Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ruismax - 07.03.2011, 11:25:34
-
yritin löytää suomenkielistä selitystä vikakoodeille huonolla menestyksellä toivottavasti täällä joku osaa neuvoa?elikkä oranssi moottorin kuva syttyi ja koodeiksi tuli nämä
CCM 0064
CCM 0040
CCM 0061
PDM 0025
REM 6A04
CEM 8F12
Auto v70 2.4 (vapari) manuaali vm. 2005
-
ccm-0040 --> ilmanlaatu anturi.
ccm-0064 --> kaasuläppämoottori
ccm-0061 --> pakokaasujen takaisimkierrätys venttiili
muut oli vasemmanpuolen peilin vikoja, lämmitys, säätömoottori...
koodit käännetty bsr ppc-sivuilta. http://www.ppc-diagnostic.com/codes/sccm0061/ (http://www.ppc-diagnostic.com/codes/sccm0061/)
-
koodit käännetty bsr ppc-sivuilta. http://www.ppc-diagnostic.com/codes/sccm0061/ (http://www.ppc-diagnostic.com/codes/sccm0061/)
Pistetäänpä tuolta hieman suoraan tuloksia:
CCM-0064 Air distribution damper motor. Faulty signal
CCM-0064 Air distribution damper motor. Internal fault
CCM-0064 Request AC, ECC, MCC. Signal too high
Minusta tämä ei kyllä kaasuläppään viittaa ollenkaan, eikös nuo CCM-koodit ole vallan ilmastointiin/lämppäriin liittyviä . Toki voi olla, etten osaa tuota lukea tai ymmärsin väärin. Mutta jospa Ryde85 tai joku muu täsmentäisi asiaa?
EDIT: CCM = Comfort Control Module elikäs nämä matkustamon mukavuuteen liittyvien tekijöiden ohjausmoduuli. :)
-
CCM= Climate Control Module, elikkäs ilmastoinnin ohjausyksikkö, joka fyysisesti on se paneli sekä siinä kiinni takana oleva sähköloota, josta hallitaan ilmastointia.
PDM= Passeger Door Module, eli apukuskin oviohjainlaite (ovipanelissa kiinni, tässä on myös se lasinnostin nappula)
REM= Rear Electronic Module, eli taka-ohjausyksikkö (tavaratilan vasemman sivupanelin takana)
CEM= Central Electronic Module, eli keskusohjausyksikkö (sijaitsee kojelaudan sisuksissa kuskin jalkotilan yläpuolella)
Noista koodeista ei yksikään sytytä moottorin vikavaloa, eli jotain on jäänyt koneella lukematta..
-
CCM= Climate Control Module, elikkäs ilmastoinnin ohjausyksikkö, joka fyysisesti on se paneli sekä siinä kiinni takana oleva sähköloota, josta hallitaan ilmastointia.
Seison korjattuna. Ilmeisesti muut merkit (pthyi!) käyttävät tuota samaa lyhennettä tuossa comfort-merkityksessä, pikainen googlettelu ainakin toi viittauksia VAG-maailmaan.
-
Seison korjattuna. Ilmeisesti muut merkit (pthyi!) käyttävät tuota samaa lyhennettä tuossa comfort-merkityksessä, pikainen googlettelu ainakin toi viittauksia VAG-maailmaan.
Joo, vag:lla taitaa olla tuollainen, ja suomeksi se taitaa olla mukavuusjärjestelmien ohjainlaite kai ehkä.
-
Mettään meni, nopeesti katoin vain...sori. Ilmastointiiin liittyviä onkin. :-*
-
Niin ja vois sitä finskaakin koittaa vääntää noista, vaikka ei noi vian kannalta oo merkityksellisiä koodeja
CCM 0064= Ilmansuuntausläpän askelmoottori
CCM 0040= Ilmanlaadun anturin vika
CCM 0061= Sisäkiertoläpän askelmoottori
PDM 0025= Sivutaustapeilin moottori
REM 6A04= Löytyy kahta eri merkitystä, joko keskuslukituksen katkaisin tai vasemman takaoven avausrele
CEM 8F12= Ajovalojen korkeudensäätömoottori
Se, että mikä noiden koodien todellinen merkitys on, ei täysin selviä pelkästä koodista +PPC:n koodi listasta, volvon testeri aina tarkentaa koodia, signaali liian suuri tai liian pieni, sekä antaa mahdolliset aiheuttajat, sekä vianhakuohjeen
-
kiitos vastauksista kaikille. auto tehnyt varmaan parinvuoden ajan että yhtäkkiä ei ole kunnolla reakoinut kaasuun ja ruvennut vähän nykimään sammutuksen jälkeen toiminut normaalisti. varsinkin sateella ja lämpötilan ollessa nollan tietämillä vika ilmennyt. koskaan aikaisemmin ei ole sytyttänyt mitään valoja paitsi perjantaina kun ajelin räntäsateessa niin rupes taas puutumaan ja valo syttyi.autoon laitettu kolme viikkoa sitten ohjainyksykköön bsr 140-->170 softa olisko bsr ohjelma nyt herkempi sytyttämään valoa kun volvon kuristettu ohjelma?vika koodit luettiin tänään tälläisellä laitteella http://www.ppc-diagnostic.com/info/ ja yritettiin sammuta vika valo joka ei onnistunut. myöhemmin laitoin uuden IMM ja otin akunkengän irti jolloin valo sammui nyt odotellaan syttyykö uudelleen. ihmetyttää että jos noi kaikki CCM alkuiset viat liittyy ilmastointiin niin miksi vikavalo syttyi pitää varmaan käydä sinisellä letkun päässä jos valo vielä syttyy jos sieltä tulis vielä lisäksi jotain uusia koodeja