Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: pile jr - 07.05.2013, 07:50:16

Otsikko: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: pile jr - 07.05.2013, 07:50:16
Käynpä tänään ottamassa tankkiin muutaman litran. Kerrotaan sitten miten vaikuttaa vai onko kysymyksessä höpö höpö tuote.

Toivon kaikilta kokemuksia.
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: veikko - 07.05.2013, 07:52:33
Onko muuten samanhintaista vai kalliimpaa kuin vanha v-power?
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: pile jr - 07.05.2013, 07:59:07
Jos en kauheesti valehtele, olisiko saman hintaista suunnilleen.
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: IceSun - 07.05.2013, 08:17:32
Ainakin täälläpäin olevilla asemilla on vain uutta tarjolla, ei suoraan pysty sanomaan "onko samanhintaista".
Suurinpiirtein ainakin, liekö väliä niillä jotka V-Poweria tankkaavat onko se 1.787 vai 1.758 vai 1.821.  ::)

Suoraan mainoksesta "Shell" -
-> Puhdistamaan moottoria voimakkaasti ja näin parantamaan jokapäiväistä suoritus- ja reagointikykyä. Uusi koostumus on kehitetty aktiivisesti puhdistamaan moottoria ja suojaamaan moottorin tärkeitä osia auttaen sitä parantamaan suorituskykyä.*

Shell V-Power Nitro+ bensiini on kehitetty estämään lian kerrostuminen tuloventtiileihin. V-Power Nitro+ myös irrottaa likaa, jota on saattanut kerrostua muista polttoaineista. Näin moottori hengittää vapaammin ja polttoaine palaa paremmin. <-

eli vanhaan V-poweriin on lisätty puhdistavaa ainetta ja kitkaan vaikuttavia komponentteja jonka lopputuloksena sitten suorituskyky paranee (pitäisi parantua). Ei varmaan pari litraa vielä suurta muutosta tee, tankki tai pari niin sitten ehkä. Jos eroja vanhan v-powerin ja uuden välillä huomaa?
Ero 95, 98 -> nitron+ välillä on jo selkeämpi.

Omassa traktorissa kierrokset heittää ~10 r/min tyhjäkäynnillä eli esim. ~664-673 välillä, ainakin omasta mielestä suht tasaisesti käy.  ???
Vanhaa ja uutta poweria tankissa, ensi tankillinen on pelkkää nitro+.  98:lla koskaan r/min eroa tarkistellut.. voi olla sama tai enemmänkin eroa?

PersDynossa: Ei eroa havaittavissa, hyvin murisee 5:nen kuitenkin.
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: Yesse - 07.05.2013, 10:38:21
Ja tästäki oli jo aihe höpinöissä ja löpinöissä.
Ei toi hinta muuttunu ku paikallisia mittareita tarkkailin ennen ja jälkeen nitro+ tulon.
Parilla kympillä tota kokeilin, eipä tosta ainakaa persdynolla eroja löydä, tarttee laittaa röpöttely kuntoon (tulpat?) ja vertailla sit race chrono aikoja. Voi kyl olla että jos eroja löytyy ni syynä voi olla myös uudet kevyemmät vanteet.
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: karvis - 07.05.2013, 11:36:27
En ymmärrä muuta....kuin, mitä puhtaampaa bensaa ,sitä "terveellisempää".
Viimeisimmässä autossa on 5 litrainen V8 ja hyvin kulkee 98lla. Nythän on näitä tuplaturbo 1.0-1.4 huipputehokkaita moottoreita,mihin ehkä hyötyä :D Takatuuli vois antaa enemmän vauhtia  :)  Olihan tää mullistava vaihteisto jota kehuttiin polttoaineensäästäjänä mutta huonosti kävi. Oliko DSG tai vastaava :2funny:
Joku analyytikko sanoi polttoaineen hinnan laskevan seuraavan vuoden aikana n.5% Ei tarvi olla mikään analyytikko kun huomaa yhden yön jälkeen hinnan pudonneen 5% Sais pudota 50% niin ehdottaisin analyytikolle Venäjän kansallisuutta.
Otsikko: Vs: Shell V-Power Nitro Plus kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 07.05.2013, 11:45:56
Olihan tää mullistava vaihteisto jota kehuttiin polttoaineensäästäjänä mutta huonosti kävi. Oliko DSG tai vastaava :2funny:
Joku analyytikko sanoi polttoaineen hinnan laskevan seuraavan vuoden aikana n.5% Ei tarvi olla mikään analyytikko kun huomaa yhden yön jälkeen hinnan pudonneen 5% Sais pudota 50% niin ehdottaisin analyytikolle Venäjän kansallisuutta.
Katsoppas autojen speksejä joissa on DSG / vastaava laatikko ja vertaat niitä tietoja vastaavaan manuaali autoon. ;) Analyytikot yleensä tarkoittaa pidemmän ajan keskihintaa. Lyhyellä aikavälillä hinta vaihtelee enemmänkin kuin tuon 5%.