Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jari288 - 14.04.2013, 23:23:29
-
tässä tuumailin että vois tämmösen laittaa pystyyn :hello:
menin sitte vaihtamaan volvo 740----> volvo 850 t5... päikseen
vaihto hetkellä autossa oli paha pätkimis vika!! vika löytyi löysällä olevasta akunkengästä :2funny:
iloa kesti siihen asti että kytkin rupes luistamaan ensi vedolla ku ei enään pätkiny ja siinä samalla poksahti kuuleri halki (jää)..
tuon myötä lambda ja imm ja suuttimet kans vaihtoon.. nyt vuorostaan syyläri porsi S*
mitähän vikaa vielä osaa tulla vastaa.. että auto kestäis ees sen pari päivää ilman vikaa :2funny: :2funny:
-
Kyllähän se kannattaa koko mallisarja haukkua paskaksi jos sattuu huonon yksilön ostamaan.
-
en kyllä yleistäny ;) kuulettaa ja näyttää siltä että niitä vikoja on... tai sitte ite tottunu vaan vanhaan kunnon voleen missä viat on yhen käden laskettavissa :2funny:
-
en kyllä yleistäny ;) kuulettaa ja näyttää siltä että niitä vikoja on... tai sitte ite tottunu vaan vanhaan kunnon voleen missä viat on yhen käden laskettavissa :2funny:
No jos 740:llä päikseen vaihtaa 850:n ja vielä T5:n niin voiko edes odottaa ehjää yksilöä? Täyspaskoja nuo "nettiauton halvimmat" onkin...
-
no en minä tuossa kaupassa sentään häviötä tee, maksoin volesta ite 500e :2funny: pikku vikojahan nuo on vaan tuo kytkin vituttaa eniten,prkl kaksoismassa :-\
-
Varmaan on näiden etu/takavetomallien valmistusfilosofioissa myös eroja. Takavetomallit olivat loppupäässä valmistusaikaa jo niin koeteltuja että tyyppivikoja ei juuri enää ollut. Etuvedot taas valmistushistoriansa alkumetreillä ja silloinhan se on kuluttaja joka maksaa tuotekehittelyn puutteet eli viat.
Eiköhän tuo -70 sarja ollut jo kohtuullisen luotettava. Tuota etuvetojen foorumia kun mielenkiinnosta myös lueskelen niin aika eri tyyppisiä vikajuttuja on takavetoisiin nähden. Toki tekniikka on edistyneempää ja komponentit monimutkaisempia. Siispä pysyn takavedoissa niin pitkään kun mahdollista.
-
takavedon suhteen samaa mieltä,22kpl ollu ja ei oo valittamista ollu :pomo: vaan pitihän se tuommonen kokeeksi ottaa ku hyvä tilaisuus tuli. että enköhän saa tuon vaihdettua/myytä että saa takaveon takasi alle :P
-
pikku vikojahan nuo on vaan tuo kytkin vituttaa eniten,prkl kaksoismassa :-\
??? Eikös sentään ihan tavallinen?
Mulla etuvedon viat on olleet ihan samoja kuin takavedoissakin. Syylarilla tulee ikä täyteen ja kytkimellä.
-
Kyllä meistä jokainen kun autoa vaihtaa niin pistää viat eteenpäin seuraavalle eikä niitä kerro ellei ostaja niitä huomaa.
Ja tähän asiaa varaudutaan siten että takataskuun jätetään se muutama touhutonni tai satanen jolla ne viat korjataan kuntoon.
Itse olen noudattanut 10-20% sääntöä. Auton hankintaan rahaa käytössä 5000eur, auto saa maksaa korkeintaan 4000eur ja loppu raha korjauksiin/uusiin renkaisiin jne.
Jos joku on liian hyvää ollakseen totta se harvemmin sitä on.
Ja viimeisimmässä auton vaihdossa käytin kolme autoa (v70) autotohtorilla omaan piikkiin, neljännen ostin.
Tohtorointi maksaa mutta maksaa itsensä kyllä nopeasti takaisin jos yhden suuren vian sillä saa kiinni.
-
Vanha aihe mutta vastaampa :D Itellä ollu siis 2kpl nuita 800 sarjan farkkuja. Vm.1993 glt 170 hp. 400tkm mittarissa. Öljynsyöntiä lukuun ottamatta timmi peli. Leimalle käsijarrun laitoin. Sit ö-vaihdot jakorempat yms. Huollot.Hyvin pelasi sen ajan mitä oli mulla. Saksasta oli aikoinaan tuotu. Nykynen teefemma 1995 italotuonti. laturin vaihdoin (alk.per) 300tkm ajettu. Tyytyväinen oon molempiin ollu mitä nyt se vapari oli laiska. Nettautosta katellu hintoja niin samanmoisii verrattuna olleet keskitasoa hinnaltaan. Turbo oli ehkä alihinnoteltukkin mutta oli sellasesa liikkeessä jossa myytiin pääasiassa 2010--> mb audi volvo yms. Oli sillä hetkellä vanhin ja halvin auto koko liikkeestä :D niin varmaan halusivat vaan eroon. Mulle se passas, mitään yllättävää ei ole esille tullut. Jos sitä 850ärrän metästäs tän jälkee. Vaatimukset tipunkeltanen farkku 2,3 manuaali. :pomo:
-
Mulla on ollut etu ja takaveto Volvoja. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Riippuu mitä autossa arvostaa.
Nyt on NELJÄS 850 ajossa. Onhan noi hieman monimutkaisepia mitä takavedot. Mutta kuluttavat vähemmän, Parempia ajaa (mun mielipide!), modernimpia yms...
Jokainen valitsee autonsa käyttötarkoituksen mukaan. ;)
-
Mulla on ollut etu ja takaveto Volvoja. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Riippuu mitä autossa arvostaa.
Nyt on NELJÄS 850 ajossa. Onhan noi hieman monimutkaisepia mitä takavedot. Mutta kuluttavat vähemmän, Parempia ajaa (mun mielipide!), modernimpia yms...
Jokainen valitsee autonsa käyttötarkoituksen mukaan. ;)
just asiaa
-
Minä pidän 850 Volvoa kyllä vähävikaisena ja kestävänä autona. Mutta jos ostaa valmiiksi romun ja laiminlyödyn yksilön, niin ei kait se auton huonoutta ole?
-
Samoja kokemuksia 850 T5:Sta. Ainut vika oli vuotava kampiakslin stefa. Saisi kenkää huolella 140 000- 220 000 mitä mulla oli. Tiedossa on että seuraava omistaja oli ajanut vielä 100 000 lisää eikä ihmeempää ole ollut.