Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Bliz - 29.04.2013, 19:44:35
-
Mites tommosesta s80 lähtee diesel suodatin auki? Takapyörän etupuolella se tossa on semmosessa muovisessa kotelossa sisällä.
Mutta kysymys kuuluu lähteekä tuo muovinen kotelo auki kun pohjasta kiertää..? Vedin aika kiukulla eikä auennut. Lujempaa en uskaltanut kun tuntu että hajoaa..onko siinä joku lukitus tai kikka miten avataan?
-
Mites tommosesta s80 lähtee diesel suodatin auki? Takapyörän etupuolella se tossa on semmosessa muovisessa kotelossa sisällä.
Mutta kysymys kuuluu lähteekä tuo muovinen kotelo auki kun pohjasta kiertää..? Vedin aika kiukulla eikä auennut. Lujempaa en uskaltanut kun tuntu että hajoaa..onko siinä joku lukitus tai kikka miten avataan?
Avainta siihen tarvii, kun jotenkin tuo muovi,o-rengas, muovi hirttää toisiinsa kiinni!
-
Juu tiukalla on. Mulla meinasi usko loppua kanssa. Laiskana nostin vaan kulman ylös ja en irrottanut edes pyörää edestä. Ja kaksin käsin väänsin ilman työkaluja. Kannattaa voidella kotelon kierteet ja o-rengas hyvin esim naftalla kun pyörittelee takaisin.
Ja apuna voi käyttää varmaankin öljysuodattimen avainta tai jotain vastaavaa...
-
Joo mä vedin jo öljyn sutarin avaimella ihan limiteille että kohta hajoaa tai halkeaa pönttö mutta ei auennu...pitää koittaa vielä täysillä jos siinä ei muuta lukitusta ole ku jumiutuminen...
Jos hyviä tipsejä vielä nii antaa vaan tulla...
-
Takapyörän etupuolella se tossa on semmosessa muovisessa kotelossa sisällä. Mutta kysymys kuuluu lähteekä tuo muovinen kotelo auki kun pohjasta kiertää..?
Pitäisikö D5 2001 V70:ssa olla myös jokin muovinen koppa polttoainesuodattimen suojana. Siellä se roikkuu paljaana pohjassa kuin pässin muna tuulessa ja tuiskussa.
-
Pitäisikö D5 2001 V70:ssa olla myös jokin muovinen koppa polttoainesuodattimen suojana. Siellä se roikkuu paljaana pohjassa kuin pässin muna tuulessa ja tuiskussa.
Ei hätää, mulla on -03 v70 2,4d jossa myös peltikuorinen löpösuodatin.. En muista missä vuosimallissa tulee patruuna suodin..
-
Motonetin heppu kertoili että just tossa 2004 jossain välissä se vaihtuis tuohon panos suodattimeen s80:ssä. 2003 on vanhanmallinen ja 2005 tuo muovinen. 2004 sit voi olla kumpi vaan riippuu onks alku vai loppuvuoden auto.
-
No hyvä. Puhe oli siis patruunasuodattimen kuoresta. Peltinen tötsä siellä on ja enempää suojakuoria näiden ympärillä ei siis kuulu ollakaan.
-
Joo mä vedin jo öljyn sutarin avaimella ihan limiteille että kohta hajoaa tai halkeaa pönttö mutta ei auennu...pitää koittaa vielä täysillä jos siinä ei muuta lukitusta ole ku jumiutuminen...
Jos hyviä tipsejä vielä nii antaa vaan tulla...
Kaverilla aukesi kun lämmitti sitä pönttöä ekaksi lämpöpuhaltimella, kauan ja varovasti... Avotulta ei kannattane käyttää.
-
Kun tulin tuon suodattimen vaihtaneeksi tänään niin otin kuvan tuosta V70 peltikuorisen PA suodattimen jalasta. M-Filterin tekeleistä MP-4078 ainakin vaikutti käyvän (V70 D5 2001)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a625/Menopaussi/PAsuodattimenjalka200kb_zps38302c96.jpg)
Varsin herrashommahan tuo PA suodatin on vaihtaa, kun ei tarvitse mitään letkuja aukoa, sen kun vain pyörittää. Ilokseni huomasin, että löpöä ei tullut kuin pikku liru putkista. Pelkäsin nimittäin, että polttoainetta lorottaisi sieltä oikein kunnolla. Tuota tiivistepintaa en arvannut sen kummemmin ruveta puhdistelemaan, kun mahdolliset sisään menevät roskat lienee ajateltu jääväksi suodattimeen. Puhaltelin sentään ennen vanhan irrotusta ympärykset puhtaaksi paineilmalla. Aivan ei riittänyt ensimmäinen siirtopumpun minuutin mittainen käyntijakso ilmaamaan suodatinta mutta jo toisen minuutin jälkeen hörähti käyntiin. Poltotainelinjassa lienee vielä ennen sitä viimeistä sadasosamillin suuruista suuttimen reikää jokin ei vaihdettavissa oleva sihti tai suodatin jossakin välissä?
Vettä tai muutakaan epäilyttävää en vanhasta vuoden autossa olleesta suodattimesta löytänyt.