Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvosport - 01.05.2013, 15:17:36
-
Mitä tarvii autoon vaihtaa tai lisätä jos vaihtaa B230FB koneen tilalle matalapaine turbo koneen.
Nyt vakiona 130hv ja matalapaine turbo koneessa 135hv.Kyseessä 940vm-94.
Saako jostain vaihdettavien osien listan ja todistuksen muutoskatsastusta varten.Onko kellään tietoa meneekö heittämällä paikoilleen vai mitä ongelmia edessä,onko joku vaihtanut näin koneet :)
-
Valitan vastaustani, mutta ei kannata. Vaihda autoa jos turbo pitää saada.
-
Ajattelin vain kun olisi matalapaineturbokone jouten ja entinen vakiokone jo väsähtänyt.....tuleeko katsastuksessa ongelmia vai ihan asennuksessa/sopivuudessa :idiot2:
-
Ajattelin vain kun olisi matalapaineturbokone jouten ja entinen vakiokone jo väsähtänyt.....tuleeko katsastuksessa ongelmia vai ihan asennuksessa/sopivuudessa :idiot2:
Ei tule. On toteutettavissa, eikä kovinkaan vaikeasti. Kannattavuus on vaan toinen juttu kun ahdetut ysitkään ei kalliita ole sekä yleensä huomattavasti paremmin varusteltuja.
-
ja kaikkein hauskinta, kun itse k1 katsastajan tekninenjohtaja löytynee suvusta jolta asiaa harrastusmielessä kyselin, että jos alkaa vapari konetta turbottamaan/vaihtamaan koko koneen..
Niin kun auto on vähäpäästöinen, turbo luvat yms muut saat kyllä maahantuojalta, ja sitten se kaikkein isoin mutta: joudut käyttämään auton testeissä, jossa todistetaan että auto säilyy vähäpäästöisenä, ja testi siis perus päästötesti, mutta todistus jonka siitä saa, ei ole enään ihan perusduunarin yhden eikä välttämättä kahdenkaan kuukaudenpalkka.. puhutaan siis jo tuhansista euroista. Joten jos turbottelu yms muu laittelu innostaa, homma eivähäpäästöinen vempele ja rakenna siitä.. muuten tulee halvemmaksi, helpommaksi, mukavemmaksi, siistimmäksi; ostaa turbo versio suoraan :)
ja tästä kaikesta sitten kiittäkäämme aina niin rakasta EUta :pomo:
-
Eihän tuossa ole mitään paperiongelmaa kun kone on vähäpäästösestä kotosin, senko nostaa keulalle.
-
Eihän tuossa ole mitään paperiongelmaa kun kone on vähäpäästösestä kotosin, senko nostaa keulalle.
Näinhän se menee, alkuperäistä konetta jos muokkaat, käy noin. Kokonaisen turbokoneen muuttelemattomana kun siirrät ei ole ongelmaa.