Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 16.04.2013, 08:41:24
-
Kaverin puolesta kyselen seuaavanlaista vikaa.
Auto toimii ajossa ok ja kiihdyttäessä ihan hyvin, mutta paikoiltaan ei välillä lähde mihinkään.
Turbon siivet tarkistettu eilen ja liikkuvat hyvin.
Ehdotuksia ?
Vikakoodeja ei ole...
-
Kaverin puolesta kyselen seuaavanlaista vikaa.
Auto toimii ajossa ok ja kiihdyttäessä ihan hyvin, mutta paikoiltaan ei välillä lähde mihinkään
Mitä tuo "ei mihinkään" tarkkaanottaen tarkoittaa? Esimerkiksi olematon teho ennen ahtimen mukaantuloa voi johtua melkolailla tukkeentuneesta imusarjasta.
-
Ei kuulemma vastaa kaasuu vaan lähtee hiipien liikkeelle.
-
Ei varsinaisesti auto ongelmaanne, mutta oma projekti on vähän samanlainen. On myös -04 vuoden D5 automaatilla. Tuntuu, että kierrokset nousee todella hitaasti ja meno alkaa vasta, kun kierrokset nousevat 2000 asti.
Talvella kovalla pakkasella teki pari kertaa sen, että ei lähtenyt liikkeelle ollenkaan, kun kierrokset eivät nousseet, vaikka kaasua painoikin.
Ei myöskään vikakoodeja...
-
Ei varsinaisesti auto ongelmaanne, mutta oma projekti on vähän samanlainen. On myös -04 vuoden D5 automaatilla. Tuntuu, että kierrokset nousee todella hitaasti ja meno alkaa vasta, kun kierrokset nousevat 2000 asti.
Talvella kovalla pakkasella teki pari kertaa sen, että ei lähtenyt liikkeelle ollenkaan, kun kierrokset eivät nousseet, vaikka kaasua painoikin.
Ei myöskään vikakoodeja...
Samaa havaitsin omassa vaikka onkin XC90 mutta sama combinaatio siinäkin valoistalähteminen vaikka linttaa lämän lattiaan tapahtuu kuin suomifilmeissä konsanaan nutaa alakierrokset ja sittenrepäsee... voikos olla umpeen muuraantunut imusarja yksi syyllinen?
-
Onko löytyny ratkaisua ongelmaan? Omassa samat oireet ku Ristuksen ysikympissä. Tosin itellä 2.5D volkkarin kone ja manuaali. Ei lähe vetämään ku vasta parintonnin kierroksilla >:( Ei pienessä vaudissa tarvii kakkosta isompaa kokeilla, tai meinaa hyytyä kyllä kakkosellakin vaikka ois lappu lattiassa :idiot2:
-
Onko löytyny ratkaisua ongelmaan? Omassa samat oireet ku Ristuksen ysikympissä. Tosin itellä 2.5D volkkarin kone ja manuaali. Ei lähe vetämään ku vasta parintonnin kierroksilla >:( Ei pienessä vaudissa tarvii kakkosta isompaa kokeilla, tai meinaa hyytyä kyllä kakkosellakin vaikka ois lappu lattiassa :idiot2:
VW:n moottorin ominaisuus, koska siinä perinteinen hukkaportillinen turbo, joka ei vaan herää ennen 2000rpm. Lastulla saa täräyksen tuotua alemmas kun lisäruoka kykenee herättämään turbon aiemmin mukaan.
Ylemmät ovat Volvon omalla dieselillä ja noista katsoisin maf:n, koska se vaikuttaa eniten alakierroksiin sekä alipainevuodot ja sen kautta turbon solenoidin.
-
VW:n moottorin ominaisuus, koska siinä perinteinen hukkaportillinen turbo, joka ei vaan herää ennen 2000rpm. Lastulla saa täräyksen tuotua alemmas kun lisäruoka kykenee herättämään turbon aiemmin mukaan.
Ylemmät ovat Volvon omalla dieselillä ja noista katsoisin maf:n, koska se vaikuttaa eniten alakierroksiin sekä alipainevuodot ja sen kautta turbon solenoidin.
Joo, tuttua on volkkarin koneen alapään heikko vääntö:) Mut nyt ei oo kyse siitä, vaan jossain mättää. Välillä ei meinaa esim. Jostain luiskasta päästä lähtemään etteikö auto sammus. Polttoaineen kulutus noussu pari litraa sataselle. Tosin tasasessa matka ajossa menee suht normaalilla kulutuksella. Evry päällä, kaasu pohjassa vetää ehkä kunnossa olevan vakio koneen tavoin.
Pitää vissiin kattoo löytyykö mitään koodeja. Vikavaloja ei polta, ei savuta. Maffivikahan vois olla yks vaihtoehto? Coolerilta imusarjaan menevässä putkessa pieni vuoto ja kuulerin pääty hieman öljyinen. Putki vuotaa hieman katin jälkeisestä laipasta, jolla ei vissiin mitään merkitystä.
-
Joo, tuttua on volkkarin koneen alapään heikko vääntö:) Mut nyt ei oo kyse siitä, vaan jossain mättää. Välillä ei meinaa esim. Jostain luiskasta päästä lähtemään etteikö auto sammus. Polttoaineen kulutus noussu pari litraa sataselle. Tosin tasasessa matka ajossa menee suht normaalilla kulutuksella. Evry päällä, kaasu pohjassa vetää ehkä kunnossa olevan vakio koneen tavoin.
Pitää vissiin kattoo löytyykö mitään koodeja. Vikavaloja ei polta, ei savuta. Maffivikahan vois olla yks vaihtoehto? Coolerilta imusarjaan menevässä putkessa pieni vuoto ja kuulerin pääty hieman öljyinen. Putki vuotaa hieman katin jälkeisestä laipasta, jolla ei vissiin mitään merkitystä.
Vaihda maf, 95% varmuudella muuttuu meno! Käryttääkö kylmästartissa (ajoitus...)?
-
Yritin tossa katella ilmamassamittaria, mut en saanu sitä lähtemään irti:( Pitäskö lähtee ihan vetämällä ku löysää kiristyspannan? Toi putsarilta ahtimelle menevä putki on tommosta kovaa muovia ni imm vaan pyörii siinä eikä tule vetämällä pihalle. Muistaakseni ex ykköskoppasesta v70 lähti ihan vetämällä.
Oli muuten se alipainepilli vai mikä se on siinä immun jälkeen putkessa oleva valkonen jäykkä letku(menee sinne purkkiin, joka syylärin kylessä), ni se oli juuresta melkeen poikki. Oisko tolla jotain vaikutusta ongelmaan?
-
Joskus noi kaipaa hieman kuumailmapuhallinta siihen putkeen, että massamittari irtoaa ja taisipa jopa jotain tuon suuntaista lukea volvon korjausohjeessakin.