Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: AtAi - 09.05.2013, 22:38:47

Otsikko: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 09.05.2013, 22:38:47
Käväsimpä tossa keskisuomesta hakemassa täysin karvalakin 240. Vuosimallia 1987 b200k+m45 + ajo-ominaisuuksia parannettu GTS-alustasarjalla 60/40. 197tkm ajettu.
Ihana oikeaoppisen sininen  ::)

Mutta, kiepsahti yheltä tämän foorumin käyttäjistä nosturilta niin on aika paljon ruttua oikeassa kyljessä.
What next:
-aloitetaan pakoputken kiinityksellä kunnolla. TEHTY
-Oikomisprosessi TEHTY
-tämän ja raatokiidon koneiden vaihto ristiin, niin raatokiito saa hyvän voimakoneen, ja tähän saadaan hyvä aihiomoottori.  ;)
-Jenkkivilkut, GTX-valot ja punavalkoiset takavalot. TEHTY
=Sutien nahkahanskat kädessä auringolaskuun.

Nätti kylki:
(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/428617_4831608149193_2047468910_n.jpg)
Ruttusta ei viitti kuvailla ees.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Kariaho - 10.05.2013, 16:03:35
Onnea rojektiin! Näyttää aikas hyvältä! :P
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: lassii - 10.05.2013, 19:01:53
Ai tää on tää vekotin. Edellinen omistaja jo vähän lokasuojia kyseli ja pari löysinkin jo valmiiks.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 10.05.2013, 21:37:08
Ai tää on tää vekotin. Edellinen omistaja jo vähän lokasuojia kyseli ja pari löysinkin jo valmiiks.
Onko sulla hyvää? Tarjoo YVllä jos on.  :P

Ehkä ovikin tarvii vaihtaa, ei vaan taida olla ruosteetomia ovia paljoa tarjolla.


Mutta tänään aloteltu, pakoputkeen uusittu kannakkeet, nyt ei tipu tielle niinkuin 3kertaa noutomatkalla. Kävin isoveljen konsultaatiota käyttämässä tossa äskettäin, kun se on sentään autopeltiseppä koulutukseltaan. Konsultaation perusteella, nyt emännän kanssa poisteltiin listoja ja ovipahveja, ei vaan jaksanu pitempää touhuta pihalla, kattopahvi ja muutama muu kampe pitää vielä kaivaa irti.

E: Auto on hyvä, mutta ei niin hyvä kun oli luulo. Oikea takakulma joskus kolaroitu, koko auto ylimaalattu isoveljen arvion mukaan viimeisen 5vuoden sisään, joku oli jonkun jälkimarkkinakeskuslukon räpeltäny, mutta se ei toimi. Ja tuulilasin vaihdon yhteydessä tullilasin kehys maalattu ja ruostuu jo, tarvii tehä asialle jotain, mutta eiköhän tästä vielä kelpo auto saada.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 11.05.2013, 23:10:57
Emäntä asenteli äsken punavalkoset takavalot paikoilleen kun meikäläisellä vähän huono olo, varmaa raitisilmamyrkytys, kun kokopäivän pihalla tallilla kilpuria tekemässä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 12.05.2013, 15:49:02
(http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/946622_4845094886353_1581224143_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/943009_4845050165235_1178893247_n.jpg)

Vähän valoja mallailtu ja valmisteltu autoa peltihommia varten.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 15.05.2013, 09:44:16
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/260332_4854948572689_456155339_n.jpg)

Vähän helmaa oijotttiin mönkijällä, on vaan pirun paksua peltiä vanha Volvo, isoveli kiroilee kokoajan, vetovasaralla saanu ku kädet kipeeks.

Sunnuntain sunnuntaiajelulenkiltä:
(http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/270860_4845456975405_1592487156_n.jpg)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: volsse360 - 15.05.2013, 13:39:12
 komea projekti sulla!  ;)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 15.05.2013, 23:14:27
Päivän saldo:
-Takaovi kittausvalmis
-Helmapelti pätkää uutta pintapeltiä vaille kittausvalmis
-Etuovi hiontaa vaille kittausvalmis
-Lokasuoja hiontaa vaille kittausvalmis
-Katon kulmaan vielä vähän muotoilua ennen kittausta.

Kyllä tästä hyvä tulee, sanoin velipojalle että kesäkuun alussa pitää olla viimeistään maali pinnassa, että pääsee heti kuun alkuun vaihtamaan konetta raatolankkuun ja toisin päin.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: lydes - 16.05.2013, 00:15:29
Melkein voisin lyyä toisen kivekseni pantiks, että eka kuva on jämsän shellin pihasta? Sen verran on tuttua "maisemaa".=)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 19.05.2013, 15:03:47
eilen kittailtiin. maanantaina jatkuu. Takaovi on ainoa mikä on jo maalausvalmis.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 20.05.2013, 20:38:55
Ei jatkunu tänään, sen verran kummaltakin tekijältä virta pois eilisten pihahommien jäljiltä, että tänään lähinnä ostoslistan tekoa että mitä tarviketta vielä tarvii, jos huomenna töihin mennessä koukkaa maalikaupan kautta.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 22.05.2013, 22:13:56
Tänään jatkui kittailut, vielä yks ilta tarvii varmaan noita leipoa ja sitten hiontaväri päälle, taitaa ens keskiviikon deadline olla liian lähellä kun veljellä töitä viikonloppunakin, kahtellaan.

Kannatti kilpailuttaa paikalliset maalikaupat, loppujen lopuksi maalin ja kovetteen pakettihinnassa tuli 44% säästö, ekaan paikkaan verraten, se tuntuu aikas paljon tälläsellä persaukisella.

E: kauhee vannekriisi, kivat vanteet kiven alla, ja kriisiä pahentaa Beriksen rengastuksen jokapäiväinen näkeminen.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 24.05.2013, 17:19:23
Sain moottoripyörän myytyä joten on.....

Vannehankintojen aika, ehdotuksia autoon sopivista vanteista saa laittaa:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4900771078223&set=o.190780444296004&type=1&relevant_count=1&ref=nf

Paras ehdotus todennäköisesti jopa palkitaan, nyt boxin ulkopuolelta ajattelua.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Kariaho - 24.05.2013, 19:37:46
Toiselta volvo foorumilta löyty tommoset 240 alta:D
Omasta mielestä jotenkin härskin hienot vanteet volvossa! ;D
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/555274_10150791235016627_93783508_n.jpg)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: veikko - 24.05.2013, 20:47:38
piti ehdottaa samaa vannetta  :) slamitilta noita sais... klik (http://www.slamit.net/product/6535/ronal-aero-8-x-18)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 24.05.2013, 21:04:40
piti ehdottaa samaa vannetta  :) slamitilta noita sais... klik (http://www.slamit.net/product/6535/ronal-aero-8-x-18)
Liian isot 240seen, kyllä maksimikoko aika ehdottomasti on 17".

Ainoa poikkeus vois olla FBssä mainitsemani ATS DTM 18", mutta löytyy myynnistä vaan yks sarja missä puolet vanteista erivärisiä(2kpl hopee 2kpl sininen).
(http://www.kerscher-tuning.de/images/dynpic.php?file=L2hvbWUva2Vyc2NkY3ovd3d3LmtlcnNjaGVyLXR1bmluZy5kZS9hbmdlYm90ZS9ncmFmaWtlbi9BVFM4eDE4VEUzMEF1ZGkxWC5qcGc=&size=200)
Isoveljellä oli joskus vuosituhannen vaihteessa tollaset e34jatkeessa.
Kävi ne yhessä toisessakin autossa alla:
(http://boogaloo.irc-galleria.net/h/fi-i/00/34/62/63/39553129.jpg?h=14693ae88fa9a0e36f376bfffd226328bd6371e2&t=1369922553)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Divi - 24.05.2013, 21:47:40
Kyllä 18" Oceanit istuu hienosti (http://i47.photobucket.com/albums/f176/cato1106/1986%20Volvo%20240/VccnAutoslalom02072011002.jpg) kun on vaan kaarimitat just eikä melkeen  ;)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 24.05.2013, 21:59:09
Kyllä 18" Oceanit istuu hienosti (http://i47.photobucket.com/albums/f176/cato1106/1986%20Volvo%20240/VccnAutoslalom02072011002.jpg) kun on vaan kaarimitat just eikä melkeen  ;)
Makuasioita sano musti, se vaan että noi näyttää niinku olis pelkät vanteet alla. 30profiililla? Vai peräti matalammalla... omaan silmään ei kyllä istu jos rengasta ei oo kun maalattu kerros vanteen pinnassa.

Kun 17" saa yhtä smoothisti kaarelle, mutta kumia on sen verta että ees erottaa siinä olevan renkaan päällä
(http://images.europeancarweb.com/features/0402_07z+1975_volvo_240+side_view.jpg)
Harmi kun ei löydy 240stä 17" SuperDTMillä kuvaa, niitä sais kivasti ruotsista.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Divi - 24.05.2013, 22:04:54
Harmi kun ei löydy 240stä 17" SuperDTMillä kuvaa, niitä sais kivasti ruotsista.
http://www.garaget.org/?car=66554
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 24.05.2013, 22:08:55
http://www.garaget.org/?car=66554
tack och bocka  :hg:
Tuohan näyttää kivalta, ainoo vaan että ton tars olla madallettu, ny rattori. Prkl kunnei osaa päättää kun maailma täynnä kivoja vanteita, vaikka rajottaa koon välille 16-17" ja leveys vähintään 7,5"
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Divi - 24.05.2013, 22:12:36
BBS RS niin ei tarvi miettiä  ;)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 24.05.2013, 22:16:53
BBS RS niin ei tarvi miettiä  ;)
Katoin jo http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1561833 mutta sopivilla jaonmuutospacereilla tulee kevyet 5cm kaarist  ::)
Olis 2010 vaan pitäny taltioida sveitsistä ebayn kautta virheettömät RMt Volvon jaolla, hintaa sillon 450e, niist olis saanu just passelit kun ulkolipin olis vaihtanu johonkin 3"  ::)

Tiiraillaan mitä tässä löytyy ja mitä tuolla FBssä ehdotetaan vanteiksi, hyviä ehdotuksia tullu paitsi TiNpalta kun ehdotti bärzettoja  :2funny:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: Divi - 24.05.2013, 22:27:49
barzetathan on hyvä ku vaan ostaa uudet jokasen montun jälkeen  :D
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: AtAi - 26.05.2013, 23:00:45
barzetathan on hyvä ku vaan ostaa uudet jokasen montun jälkeen  :D
Rumia, kamalia ja painavia kaiken muun kivan lisäksi.

Tänään oli velipoika ahertanut, kun pääsin kilpuritouhuista tallille oli lokasuojasta kantit maalannu korinväriin, siinä sitten maalaili helman ja takaoven. Huomenna kun pääsen töistä asennan oven ja lokasuojan paikalleen niin ne + katto saa värin.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalaushommaa ja vannepohdintaa*
Kirjoitti: AtAi - 28.05.2013, 10:05:29
Nysse o sininen taas kokonaan.

Oveen vaan tuli niin paljon valumaa että voi olla että joutuu ottaan uudestaan ton maalaamisen.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 30.05.2013, 08:34:45
(http://keskone.kuvat.fi/kuvat/testi/N%C3%A4ytt%C3%B6%C3%A4/Runsala3..JPG.jpg/_full.jpg)
Komee kun kattoo kaukaa.

Eilen vähän hioskeltu jo ekoja valumia, jatkunee jossain vaiheessa.
Vähän tehty ostoslistaa sitä b19a varten, tossa Ruotsista lähtee lähipäivinä tilaukseen palikkaa 550eurolla ja Suomesta vähän useemmalla eurolla. Vanteetkin on vielä löytämättä, kun saksalaiset o laiskoja vastaamaan kyselyihin.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 31.05.2013, 18:14:25
(http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/263301_4933786503588_1943175306_n.jpg)
200tkm huolto lähestyy. ;)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 04.06.2013, 14:43:47
Lisäsin VOTEn eli
(http://cdn.blocket.com/static/2/images/87/8711142118.jpg)
vai
(http://www.vannehaku.fi/site_media/pictures/large/409_0.jpg)
?
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *aloitus*
Kirjoitti: ässäarpa - 04.06.2013, 17:32:14
BBS RS niin ei tarvi miettiä  ;)

 :nälkä: :nälkä:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: janne81 - 04.06.2013, 19:41:43
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/IMG_2232.jpg)
Ei paha, todellakaan  :nälkä:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: ässäarpa - 05.06.2013, 20:14:44
Noissa ärhoissa on paljon asiallisemmat speksit mutta vaan ehkä vähän turhan pyöreet noi puolat näin kantikkaaseen autoon, tulee mieleen joku vag. :buck2:

SuperDTM on komeempi volvon alla, ainakin omasta mielestä, vaikka speksit onkin olemattomat Zw1 verrattuna.

Joten vastaan SuperDTM
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: remes - 06.06.2013, 01:25:16
Noissa ärhoissa on paljon asiallisemmat speksit mutta vaan ehkä vähän turhan pyöreet noi puolat näin kantikkaaseen autoon, tulee mieleen joku vag. :buck2:

SuperDTM on komeempi volvon alla, ainakin omasta mielestä, vaikka speksit onkin olemattomat Zw1 verrattuna.

Joten vastaan SuperDTM
SuperDTM:t on vaan niin nähty.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: mista - 06.06.2013, 09:05:48
Mulla olis sulle punaiset OZ Alleggeritat.. Koko 17" painoa joku 7kg per vanne.. Ei mitkään persaukisten vanteet, eikä mitkään barzettat.. Hyvät renkaatkin olis päällä.. Volkkarin jaolla, mutta blingfactoryltä kyselin keveät aluspacerit noihin jaonmuutoksella niin muutaman satkun maksoi setti.

Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 06.06.2013, 23:28:03
Eilen sain vähän puuttuvia osia, tippalistan ja tuulilasin kehyksen, nyt ne asennettuna näyttää tosi komeelta kaukaa, vielä kun saa valumat siistittyä niin näyttää läheltäkin ihan kivalta.

Tuli samassa läjässä myös ruiskun tankkilaite, yllättäen toinen letkuliitin poikki, hätä ei ole tämän näkönen, sahailen ton toisenkin poikki, hipasen koko rinkulan siistiksi ja letkulähtöjen tilalle hitsaten AN liittimet, tulevaisuutta varten  ::)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: ässäarpa - 07.06.2013, 01:47:44
SuperDTM:t on vaan niin nähty.

Mitkä ei olisi?  ::)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 07.06.2013, 08:51:20
(http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/580237_4962780388417_830710158_n.jpg)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: Divi - 07.06.2013, 09:30:06
SuperDTM on ehkä nähty hopeena, mutta esim mustalla tai valkosella keskiöllä, ja kiillotetulla huulella 8) Tosin edelleen ne BBS RS (http://i238.photobucket.com/albums/ff91/shelby_gt500_67/386.jpg) on The vanne kakkosneloseen.

Mikä näiden äänestysten idea muuten on, monella näkyy näitä olevan että laitetaanko nää vai nää vanteet, spoileri vai ei, ruutumaski vai pystyripanen. Pidän vähän outona, ite kun valkkaan ne mitkä omaan mieleen sopii paremmin ja/tai on helpommin saatavilla. Itelle näitä kai rakennetaan? ???
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: Juke-Maza - 07.06.2013, 09:36:00
BBS RS (http://i238.photobucket.com/albums/ff91/shelby_gt500_67/386.jpg) on The vanne kakkosneloseen.
Onko nuo sinun mielestä RS:t?
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: Divi - 07.06.2013, 09:47:51
Onko nuo sinun mielestä RS:t?
Ei alkuperäiset, mutta pitkälle vastaavat.
Yhtälailla Oceanit ei ole JP:t, Eikerit ei ole Polarikset, IA B9 ei ole BBS LM jne.... mutta ulkonäöltään aika lähellä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalattu, vannepohdintaa, maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 07.06.2013, 09:59:17
Ei alkuperäiset, mutta pitkälle vastaavat.
Kuvassas on Compotivet ainakin pikavilkasulla, ja ne on paljon paremmat ku BBS RS.

Mut RS ei kyl ny ku mieti oo oikeen vaihtoehto kun 16" on kiven alla ja 15" on kyl vähä turhan pienet lankkuun, ts. tarvii olla etupalkki asfaltissa, ei voi enää ajaa kovaa  ::)

Mikä näiden äänestysten idea muuten on, monella näkyy näitä olevan että laitetaanko nää vai nää vanteet, spoileri vai ei, ruutumaski vai pystyripanen. Pidän vähän outona, ite kun valkkaan ne mitkä omaan mieleen sopii paremmin ja/tai on helpommin saatavilla. Itelle näitä kai rakennetaan? ???
Kun kaikkee kivaa olis kiva olla, jos ei olis nordealle niin paljon pystyssä niin ostaisin kummatkin ja pari muutakin vannesarjaa, mutta nyt ei osaa päättää :buck2:

Keskiön värin vaihto DTM on kyl ihan hyvä idea, kun vaan keksis sopivan värin.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vannepohdintaa ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 10.06.2013, 17:57:30
Ruottalaiset ei sitten jaksa näemmä aloitusvastauksen jälkeen vastailla maileihin. Ihanata.

Tänään hain moottorinostimen lainaan, niin alkaa moottoritalkoot lähipäivinä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vannepohdintaa ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 15.06.2013, 18:23:51
DTMt tilattu torstaina, toivottavasti tulevat joskus.


Ny b200k roikkuu tossa moottorinosturissa, mutta vielä konehuoneen puolella kun jostain syystä ei halua irtaantua laatikosta   :peetu: :tickedoff: Harkitsin jo hetken lootan kera nostoa, mutta kerspeles, ei kepin 6kolo aukene eikä kartaanin pultit....  >:(
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vannepohdintaa ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: 240 - 15.06.2013, 20:32:41



Ny b200k roikkuu tossa moottorinosturissa, mutta vielä konehuoneen puolella kun jostain syystä ei halua irtaantua laatikosta 

Kopasta kun pultit irrotettu, niin sehän kanittaa klo 10 ja 4:ssä olevista ohjuritapeista. Niitähän pystyy iskemään kummaltakin puolelta (jos nyt mahtuu).
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vannepohdintaa ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 15.06.2013, 21:48:29
Kopasta kun pultit irrotettu, niin sehän kanittaa klo 10 ja 4:ssä olevista ohjuritapeista. Niitähän pystyy iskemään kummaltakin puolelta (jos nyt mahtuu).
Ei kanittanu, oli jostain syystä koittanu silmälaakeriin yhtyä tuo kytkinakseli, ja varmaan levykin vähän ahdisti, kyllä se siitä ku kokopaketti oli noin 70ast kulmassa verraten vaakatasoon ja tämmönen 95kg melkeen roikku lootassa ja rynkytti niin irtos vihdoin loota koneesta, mutta tiukassa oli, kuitenkin kymmeniä kone/laatikko irrotuksia tehneenä voin sanoo ettei ikinä oo ollu noin tiukassa

Nyt on kone pois konehuoneesta, tuli kiva maasturi.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vannepohdintaa ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 25.06.2013, 01:08:20
Kyselty taas Chromefälgar.se:sta vanteiden perään, alkaa epäilyttää koko pulju. Käskivät soittaa paikalliseen bussgodsin toimipisteeseen ja kyseleen sieltä, mutta jos prkl matkahuoltomieskin Suomesta näki että vasta bussgodsille tullu sähköinen lähtemisilmoitus lähettäjältä, niin mitä sen ihmeellisempää ne bussgodsilla muka näkis.. Taas koitetaan vedättä suomalaista.

Asiasta aidanseipäisiin:

240seen ostin b230ft-moottorin... tuli vaan alkuperäis pakkauksessa, taas pussihousut vihaa entistä enemmän

(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1010739_10200134081135881_1590791502_n.jpg)
200t mailia ja risat rullattu 760TIC, siistissä kunnossa, ja kone hyvässä kondiksessa, mahti moottori 240seen... :pomo:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *vanneodottelua ja maalipinnan viimeistelyä*
Kirjoitti: AtAi - 04.07.2013, 13:14:42
Moottorinkuljetin oli liian siisti luovuttamaan moottoria, joten tekniikanluovuttajan metsästys jatkuu.

Ihmeiden aika ei ole ohi, vannepaketista 2kpl on ilmeisesti löytänyt tiensä Suomeen Matkahuoltopuhelun perusteella, ovat vaan vielä Pohjois-Suomessa, ja nyt alkavat ihmetteleen että missä loput 2 on.... Eli ei tässä mikään kiire taida olla tekniikan hankkimisen kanssa  :2funny:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 12.07.2013, 13:56:40
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/kalsarit/viilistely.jpg)

 V:>

Emäntä ruuvailee niitä ny 760n alle siksi ajaksi että taas kalsarit liikkuu omin voimin... melkeen alko houkuttaa jo tilata toinen setti, lompakko on vaan eri mieltä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Kalamies - 12.07.2013, 14:30:13
Hyvät valssit! Saako udella hintaa moisille?  :)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 12.07.2013, 14:33:07
Hyvät valssit! Saako udella hintaa moisille?  :)
Loppupeleissä vajaa 1500e lähimpään matkahuoltoon renkaineen. Just täydelliset noilla 215 kumeilla, niin ei tarvii takakaarenkaan koskea varmaankaan, menee nätisti sisäpuolelle, kun persaus nousee noilla pyörillä tosta vähä, ja keula tietenkin laskee kun sinne asennetaan moottori ja vaihteisto  :2funny:

Ps. ei näytä pahalta pussihousumobiilinkaan alla  ;)
(http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1052768_10200225165172925_1856392717_o.jpg)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 17.07.2013, 16:12:05
Tosiaan viime viikolla ostin 745turbo+(b230ft) Vollen tekniikan luovuttajaksi, nyt viikonloppuna pitäs nostaa kone keulilta, autolla on rullattu mittarin mukaan 170tml, eli mitäs toi on about 250tkm. Koneen ei pitäs tarvita ihmeitä, paitsi 13mm kanget jos semmosia ei tuolla ole.

Pitäskö sitä alkaa kikkailemaan megalla vai laitta LH vaan? Tarkoituksena Evo1seen ottaa miedot 185hv(1 luetaan 2) HX35sella.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 21.07.2013, 19:23:32
Kiinasarja, eteen ylös, vähän käytettynä tulossa tänneppäin.
Turboplussa luovuttaa moottorinsa varmaan alkavalla viikolla.

HX35wtä kaiveltu kissojen ja koirien kanssa käytettynä, ei oo näkyny niin tilataan uus kiinakopio, siivet 54/60 ja #12 pakopesä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Diudi - 21.07.2013, 19:46:27
Kiinasarja, eteen ylös, vähän käytettynä tulossa tänneppäin.
Turboplussa luovuttaa moottorinsa varmaan alkavalla viikolla.

HX35wtä kaiveltu kissojen ja koirien kanssa käytettynä, ei oo näkyny niin tilataan uus kiinakopio, siivet 54/60 ja #12 pakopesä.

Kyllä ne kinukit harrastevärkeissä ihan hyviä on. :) Itellä on kohta 10tkm ajettu kinukki T3/T4 ja nyt hiljattain vasta ruvennu vähän puskemaan öljyä bleedistä. Itekki tässä haaveilen seuraavaksi aidosta HX35:sta mutta, voi olla että itekki tulee laitettua toi kinuski.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 30.07.2013, 15:59:33
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Kaziganth - 30.07.2013, 20:56:47
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..
Ehdottomasti aw71, täältä saattais löytyä koko paketti sulle ;D
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Diudi - 30.07.2013, 22:10:30
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..

Eikös 260 ja 265 getragit oo 5. vaihteisia? ??? Vaikka harrasteauto onkin niin silti suosisin 5 vaihteista ettei tartte suoralla välityksellä matkaa ajella.. Eiköhän tuo 260:kin kestä sen mitä hx35:lla saat tosta irti, tai tämmönen käsitys mulla on.. :) kokemusta ei kyllä oo pätkääkää..  :-[ M4x-laatikoita ei kannata ees harkita jos ei jo valmiina oo..jos on niin sen voi panna paikalleen ja sulattaa ensi tekijöiksi.. ;D

E: ja miksei automaattikin.. mut aina se toimiva ja kestävä manuaali on pikkasen kivempi harrastepelissä. ::)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: VolvoR - 30.07.2013, 22:18:30
Kannatan M90 lootaa  :)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 30.07.2013, 22:35:52
Kannatan M90 lootaa  :)
Minä eikä mun lompakko kannata kumpikaan, jos manuaali, niin se on joku noista varastosta löytyvistä laatikoista.

Eikös 260 ja 265 getragit oo 5. vaihteisia? ??? Vaikka harrasteauto onkin niin silti suosisin 5 vaihteista ettei tartte suoralla välityksellä matkaa ajella.. Eiköhän tuo 260:kin kestä sen mitä hx35:lla saat tosta irti, tai tämmönen käsitys mulla on.. :) kokemusta ei kyllä oo pätkääkää..  :-[ M4x-laatikoita ei kannata ees harkita jos ei jo valmiina oo..jos on niin sen voi panna paikalleen ja sulattaa ensi tekijöiksi.. ;D

E: ja miksei automaattikin.. mut aina se toimiva ja kestävä manuaali on pikkasen kivempi harrastepelissä. ::)
262 on 4vaihteinen.

Ainoa siis vaihteistovalikoimasta joka on 5v on tuo m46.
Nuo listan manulootat siis kaikki tallissa: m45, 2x m46 ja sitten tuo getrag.

AWn joutuu hankkimaan, mutta siinä on se että pikkupreppailulla(resepti ala toni), sehän kestää sen mitä tolla hx35sella saa puhallettua tosta koneesta pihalle, joten kokonaiskustannus silti halvempi, kun manulaatikoihin jokatapauksessa ökykytkin tarvii hommata ja getragin tapauksessa yks m4x kytkinkoppa käyttää sorvaamossa vähän.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Diudi - 30.07.2013, 22:42:13
Minä eikä mun lompakko kannata kumpikaan, jos manuaali, niin se on joku noista varastosta löytyvistä laatikoista.
262 on 4vaihteinen.

Ainoa siis vaihteistovalikoimasta joka on 5v on tuo m46.
Nuo listan manulootat siis kaikki tallissa: m45, 2x m46 ja sitten tuo getrag.

AWn joutuu hankkimaan, mutta siinä on se että pikkupreppailulla(resepti ala toni), sehän kestää sen mitä tolla hx35sella saa puhallettua tosta koneesta pihalle, joten kokonaiskustannus silti halvempi, kun manulaatikoihin jokatapauksessa ökykytkin tarvii hommata ja getragin tapauksessa yks m4x kytkinkoppa käyttää sorvaamossa vähän.

Mutta eikös semmonen "pikku-getraggi" oo ku 260, ei 262 tai 265..? ??? Väännön kesto samaa luokkaa ku M90:ssä..vai muistanko ihan omiani?  :idiot2: Mut joo, jos sulla tallissa on 262 lattialla niin ehottomasti se, vaikka joutuuki ostaan asetelman ja uuden levyn niin on se paras noista. Hommaat siihen sitte jostain semmosen todella harvan perävälityksen.. 3,15 tai 3,31..toki helpommin sanottu ku tehty.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 06.08.2013, 16:58:55
Ei harrasteautossa välityksillä ole merkitystä, mutta ny pistin hetkeks ton tekniikanluovuttajan myyntiin, jos sais automaagisilla vaihteilla olevan tilalle, jossei niin tarvii loppuviikosta nostella konetta.

Eipä näemmä oo valmista läpiviennin paikkaa LHn johdoille 240n tuliseinässä, tarvinnee venttailla että kaveri saa omastaan johtosarjan irti että vois napata siltä tuo tuliseinän irtopalan, kun eikö se ollu kohtuuu helppo vaihtaa?
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: Kaziganth - 06.08.2013, 17:10:44
Ei harrasteautossa välityksillä ole merkitystä, mutta ny pistin hetkeks ton tekniikanluovuttajan myyntiin, jos sais automaagisilla vaihteilla olevan tilalle, jossei niin tarvii loppuviikosta nostella konetta.

Eipä näemmä oo valmista läpiviennin paikkaa LHn johdoille 240n tuliseinässä, tarvinnee venttailla että kaveri saa omastaan johtosarjan irti että vois napata siltä tuo tuliseinän irtopalan, kun eikö se ollu kohtuuu helppo vaihtaa?
Joo on se. Ei oo monella pultilla/ruuvilla kiinni
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 09.08.2013, 03:50:08
Tänään irto turbo+sta kone. Tuo LH2.2 pistetään kaverin seiskaan mötörönikin tilalle, ja kaverin 89automaatti 240stä otan moottorinohjauksen tähän.

Alkuviikosta varmaan availen öljypohjan, niin näkee kummat kanget jos paksut niin kone jää tässä kohtaa enempää avaamatta, jos ohkaset niin kone auki ja perushuolto. Näillä näkymin moottorinjatkoksi tulee ensin tosta 89stä 240stä aw70 ja sitten kun se räjähtää niin laitetaan jostain aw71.

Getragin sain sovittua vaihdon HX35when, tarvii vaan logistiikka ratkaista. Tavoite on että syyskuun turkumiitissä olis laitteet ajokunnossa jossei tuu vastoinkäymisiä normaalia enempää.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 11.08.2013, 16:21:08
Apulaitteita riisuttu koneenkyljestä ja ensimmäinen pesu suoritettu, irto klimpit irtos, varmaan huomenna on sitten liuottimen vuoro. Vielä en ihan ehtiny öljypohjan kimppuun, siihen pääsen oletettavasti vielä tänään jos ekan pesun tulokset vaan kuivaa ensiksi.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 13.08.2013, 12:57:41
 *tumppuun-> 9mm kanget.....

Nyssitte tars koko kone pistää paloiks, jostain tarvii keksiä moottoripukki ja/tai sisätila hommalle...
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: JuHaU - 13.08.2013, 13:16:03
Mulla olis 13 mm kanget, jos on tarvetta.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 13.08.2013, 15:54:07
Mulla olis 13 mm kanget, jos on tarvetta.
-H-
Kankiongelma ratkes näemmä.

Sisätilaongelma ratkes kun velipoika soitti, pitää kun kone on saatu paloiks raahata palat Maskuun kasaukseen. Vielä pitäs saada Pöytyän kirkolta jollain moottoripukki tännepäin, niin suurimmat ongelmat ratkennu  :pomo:

Enää pitäs sen jälkeen käydä Kouvolassa vaihtaan getraggi hiluineen siihen HX35when.

Litra liuotinta tuhlattu moottorikomponentteihin, ja vieläkin rasvaset  :2funny:

E: Oli ihan siisti sisältä tuo motti, jostain syystä vaan mäntien helmoissa naarmuja  :juhau: Muutenhan näky hoonausjäljet pytyissä ja kaikki oli varsin hyvin muutenkin. Mutta männänrenkaatkin näytti niin hyviltä että taidan vaan pestä ne bensassa ja niputtaa noilla, eli
ostoslista:
-tiivistesarja
-kiertokangen laakerit
-pakosarjan pinnapultit
-kannenpultit, olikohan muita tarpeita, tuskin

Vielä osien osalta tarvii haalia jostain apuakseli jakajahammastuksella ja jotain muuta, mutta jos tällä viikolla sais mahdollisimman nippuun.

E2: näemmä tarvittavat tiivisteet erikseen ostamalla säästää yläpäässä 30 ja kellarin osalta 20e  :o
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *maalipinnan viimeistelyä ja tekniikan alottelua*
Kirjoitti: AtAi - 13.08.2013, 18:34:13
(http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935874_10200414362902750_1521626218_n.jpg)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 14.08.2013, 16:14:32
Tänään haettu 200eurolla motonetista palikkaa, vielä jäi saamatta pakosarjan tiivisteet kun saldo näytti 17 mutta kuulemma hyllyssä oli vain 3kpl, niin perjantaina saa ne.

Paksut kanget vaihdettu mäntiin ja "supertarkalla" perus keittiövaa´alla mitattu että suunnilleen 1440g näyttää joka mäntä/kanki-paketti, niin ihan hyvä.

Huomenna todennäköisesti hakemaan puuttuvia ruiskuosia jossei sada kovasti - koska sateessa aika rektaalihommaa irrotella autosta osia ulkona, muuten huomenna varmaan hakemaan ahdinta.


E:
Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Tekniikanluovuttajaan 1200e
-Muut tarpeet ~400e
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 15.08.2013, 23:24:32
Kaivettiin ruiskuboksit ja tarvittavat konehuoneen laitteet tänään lainaan katonvaihtovolvosta. Vielä autoon jäi lambda irrottamatta ja bensavehkeitä, ne varmaan irtoo ens viikon alussa jos kaverilla on lomaa, samalla kun kaivan varmaan tomaatin ja sen tarpeet siitä.

Sitten polkastiin vielä Kouvolaan hakeen yks hx35w, niin pitäs riittää ainakin kesäksi sen potentiaali.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: sekokupu - 16.08.2013, 00:04:04
Tänään haettu 200eurolla motonetista palikkaa, vielä jäi saamatta pakosarjan tiivisteet kun saldo näytti 17 mutta kuulemma hyllyssä oli vain 3kpl, niin perjantaina saa ne.

Samalla vaivalla jätät ne tiivisteet sinne, on aikamoista paskaa :D
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: 240 - 16.08.2013, 00:08:33


E:
Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Tekniikanluovuttajaan 1200e
-Muut tarpeet ~400e

Ei saanu 240 sitten vanteiden ja renkaiden hinnalla :) Kaikki muu nyt yli hintaa :) Joka tosin korjautuu tulevaisuudessa... :)
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 16.08.2013, 00:13:29
Samalla vaivalla jätät ne tiivisteet sinne, on aikamoista paskaa :D
Ainiin, hyvä että uppasit pakosarjaan liittyvältä osalta, mistäköhän löytyy helpoiten pakosarjan pinnapultit uudet? Ei viitti ruosteisia ruuvata takas kun ne kaikki tuli nätisti pois. Speksejä kukaan muista ulkoa? Jos ehdotus sisältää pulttikauppaan marssimisen.

Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Valot 250e (vanhaa varastoa)
-Tekniikanluovuttajaan 850(miinustettu tietenkin myydyt palikat)
-Muut tarpeet ~400e
-Ahdin 500e (vaihtokauppa)
-Renkaat&Vanteet 1500e.
~4500e, ei sais muoviämpäri laskea, vielä varsinkaan kun autossa ei oo ees moottori paikoillaan eikä liiku.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: A.J.H - 16.08.2013, 08:49:17
Ainiin, hyvä että uppasit pakosarjaan liittyvältä osalta, mistäköhän löytyy helpoiten pakosarjan pinnapultit uudet? Ei viitti ruosteisia ruuvata takas kun ne kaikki tuli nätisti pois. Speksejä kukaan muista ulkoa? Jos ehdotus sisältää pulttikauppaan marssimisen.

Siniseltä. Ne on tuumakokoja, pulttikaupassa tarjoavatten varmasti M8 pinnapultteja ja niissä on toisen pään kierre noin 8mm pitkä ja orggiksissa ainakin tuplat. Tai sitten ovat jotain erikoismitoilla olevia millisiä?
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: Kaziganth - 16.08.2013, 08:56:39
Mä löysin motonetistä muutama vuosi sit. Tosin tais olla jonkun opelin pinnapultit
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: The_OttoB - 16.08.2013, 10:19:46
Jos vanha pinna on ehjä, ei sitä kannata vaihtaa. Putsaa kierteet jengapakalla, laittaa uudet mutterit. Pelimiehen liike on käyttää kupumuttereita ja kuparitahnaa niin eivät ruostu kiinni.

If It ain't broken, don't fix it.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 16.08.2013, 13:59:02
Jos vanha pinna on ehjä, ei sitä kannata vaihtaa. Putsaa kierteet jengapakalla, laittaa uudet mutterit. Pelimiehen liike on käyttää kupumuttereita ja kuparitahnaa niin eivät ruostu kiinni.

If It ain't broken, don't fix it.
Vanhat tuli muttereiden perässä pihalle, joten en alkanut irrotelemaan toisistaan.

Tänään käyty metästää pultteja, vain vääränlaisia kaikkialla, joten Keskusautohallista tilasin, pultit 2,5e/kpl ja mutterit 1,4e/kpl, aluslevyt käytän vanhat, koska ei niistä oo järkeä maksaa melkeen 8e/kpl   :idiot2: Siinä tulee muuten prikalle katetta. :2funny:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 19.08.2013, 19:07:19
Näemmä kojelaudan takana ei oo valmiiksi tota 11napasta liitintä, tässäkään mallissa nyt pitää arpoa mihin tunkea johdot.

Liittimessä johdot:
1. Blue - Wirtalukko start/run
2. Gray/red - A/C(?)
3. Yellow/Red ?
4. Green - A/C(?)
5. blue/black - Mittaristo O-liitin, napa 6
6. ---
7. pink/white - Check Engine valo(?)
8. Yellow/red ?
9. Pink - [wirtalukko/start
10. Red -Sulake #6
11. Red -Sulake #6
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 19.08.2013, 20:20:41
Pitää kyllä nostaa hattua Brittiläiselle turbotarvikepajalle, t03laipan tiiviste tuli viikonlopussa! Tilasin perjantaina about klo 16 ja tänään oli postilaatikossa  :hg: :o
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: Ter_No - 19.08.2013, 21:35:41
Tästä linkistä saattaa olla apua jos sähköjen kanssa ongelmia. Jos tarvetta enään.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687

-Tero
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 20.08.2013, 21:16:55
Konetta kasailtu tänään, kellari kasaan ja kansi päälle. Siihen sitten jäikin, ei voinu jakohihnaa laittaa kun meni siitä lohkon etulaipan kiinnityksestä yks pultti poikki mikä tarvii varmaa poraa pois, kun mun tuurilla se alkaa vuotaa siitä hetikohtapian.
Pakosarja oli jo kiinni, kunnes huomasin että tuo onkin jonkin idiootin "korjaama" taakse-alas kiinasarja, oli tukisuikaleet vaihtanu niin ettei olis tulppien eessä jos eteen-ylös, mutta jättäny laipat itsessään alkuperäisesti niin menee aika paljon ohi... hx ei mahdu ton kanssa vissiin tonne taakse-alas vaikka silpasis tukisuikaleet pois, niin tarvii joko käännättää tosta laipat tai sitten keksiä uus lähestymistapa..

Huumori taas aika vähissä, eikä vielä päästy edes siihen vaiheeseen että näkee mistä savu nousee...
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: mirok - 21.08.2013, 07:14:00
Siihen kiinapakosarjaan ei tainnu mahtua edes vakio garretti sinne alas ilman tulipelti muutoksia paikalleen. Mitä lieneen ajatelleet kun tehneet sen sarjan.. :idiot2:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 22.08.2013, 00:03:23
Ny kone pakosarjaa ja laturia lukuunottamatta nipussa.... Paitsi tuli tässä vaiheessa mieleen että tars varmaa se alumiinihärpäke öljypohjaan asentaa, unohdin olemassaolon kokonaan  :facepalm:
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 22.08.2013, 14:36:32
Tänään löyty hitsaaja laipan kääntöön, tarvii ite laikata poikki ja irtokansi ottaa lestiksi, mutta paikallisen jäähdytinkorjaamon ukko suostu hitsaa nippuun.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 26.08.2013, 23:16:31
Kaveri toi jo perjantaina ylimääräsen kannen, mutta samana päivänä meni emännän kanssa lusikat jakoon(yhtenä syynä vissii Volvot menny viimeaikoina hänen mielestä hänen eelle), niin vähän kiinnostus tähän hommaan nyt haussa.

Jos vaikka tällä viikolla sais tuon laipan kiepsautettua, mutta miteen en uskalla luvata kun tarvii vähän keräillä ittiä tässä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: 240 - 27.08.2013, 01:45:57
Kaveri toi jo perjantaina ylimääräsen kannen, mutta samana päivänä meni emännän kanssa lusikat jakoon(yhtenä syynä vissii Volvot menny viimeaikoina hänen mielestä hänen eelle), niin vähän kiinnostus tähän hommaan nyt haussa.

Jos vaikka tällä viikolla sais tuon laipan kiepsautettua, mutta miteen en uskalla luvata kun tarvii vähän keräillä ittiä tässä.

Anna emännän pyöräyttää 240 katon kautta ympäri 120km/h vauhdista (kuskille ei käy mittään) tai anna hirvi seurueen juosta 240 eteen pimeässä 5-tiellä siinä 120km/h vauhdissa ja pysäytä 240 just niin täpärästi, että emäntä (esikoinen massussa) saa silittää metsän eläimiä. Tämä koettu meidän perheessä ja näitten (myös emännän kanssa) kahleissa vielä pitkään...
Muutama vuosi sitten sain hankittua itselleni suhteellisen upean korisarjallisen 240:sen. Sain omistaa sen 5 min ja emäntä omi samantien itselleen. Hyvin tuli koulutettua noitten aksidenttien suhteen ja toinen vastaava korisarja odottaa asennusta varastossa, jos parisuhde kaipaa piristystä.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 08.12.2013, 22:12:16
Nimimerkki MWR jatkaa auton tarinaa tästä eteenpäin.

Uhos kovasti että alkuperäinen aikataulu, keväällä ajossa, pitää.
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: wh - 15.05.2014, 09:10:58
Nimimerkki MWR jatkaa auton tarinaa tästä eteenpäin.

Uhos kovasti että alkuperäinen aikataulu, keväällä ajossa, pitää.

Lihoiks meni tämäkin auto.  :-\
Otsikko: Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
Kirjoitti: AtAi - 15.05.2014, 15:24:26
Lihoiks meni tämäkin auto.  :-\
Kaikenmaailman sankareita kun ruosteettomia autoja ei viiti kasata...  :facepalm: Jos olisin tienny, en olis myyny.