Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: D5GT - 29.04.2013, 09:44:07
-
Kun alkaa tuntumaan että tuo Volvo dieselin hiukkassuodatin on aivan pelottava laite, kertokaa paljonko olette päässeet iman ongelmia? Haetaan mielummin niitä normaalisti toimivia Volvoja, kuin syystä tai toisesta ennen aikojaan poikineita.
Oma ei varmasti pääse 170tkm huolto/korjausvapaalla ajolla kovin ylös listoilla.
-
Mulla oli ajettu 190tkm tuo V70, kun siitä poisetttiin tuo pönttö!
Tosin ei poistettu syystä, ette toiminut ;)
Käsittääkseni tuonkin pöntön surma on lyhyet matkat ja varmaan nuo pitkät öljynvaihtovälit ::)
-
Tuon pöntön kans tulee ongelmia vain jos ajetaan lyhyttä matkaa koko ajan.
Ja tietenkin on tärkeää että käytetään oikeanlaista öljyä ja vaihdetaan ne myös ajallaan.
Tietenkin sitten kun auto on yli 400 Tkm ajettu ja kone alkaa olemaan väljä niin öljyä palaa enemmän ja hiukkasloukku täyttyy nopeammin ja sitä myöten ongelmia tulee.
Eropaine anturin joutuu jossain vaiheessa varmaan vaihtamaan (yleisin syy ettei lähde regeneroimaan itse ja on vikatilassa ym ym..)
-
Kai foorumilta löytyy yli 300tkm ajettuja ongelmattomia "pöntöllisiä", toistaiseksi ennätys on tuo 190tkm ja värkki pelasi vielä.
Edit: Kun julkisuudessa noita pönttöjä ei juuri ole parjattu, oletan että ongelmat ovat ennemmin yksittäisiä ja sen yhden koneen alhaisen vaihtovälin tuomaa mielikuvaa. Katsotaan kun enemmän ajettujen omistajat ilmoittautuu.
-
Isällä V70 D5 vm.2010 ajettu nyt 250 Tkm ja ei ongelmia pöntön kans.
-
Nyt löytyi jo 250tkm ajettu hiukkaspönttö ilmanvikoja :pomo:
-
Täällä 404tkm ajettu V70 D5-07 Classic. Meillä oloaikana ajettu 50tkm.
Sen enempää "pöntön" historiasta tietämättä,ei ainakaan vielä ole siltä suunnalta vikavaloa sytyttänyt.
Edellinen omistaja oli kaupparatsu,jonka vuosittanen ajokilometri määrä oli yli 70tkm.
-
Ajettu 283 000 km 29.4.2013. Itse olen ajanut 201 000 km (alkaen 2007) ja ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä kuussa katsastettu ja tummuusarvo oli mustaakseni 1,3. Uskon että isoin vaikuttava tekijä on ollut työmatka 40km suuntaansa. Öljynä on viimeiset 4 vuotta ollut Mobil ESP. PS: tällä viikolla vaihdettiin minun aikana ensimmäisen kerran raidetangon pää :) ..........vahinkoja sattuu :P Volvo V70 D5 aut. Move 2005
-
Seuraavan kerran kun vähäkään jossain käyn nii 200tkm tulee täyteen.Tässähän ei ole kusipönttöä.Ei ongelmia ja tehoakin on vähä lisätty.Autona V50 D5. :)
-
Onko -05 edellisessä korimallissa ees ylipäätään koko suodatinta?
-
Suomen 2005 V70:ssä ei ollut hiukkassuodatinta, muissa maissa on voinut olla?
-
Saksassa löytyi jo 2005. Saksassa on myös ollut jo vuosia vasta viime vuonna täällä peräpohjolassa lanseerattu On Call. Ei tuota Move mallia ole suomessa ollut valikoimassa.
-
taksikäytössä ajettu 300tkm ilman ongelmia 8) kyllä sieltä alkoi jokin muu ensin antautumaan mm. ohjaustehostin :D
-
Ei tuota Move mallia ole suomessa ollut valikoimassa.
Move = Chromium edition.
-
Eli myytti on murrettu, noikaan ei ole automattisesti mitään tuomionpäivän laitteita vaan toimivat ellei jotain poikkeavaa tapahdu...
-
Eli myytti on murrettu, noikaan ei ole automattisesti mitään tuomionpäivän laitteita vaan toimivat ellei jotain poikkeavaa tapahdu...
Jos ajaa lyhyttä ajoo paljon eikä moottori kerkeä koskaan lämpenemään normaaliin käyttölämpötilaan (etenkin talvella) niin se ei saa koskaan sitä pönttöä regeneroitua ja sitä myöten syttyy valot tauluun, mutta volvossa jos se syttyy niin vielä on mahdollisuus välttyä korjaamo käynniltä kun käy vain ajamassa pitkän pätkän matka-ajoa reilulla kaasun käytöllä ;)
-
Miksi mulla pari vuotta sitten hiukkassuodatin kesti alle 4 km työmatkaa koko talven? Valillä ei edes kehä ykkösellä käyty pitkään aikaan. Eli urbaania legendaa taitaa toi pätkäajokin olla. Välillä auto haisi pahalle, ilmeisesti regenerointi oli keskeytynyt.
Etsitään edelleen noita paljon ajettuja ongelmattomia ja jätetään noi mutu spekulaatiot pois.
-
Suomen 2005 V70:ssä ei ollut hiukkassuodatinta, muissa maissa on voinut olla?
Saksassa löytyi jo 2005. ...
Ootte molemmat omalla tavallaan oikeassa ;)
Hiukkassuodatin tuli isoihin volvoihin uuden D5244T4 (185hp ja miedommaksi softatun T5 163hp) koneen myötä mallivuodelle 2006 jolloin ensimmäiset autot rantautuivat tänne 2005 kesäkuussa. Mulla oli aikoinaan tuollainen 2005 käyttöönotettu 2006 malli, jolla huristeltiin huimat 110 tkm ilman koneeseen tai hiukkausuodattimeen liittyviä ongelmia. Tosin lähes aina liikkeelle lämpimällä koneella, kun tuo ardicci toimi myös moitteetta koko autonpitoajan. ;)
-
Niin, hemmetti tämän Volvon mallipolitiikan kanssa.. kohta alkaa 2014 mallien toimitukset...
-
Taksikäytössä 300tkm ja minulla siviilissä + 90tkm ja toimii. Tai ainakin minulla toiminut. Auto -07 S80 D5.
-
Miksi mulla pari vuotta sitten hiukkassuodatin kesti alle 4 km työmatkaa koko talven? Valillä ei edes kehä ykkösellä käyty pitkään aikaan. Eli urbaania legendaa taitaa toi pätkäajokin olla. Välillä auto haisi pahalle, ilmeisesti regenerointi oli keskeytynyt.
Etsitään edelleen noita paljon ajettuja ongelmattomia ja jätetään noi mutu spekulaatiot pois.
No ei se ole mitään mutuilua. Hiukkassuodattimen täytyy regeneroitua tietyn välein ja jos se ei regeneroi sitä niin se menee tukkoon. Talvella alle 4km ajoa niin auto ei ikinä regeneroi pönttöä varmasti ja ajan myötä se ois tukossa.
Tämä lyhyessä ajossa tukkeentuminen on kyllä niin auto(lue merkki) kohtasta, osa kestää enempi suhata lyhyttä ja osa ei paljoakaan.
Ja että auto alkaa tekemään regenerointia niin monen asian pitää olla määrätyssä arvossa mm. moottorinlämpö normaalissa.
Alle 4 km ajoa kestää ajaa monta kertaa että täyttyy loukku. En muista monenko kilometrin vällein keskinmäärin auto regeneroi pöntön, oisko jotain 600 - 1500 km jälkeen ja sekin riippuu ajotavasta ja millaisia ajosuoritteita ollut.
Isän aikaisempi V70:nen -06 2.4D 163hp myyntihetkellä ml 335 Tkm Suurin osa ajosta oli että äiti ajoi sillä töihin n.2km suuntaansa. Kerran tuli vikaherja tässä autossa hiukkassuodattimesta, mutta siitäkin selvittii kun äiti paniikissa luki ohjekirjaa että mitä tälle pitää tehdä, niin kirjassa oli lukenu jotenkin että pitää mennä ajamaan pitempi matka autolla ja äitee oli käyny oulussa varalta mutkan n.200km ;D
-
Eihän pätkäajon ongelma ole kilometrien vähyys vaan ne jatkuvat kylmäkäynnistykset - no oma empiirinen tutkimus ei ollut kuitenkaan riittävän pitkä, mutta riitti osoittamaan ettei mitään järkyttävää tapahdu. Itse en saanut edes herjaa ruutuun.
Tuo isäsi kärry osoittaa hyvin että muutoin toimivassa ongelmat on harvinaisia.
-
Move = Chromium edition.
Jeppp....... Ei ole ollut suomessa myynnissä mallinimellä Move! Kuten todettu Saksassa eri varusteille, esim. hiukkassuodattimella.