Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: iHenrix - 29.04.2013, 23:13:20
-
Onko kuin iso homma tehä tälläsestä Kaasarista ruisku? Löytyis ylimääränen Mekaanisen ruiskun kansi imusarjankanssa. Onko kuin iso homma vaihtaa koko kansi ja saada ruisku pelittämään? Neuvoja,
-
Ei kyllä tulisi mieleen vuonna 2013 enää ruveta mihinkään autoon laittamaan K-Jettiä, on ne vanhoina senverta murheellisia laitteita. Suoraan sitten sähköruisku, jos tuollaiseen operaatioon meinaa ryhtyä.
-
Ei kyllä tulisi mieleen vuonna 2013 enää ruveta mihinkään autoon laittamaan K-Jettiä, on ne vanhoina senverta murheellisia laitteita. Suoraan sitten sähköruisku, jos tuollaiseen operaatioon meinaa ryhtyä.
mikä on varmempi ja toimivampi kuin vanha mekaaninen ruisku oli nyt sitten vuosluku mikä tahansa.
-
mikä on varmempi ja toimivampi kuin vanha mekaaninen ruisku oli nyt sitten vuosluku mikä tahansa.
Oikeastaan mikä tahansa aftermarket-sähköruisku. Noi vanhat keljujetit on yhtä lailla tiensä päässä kuin vanhat kaasaritkin.
-
Niin johan sinulla on ne tärkeimmät osat eli kansi ruiskun reillä.. ja mitkä ovat 3 viimeistä numeroa pakopuolella? No tuosta on hyvä jatkaa. Osia tulet tarvitsemaan : Ilmanmäärämittarin liitoksineen, kunnollisen polttoaineputkiston tankista koneelle, kuten myös uuden tankin, jos et sitten onnistu jostain löytämään asennusjalkoineen pumppua ja varaajaa. Sitten rintapellissä on paikka suodattimelle eli siinä ei ongelmaa. Se on sitten pikku juttu kytkeä sulakerasiaan ruiskun vaatimat ohjaukset. Tässä nämä tärkeimmät mitä muistan kun sopivasta vuosimallista muutetaan. Töitä se kyllä vaatii, mutta jos on halua niin kyllä se onnistuu. Muistaisin että K-jetejä on ollut purussa sen verran että saat puuttuvat osat lähes sopivasti. Itse autan sen kuin pystyn osissakin, mitä nyt enää on jäljellä rosvojen käytyä. Meni muutama GLE JA YKSI GLT. mutta hilppeitä on jopa ensimmäisiin 74 laitteisiin, 76 farkkua ei enää ole, se oli sitten eka täällä.
No asiaan eli ruiskuksi muuttaminen vaatii aina töitä, vaikka olisi konekin, sähkötyöt pitää tehdä jos ei ole valmiita johtosarjoja autoon. Nämä uudemmat vaativat boxit niin ruiskulle kuin sytyksellekkin johtosarjoineen,että vanhempaa autoa ei kyllä kannata muuttaa LE tai Motronic järjestelmälle alkuperäisasennukset säilyttäen. Sitten taas jos sillä ei ole väliä niin voi tehdä mitä haluaa.. ;) ;)
jäi välistä pois erkseen maitsematta se määränsäädin sille on oma paikkansa lohkossa. Jotkut vanhemmat lohkot omaavat myös alipaneelle vaikuttavan venttiilin ja onhan näitä. Jos haluat sen toimivan kuin alkuperäinen pitää myös jakaja yksiköineen olla K-Jet sopiva, puolalla ei ole niin väliä, kunhan toimii ja sopii, vastusarvoilla ei ole käytännön merkitystä. Ruisku toimii kaasaripuolalla, kuten millä tahansa puolalla, vaikka se hakisi naapurin maatuvasta Ladasta. 8)
Oikeastaan mikä tahansa aftermarket-sähköruisku. Noi vanhat keljujetit on yhtä lailla tiensä päässä kuin vanhat kaasaritkin.
Kisavehkeet ja käyttöautot on sitten erikseen. ;)
Älähän nyt ala..Aftermarket sähköruiskuko, VOLVOONKO?. Niin tietysti hieman kaasutinpuolelle kallistuneena voisin kertoa ja jopa tehdä yhtä sun toista vaikka antiikkia olenkin. 8)
-
Kisavehkeet ja käyttöautot on sitten erikseen. ;)
Älähän nyt ala..Aftermarket sähköruiskuko, VOLVOONKO?. Niin tietysti hieman kaasutinpuolelle kallistuneena voisin kertoa ja jopa tehdä yhtä sun toista vaikka antiikkia olenkin. 8)
Menee rankasti OT:n puolelle mutta en mä kyllä keljujettiä mitenkään luotettavaksi miellä. Antiikkia jo silloin kun niitä Volvoihin asennettiin.
Ja aftermarketia se MegaSquirtkin on, tosin oma auto on niin rotta ettei siitä ala alkuperäistä tekemään pirukaan. :pomo: