Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: wille10 - 04.05.2013, 10:32:35
-
Löysin B20:stä tollaset venttiilin-nostimet kuun purin. https://www.dropbox.com/s/t7zloc7odrxngr4/20130504_091738.jpg (https://www.dropbox.com/s/t7zloc7odrxngr4/20130504_091738.jpg) . perusnostimissahan on mielestäni vähemmän reikiä, ku kyseisissä. onko nää nyt jotenkin erikoiset, vai onko vaan malleja sitten noita perusmalleja enempikin?
-
Ei näy kuva.
-
Ei näy kuva.
aivan.. no nyt näkyy linkistä
-
Noi on kevennetyt nostajat. Onko siellä joku virinokka?
-
Noi on kevennetyt nostajat. Onko siellä joku virinokka?
Näky F nokka olevan
-
Mullakin löytyy yhdet tuollaset.
-
eli jotain hipo racing sälää. kuinkahan iso käytännön hyöty nosta on tiukemman nokan kanssa? tieten se jotain vaikuuttaa jollain teho/kierrosalueella (isoilla sellaisilla), mutta ei taida ihan peruskierroksilla olla vaikutusta. keventäähän se vissiin jousen työvoimaa huikan, ja totta noi sitten venttiilitkin pysyy paremmin mukana. Minkäslaisista tehoista tai kierroksista puhutaan, että jotkut laittaa tuplajousia, ja että niitä oikeasti tarvisi?
-
No näähän on "pakolliset" viritetyn moottorin kanssa, mutta. Volvon nostaja ei muutenkaan paina paljoa, verrattuna vaikkapa samankokoisiin jenkkinostajiin, niin hyöty on ainakin mulle kysymysmerkki.
-
Mitä kevyempi nostaja sen pienempi jousipaine tarvitaan. Toinen syy tuossa rei'ittämisessä on nokan parempi voitelu.Paljon nostavan nokan ja sitä kautta suurempien jousipaineiden/kierroslukujen kanssa on tärkeää saada sinne nokalle mahdollisimman paljon öljyä.Muutenkin on tänä päivänä vaikea saada laadukkaita nostajia kun alkuperäiset aika lailla kiven alla.