Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tonto - 30.04.2013, 17:11:12
-
Kyseinen vehe menee silloin tällöin vikatilaan, ei siis kulje mihkään, vikakoodi efi 242(ahtopaineen säätöventtiili, virheellinen signaali. Välillä vikatilassa kuukauden sit toimii taas pari päivää.. Venttiili putsattu ja vaihdettu, silti arvot ahtopaineen säätimellä koko ajan 35%, ei muutu mihkään, EGR arvo 95% eikä muutu mihkään.. Kokemuksia?
-
Ei ole sinällään omakohtaista kokemusta mutta onko joku letku rikki?
-
Putsasitko myös sen nopean imusarjan päästä? Sitä reikää siinä nopeassa voi varovasti avartaa, pysyy paremmin auki
-
Tarkista nyt ekana kaikki pikkuletkut. Ja tosiaan imusarjan päästä MAPille menevän nipan putsaus.
-
Tarkista nyt ekana kaikki pikkuletkut. Ja tosiaan imusarjan päästä MAPille menevän nipan putsaus.
On puhdas ja kokeiltu nyt myös toisella moottorinohjaus laitteella.. EI auta, kunnes tänään taas kuukauden vikatilassa olon jälkeen aamulla valo sammu ja toiminu moitteitta koko päivän(200km)
MAP on ainut mitä en ole kokeillu vaihtaa, vaikkei vikakoodia sieltä anna, tän verran ajetussa vehkeessä kaikki on mahdollista
-
Kokeileppa työntää rautalanka sen mapin letkun läpi. Mulla oli niin tukossa ettei menny läpi..
-
Kokeileppa työntää rautalanka sen mapin letkun läpi. Mulla oli niin tukossa ettei menny läpi..
Paineilmalla puhalsin läpi, hyvin tulee.. Enkä oikeen usko että missään letkussa olis vika, kun välillä toimii.. Omastä mielestä vaikuttas et olis johto melkein poikki, mut sähkösarjaa kun purin ja vääntelin joka suuntaan, ei auttanu.. Tuntus et rupee toimiin aina pitkän ajon jälkeen tai sen jälkeen ku joutuu monesti päivässä starttaileen, eli tässä tapauksessa 10-20 kertaa päivässä
-
Toisin sanoen lämpimäksi ajetulla koneella toimii hyvin :) mää uskosin silti johonki letkuvikaan/tukokseen, ei oo harvinaisia tällä koneella.
-
Toisin sanoen lämpimäksi ajetulla koneella toimii hyvin :) mää uskosin silti johonki letkuvikaan/tukokseen, ei oo harvinaisia tällä koneella.
Ei aina.. välillä kuukauden vikatilassa, ja sillä aikaa ajettu yhtä soittoo 200km, siltikään valo ei sammu
-
Oisko sulla ahtopainemittaria että tietäis mitä siellä tapahtuu? Missäpäin tämä auto liikkuu, jos joku paikallinen tdi-guru osais auttaa..
-
Niin syklit ei muutu mihinkään? Mites se huohottimen lämmitysvastus, irti vaan. Egr, ahtosoenoidi ja tuo vastus on saman sulakkeen (vissiin 11) takana. Eli jos arvot ei palio heilu nii tuleeko jännitettä antureille ollenkaan, tai sotkeeko tuo vastus sitä satunnaisesti. Nääksää livedataa että sen MAP:n arvot tarkastaa, vakaata vajaata 1000mbaria, ja jos irrottaa sähköt anturista niin tapahtuuko mitään.
Niin limb mode kai ei poistu muutakuin käynnistämällä uudestaan. tuo on kai pakko olla joku "intermittent" sähkönkulun häiriö kun välissä sähköt kulkee oikein ainakin sen, oliko 2 vai 5km että vikavalo poistuu.
-
Oisko sulla ahtopainemittaria että tietäis mitä siellä tapahtuu? Missäpäin tämä auto liikkuu, jos joku paikallinen tdi-guru osais auttaa..
Kanta-hämeessä, enkä täältäpäin tunne ketään ketä niitten kans olis enemmän pelannu.. Ahdot 0.5bar vikatilassa, 1.1 muistaakseni normaalisti
-
Niin syklit ei muutu mihinkään? Mites se huohottimen lämmitysvastus, irti vaan. Egr, ahtosoenoidi ja tuo vastus on saman sulakkeen (vissiin 11) takana. Eli jos arvot ei palio heilu nii tuleeko jännitettä antureille ollenkaan, tai sotkeeko tuo vastus sitä satunnaisesti. Nääksää livedataa että sen MAP:n arvot tarkastaa, vakaata vajaata 1000mbaria, ja jos irrottaa sähköt anturista niin tapahtuuko mitään.
Niin limb mode kai ei poistu muutakuin käynnistämällä uudestaan. tuo on kai pakko olla joku "intermittent" sähkönkulun häiriö kun välissä sähköt kulkee oikein ainakin sen, oliko 2 vai 5km että vikavalo poistuu.
Vastus kokeiltu ensimmäisenä, ei polta sulaketta, eikä vaikutusta vaikka irrottaa.. Livedataa ei nää mapilta.. Välillä 2000km ja välillä 100km et vikavalo sammuu
Ja toisiaan, vikakoodi ainoastaan ahtopaineen säätöventtiilistä (242)
-
Joka TDI vehkeessä mitä mulle on tuotu on ollu vika joko huohottimen vastuksessa tai nelosen suuttimessa..
Tietysti omasta vika ei oo selvinny kahden vuoden aikana :D
-
Vakioahdot on 0,9 ja piikki 1,1.. Tää foorumi on siitä kätevä että täältäki voi pyytää apua ja monet auttaaki mielellään :)
-
Vakioahdot on 0,9 ja piikki 1,1.. Tää foorumi on siitä kätevä että täältäki voi pyytää apua ja monet auttaaki mielellään :)
Ja juurikin tästä syystä tänne kirjotteelen.. Itellä kun ei oo vielä kaikkia vikoja tullu vastaan eikä tiedä mistä vikaa lähtee hakeen..
-
Joka TDI vehkeessä mitä mulle on tuotu on ollu vika joko huohottimen vastuksessa tai nelosen suuttimessa..
Tietysti omasta vika ei oo selvinny kahden vuoden aikana :D
Huohottimen vastus polttaa sulakkeen zipatessaan. Saman sulakkeen takana ahtopaineen ja egr:n ohjaus. Vikavalo ei sammu ennenkuin vika eliminoidaan ja sulake vaihdetaan.
-
Huohottimen vastus polttaa sulakkeen zipatessaan. Saman sulakkeen takana ahtopaineen ja egr:n ohjaus. Vikavalo ei sammu ennenkuin vika eliminoidaan ja sulake vaihdetaan.
On eliminoitu toi vika pari vuotta sitten
-
On eliminoitu toi vika pari vuotta sitten
Eli se putki kokonaisuudessan vaihdettu?
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0384.jpg)
-
Eli se putki kokonaisuudessan vaihdettu?
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0384.jpg)
Ei, vaan tarkistettu ettei polta sulaketta ja käytetty töpseli irti, ei anna poistaa koodia.. Jos vika olis huohottimen vastuksessa, sehän korjaantuisi kun irrottas liittimen ja vaihtais sulakkeen.
Tämä vehje sytyttelee vikavaloa vähän väliä on liitin kiinni tai ei..
-
Ei, vaan tarkistettu ettei polta sulaketta ja käytetty töpseli irti, ei anna poistaa koodia.. Jos vika olis huohottimen vastuksessa, sehän korjaantuisi kun irrottas liittimen ja vaihtais sulakkeen.
Tämä vehje sytyttelee vikavaloa vähän väliä on liitin kiinni tai ei..
OK! Ei ole vika sit siellä.
-
OK! Ei ole vika sit siellä.
Jossain ollu kai hapettumaa ohjainlaitteen nastoissa mikä on tehny samaa ku mulla. Ei ollu mulla hapettumaa, eikä vika ohjainlaitteessa.. Omasta mielestä melko mystinen vika
-
On kyllä mystinen. Jos tuo koodi indikoi vain ahtopaineen solenoidin piiriä nii pakkohan se vika sittä siinä olla. Oisko se sitte solenoidilta eculle menevä maa katkoksissa jossaki. Voihan se vika silti olla siinä solenoidin liittimessä. Löyty muuten aikasta pätevä kytkentäkaavio koko autosta tuolta http://www.scribd.com/doc/112141920/Volvo-Wiring-Diagram-2000-S70-V70-2000-2004-C70
sivulla 173 msa 15.8 kaavio. Näyttää että siellä on liitoskohta 23/18 ptc-vastuksille, egr 8/17, ahtosolenoidille 8/28 ja sille huohottimen vastukselle 9/32. Voisko tuo liitoskohta olla huonona.
-
Ei liitoskohta ainaka huonolta näytä..
-
Ohjainlaitteen pohjassa kosketushäiriö ahtopaineen säätimelle menevässä nastassa..
Ilmeisesti ensimmäinen kerta näissä?
-
Ongelmasta toiseen.. Onks ketään säätäny ilmamassamittarissa olevaa "rissaa" autocomilla, mikähän mahtaa olla oikee arvo?