Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Esa Tapio - 06.05.2013, 00:35:28
-
Turbo viheltänyt jonnin aikaa, nyt tuli mittari täyteen ja uusi turbo tilattu.
Kun turboa rupeaa irrottamaan, saako pelkän turbon irti vai täytyykö irrottaa pakosarja myös??
-
Saa sen pelkän ahtimenkin irti mutta yksi pulteista oli kenkkumainen ja muistaakseni "tähtipäinen". Öljyn paluuputken kanssa on myös aika temuaminen :)
-
Siinä tähtipäisessä on 12 sakaraa, aukeaa normaalilla lenkkiavaimella.. Mulle onnistu myyjä kauppaan "oikean" avaimen siihen, ei siihe ois tarvinnu. Yläkautta me vaiheltiin mulle, en tiiä kuin erilainen vanhakoppaseen on.
-
Yläkautta tämänkin pitäisi onnistua. Nyt on tähtipää ja kolme muuta auki/pois. Mutta ongelmaa tuottaa tähtipään alapuolella oleva pultti. On meinaan aika ahdas paikka...kele... :-\
-
Räikkälistalla sai nätisti senki pois :) Ootko tiivisteitä hommannu vielä? Ainakaan oulussa ei löytyny kun siniseltä tiskiltä ja pörhöltä..
-
Alapuolen pultti lähi räikkälistalla ja jooooo... nyt wiskidrinksut ja sitten sen öljyputken kimppuun, on sen kans aikamoinen temuaminen juu :buck2:
-
Nonni, nyt olis Turbo irti, huomenna pitäisi pyydystää vielä tiivisteet ja sitten uusi turbo paikoilleen!!
Mistä kannattaisi tiivisteitä turboon kysellä täällä Hki-Hyvinkää alueella??
Ei taida löytyä Biltema/Motonet...
-
Vokkariliikkeistä ja siniseltä tiskiltä, tais olla volkkarilla ael-tyyppinen tämä kone. Tai vaihtoehtosesti audi a6 2.5tdi r5.
-
Kurkista pakosarjan tiivisteitä ulkoisesti. Massatyyppinen, n. 1,5 mm paksu tiiviste oksentaa joskus reunaa ulos välistä, ohut peltinen kestää.