Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Jyrki87 - 21.04.2013, 23:34:05
-
Tervehdys. Tänään renkaan vaihdon yhteydessä tarkastelin auton vähän tarkemmin. Huomasin että vänkärin puolen takaiskari oli päästänyt öljyt ulos. Voipiko olla oikeasti tosi että iskarit hajoaa näin aikaisin. Auton takapenkillä on ollut vain pari kertaa matkustaja. Peräkontissa on vain kuskattu matkalaukkua ja kauppa kassia. Eli omasta mielestä on aika kevyttä ajoa ollu :)
Volvohan on s40 d3 mallivuosi 2012. Kesällä tulee 2 vuotta ikää autolle. Mittarissa on 45000 km.
Mitenköhän korvaako takuu iskarin? Ja eikös iskarit kannattaisi vaihtaa pareittain?
Ja sitten huolestuttavin asia. Kuskinpuolelta vaihdelaatikon päästä mistä vetoakseli lähtee niin on vuotanut/ vuotaa öljyä. Oli aivan öljyssä. Näyttää vähän siltä että on aika alkaa vaihtaa uutta autoa. Mukava kun takuu loppuu juhannus viikolla. Laittaisin kuvan mutta kun en osaa laittaa niitä tänne.
Onko muilla ollut samanlaisia murheita volvon kans?
-
Tuon vetoakselin stefan korvaa takuu ja ei noiden iskareidenkaan pitäs noilla kilometreillä vielä hajoilla. Sitä en osaa sanoa miten suhtautuvat iskarin takuukorjaukseen... :)
-
Laittaisin kuvan mutta kun en osaa laittaa niitä tänne.
Tähän vaivaan löytyy apuja täältä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0
-
Tuon vetoakselin stefan korvaa takuu ja ei noiden iskareidenkaan pitäs noilla kilometreillä vielä hajoilla. Sitä en osaa sanoa miten suhtautuvat iskarin takuukorjaukseen... :)
Hyvin pitkälti riippuu asiakkaan neuvottelutaidoista, että meneekö takuuseen vai ei.
Kannattanee vedota noihin kilometreihin, ja siihen että osan oletettu kestoikä on huomattavasti tuota pidempi. Olettaisi ainakin takuuseen menevän , kun sellanen on vielä voimassakin :)
-
Hyvin pitkälti riippuu asiakkaan neuvottelutaidoista, että meneekö takuuseen vai ei.
Niin ja paikasta missä neuvottelee...
-
Tuon vetoakselin stefan korvaa takuu ja ei noiden iskareidenkaan pitäs noilla kilometreillä vielä hajoilla. Sitä en osaa sanoa miten suhtautuvat iskarin takuukorjaukseen... :)
Luulis ainakin että menee takuuseen. Mutta toisaalta kun aikaisemmin vuotivat öljyä turbolta lähtevät imuputket. Niin sanoivat että on normaalia että liitokset vuotavat. Soitin sitten volvon maahantuojalle ja kerroin asiasta. Ja sen jälkeen vaihdettiin kaikki imuputket uusiin. Todennäköisesti tässäkin asiassa täytyy kättä vääntää.
Alkutalvesta kun käytin autoa huollossa, kysyin huoltomieheltää että miksi vänkärin takarenkaasta on lähteny nastoja ja kulunut pykälille. Huoltomies katsoi ja sanoi että se on normaalia kun kuluvat epätasaisesti. Katoin kyllä vähän pitkään että mitä hittoa. Tuloksena nyt että yksi hajonnut iskari ja rengas.
-
Alkutalvesta kun käytin autoa huollossa, kysyin huoltomieheltää että miksi vänkärin takarenkaasta on lähteny nastoja ja kulunut pykälille. Huoltomies katsoi ja sanoi että se on normaalia kun kuluvat epätasaisesti. Katoin kyllä vähän pitkään että mitä hittoa. Tuloksena nyt että yksi hajonnut iskari ja rengas.
Varmaan hajonnut iskari tuhonnut renkaan? :)