Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Customer - 21.04.2013, 10:34:18
-
Tuli tuossa tehtyä imupuolen remontti B200F:äläiseen. Samassa päätin muuttaa huohotuksen perinteiseksi, eli hönkii pihalle eikä karstota kaasuläppää/imusarjaa.
Öljyä on alkanut tulla kampuran etustefasta ja venttiilikopasta. Kampuran etustefan luulen kuitenkin menneen vanhuuttaan kun alkoi vuotaa hiukan ennemmin
tätä huohotusmuutosta. Mutta ainakin venttiilikoppa alko vuotaa ja näkys ihan huolella vuotavan pakosarjan puolelta, ilmesesti koko matkalta vieläpä.
Että onkohan tässä sittenkin tullut tehtyä virhe? Onko tuolla myös käytännönmerkitystä kun kone imee huohotinta avuksi ettei sitten vissiin ala puskeen mistään
tiivisteen välistä?
Olen kuullut että vanhoissa traktoreissa on muuteltu huohotin imusarjaan, kuulemma öljyhikoilut loppu siihen.
-
Vastasit kyllä itse itsellesi, elikkä vinokone kyllä tykkää että sitä huohotusta hieman avustaa se moottorin imu :)
Mutta kannattaahan niitä stefoja vaihtaakkin, ei ehkä enää parhaimmassa hapessa ja venttiiikikopan tiivisteen vaihtaa hetkessä muutenkin, että sen vaihtaa jo vaikka huvikseen. :)
-
Lainaan vähä tätä.. Mitenkä porukka on toteuttanu huohotuksen tuplakaasareitten kanssa? Kun imukaulassa ei oo eikä tuu paikkaa huohottimen letkulle, pitääkö laittaa joku uuber tuning sinipunaeloksoitu filtteri? :D
-
Voisko siihen imukaulaan tehdä reijän ja kierteet mihin sais lähdön? Mietein itsekkin että pitäskö kuplaan tehdä tämmönen järjestelmä, nimittäin:
Vaihdoin tänään vakiohuohotuksen takaisin ja kappas, kaikki öljyvuodot katosi, jopa kampuranstefa alko pitämään :o :hello: