Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Grand-Tourer - 02.05.2013, 22:31:16
-
-95 855 B52525S automaatti tulossa vikakoodien lukuun.
Lähtee käyntiin hyvin, tasainen tyhjäkäynti, polkaisee, ei nouse yli 3500 kurluttaa, arpoo vaihteita. Kun löysää kaasun veto paranee ja houkuttelemalla pääsee yli 3500 ja taas löytyy.
- Lamdavalo syttyy välillä
- toimii samallai parkissa, ei meinaa kiertää yli 3500 vapaalla
- lämpömittarin anturi vaihdettu, mittarin viisari nousee normaalilämmölle heti
Pitäiskö aloittaa vaihtamalla nokka-anturi ja puola/tulpan johdot.
-
Minä mittaisin ensin bensanpaineen. Siinähän on venttiili bensakiskon päässä.
-
Bensasuodatin vaihdettu? ::)
-
Pitäiskö löytyä vähintään jotakin tiettyä bensapaine, vai seurataanko että putoaako paine 3500 kierroksen kohdalla ? Eli tekeekä piilteeman 8.99 euron mittarilla mitään ?
Jännä että polttoaine riittäis aina samalle kierrosluvulle. Kuvittelisin että vaihde vapaalla kiertäis yli 3500 ja ylämäessä alle.
-
Ihan sama vaikka halvan rengaspainemittarin siihen lyöt kiinni.
En ota kantaa tuohon kierrosmäärään kuormituksessa tai ilman, kerroin vain mielipiteeni, se on sentään paljon halvempi vian poissulku kuin heti ostaa uutta osaa.
Tuolla mainitsemallas mittarilla ei tee mitään kun mitataan ruiskuauton b-painetta. Mittausalue loppuu noin 1 bar, kun pitäis olla ainakin 4-5 bar aluetta.
Tuossa käsittääkseni halvin vehjes Biltemasta jolla voit paineen mitata:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Paineilmatyokalut-muut/Renkaantayttopistooli-jossa-painemittari-15458/
-
Renkaan ilmanpainemittari ja puristuspainemittari löytyy hyllystä, mutta taitaa olla entinen mittari bensan jälkeen. Pitäisköhän vaihtaa bensansuodatin ja sitten pumpun.
Tuo ihmetyttää että vaihde vapaalla ja moottoritiellä kun poljin lattiaan, kiihdyttää sataseen, sama efekti, alkaa rupluttaa 3500 kohdalla. Kun sitten löysää kaasupoljinta meno paranee, vaihteisto vaihtaa vaihdetta ees taas.
( vikakoodit a2 1-2-3, a7 1-2-2 ECT sensor eli moottorin nesteen lämpötila anturi, pyörijä ja virranjakajan kansi vaihdettu, ei vikavaloa )