiakselin kanta, nokkakantakorrelaatio..?? mikä se on suomeksi??))Ja missä sensori/anturi tarkalleen sijaitsee? Kiitos tiedoista..
-
Terve.
Tarkemmin asiaa tuntematta veikkaukseni on,että ilmoittaa kampiakselin ja nokka-akseli asentotunnistimien antamien tietojen perusteella,akseleiden keskinäisestä asentovirheestä.
Olisikohan hihnan vaihtajalla mennyt hampaan verran väärin paikoillen.
-
Terve.
Joko tähän on ratkaisu löytynyt?
-
Hep. Perjantaina menee jakopää purkuun ja koetetaan löytää aiheuttaja. Infoa sitten lisää.
-
Tere.
Eikai sitä supraan purkaa kannata,tarkastaa ensin onko merkit kohdillaan!
-
Kaverin velipoika osti V50:n, johon oli vastikään tehty jakopääremppa. Sitten sillä ensimmäisellä pidemmällä reissulla alkoi moottorivalo palaa ja soitti myyjäliikkeeseen, josta kertoivat lähimmän korjaamon minne hinauttaa auto. Hihna oli laitettu jonku rullan väärältä puolen tms. ja se aiheutti vikavalon syttymisen. Nyt tappelee liikkeen kanssa siitä kuka maksaa tarvittavat remontit. Ihan totaalista moottorivauriota kait ei ehtiny tulla, mutta auto on "ajokiellossa" siihen asti, että pääsevät sopuun.
-
Hep. Hihna oli oikein. Putsasivat jotkin anturin liittimet ja nyt on moottorivalo pysynyt poissa...kop kop)