Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: ilmari - 24.04.2013, 12:58:34
-
vaihtelin taas kesäkumit alle ja on tuo ohjaus vaan tolkuttoman jäykkä.talvirenkailla on kevyt.onko tuo tosiaan ominaisuus vai olisiko tuolle jotain kevennystä tehtävissä.siis tehostinta ei ole.myös hiekkapihalla kääntely vaatii käsivoimia.senkö takia on tuo suuri ratti,ei siitäkään kyllä apuja juuri ole. :-\
-
kyllä se vaan niin on että kun ei ole tehostinta niin ei oo,mutta ainahan saa laitettua jos auto niin hyvä et viittii laittaa,kovempaa rengaspainetta niin voi vähän jeesaa ja rattiakselin nivelet ei ole jumissa?silloin kyllä ei ohjaus oikein palaudu ittekseen.
-
Salille siitä. Vielä ei ole 240:ssä liian raskas ohjaus vaikka ratti on 3 tuumaa vakiota pienempi, ja renkaat 195/65-15. Tehostinta ei ole, eikä tule.
-
Tarkista ne paineet. :)
-
Aivan samat tunnelmat oli oman volvon ohjaamossa viikko sitten. Oman aikansa otti että tottui. Ja noilla rengaspaineilla voi tosiaan aika hyvin pelata, omassa 244:sessa ilmotetut paineet 1,9 mutta pidän tällä hetkellä 2,4.
-
Itsellä tuli taksimallin alapallot ja ohjaus tuntui keventyneen hieman. On myös paikoiltaan raskaan oloinen ilman tehostinta. Pyörät 205-60-15 7" vanteilla ja ei nyt isoja aikomuksia asentaa vielä tehostinta kun tuo tuntuma tiehen on aika kiva noilla jousi/iskari yhdistelmällä. ovat turbon vastaavat. Vakaaja on vielä 19mm. Ohjaus on normi muuten R-Sport roma on hyllyssä.
-
Tervetuloa ajamaan volvolla :D
Tottakait se on talvinakeilla keveempi, auto nousee nastoille. On se aina talven jälkeen karu totuus kun saa punnertaa kuumassa ohjaamossa :)
-
kyllä mää sitä kääntelen ettei mittään mutta kun se on enimmäkseen rouvan ajossa meillä niin sen takia aiheutui tämä vuodatus.tosiaan kun tielle pääsee niin ajettavuus on oikein hyvä.rengaspaineita laitoin edellisen mittarin mukaan sen 2,4,vaikuttaisi olevan aika sopivasti,myös renkaiden kuluminen on tasaista.
-
Voihan sitä heikkokätisille laittaa eturenkaille vaikka 3bar niin alkaa ohjaus toimiin. Turha noista renkaista on murehtia kun niitä saa markalla uusia. Jos ei voimat riitä nii tehostin kylkeen ja kapeemmat renkaat alle. Ite en 2-satuun kauheen leveitä renkaita vakiona suosittele. joku 175 tai 185 leveet maks. Joskus oli alla 205 ja oli aivan hirvee ajettava.
-
Nastat kantaa. ;) Sama havainto itsellä, rengaspaineita vaan isommaks sitte. 200 on sutjakka ja miehekäs, loppujenlopuks köykänen ku mikä. En oikeen osaa ajaakaan tehostetulla, jotenkin huteran oloinen... :pomo: Ja säästyypähän nivelet kun ei niin helposti paikallaan pyörittele vaan aina ku mahollista ni pienellä liu'ulla.
Mutta siis aiheeseen niin toi on ihan normaali tottumisshokki. :hello:
-
Jotkut kaverini on ihmetellyt 240 raskasta ohjausta, ja huoltomies sanoi viimeksi ettei hän ole koskaan ajanut noin raskasta autoa kun kävin ohjauskulmat säädättämässä. Omasta mielestäni ei ole ollenkaan raskas, vaan hyvän ohjaustunnon omaava. Eikä ole tullut mieleenkään tehostinta laittaa.
Minun pappanikin ajoi tehostamattomalla 242l vielä yli 80 vuotiaana, joten sanoisin että tottumiskysymys.
Uusiin tehostettuihin autoihin tottuneelle varmasti shokki.
-
Pitää autoa vähän liikkeessä, painetta 2,5baria ja rengasleveys max. 185, siinä lääkkeet vaivaan. Tai vaihdat riskimmän emännän. :D
-
Pitää autoa vähän liikkeessä, painetta 2,5baria ja rengasleveys max. 185, siinä lääkkeet vaivaan. Tai vaihdat riskimmän emännän. :D
Juuri näin. Joskus oli alla 175 gummit niin ei mitään ongelmia vaikka en mikään bodari ookkaan. Jos oikeen pahalta tuntuu niin noi lesjööt alle, paranee mukavasti ajettavuus ihan hyvin vakiossa. Noi kesänakit taitaa olla 195 jos en väärin muista. Eipä niilläkään mitään ongelmia oo ollu. Vai voisko olla et raidetanko on tullu tiensä päähän?
-
mä vaihdoin ratin pienempään,jotenkin tuntui että helpompi ajaa kuin isolla. Eipähän ole se valtava ruori sylissä. :)