Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jere Jantunen - 10.05.2013, 07:27:49
-
Eli tämmöinen "vika" tuli kun auto seisoi talven 6 kk kylmässä tallissa ja nyt otettu käyttöön, niin huomasin, että kun kierrokset nousee tonne yli 4000 alkaa "pätkimään" jos auto seisoo ja koittaa paikallaan polkaista kaasua.
Ajossa en ole huomannut, että kiihdyttäessä tekisi samaa, mutta en ole kiihdyttäessa noin kovia kierroksia edes kuin pari kertaa ottanut ja silloin ei auto ainakaan nykinyt.
Missäköhän lie vika???
Mistä löytyisi Espoo-Lohja välillä "kerholainen", joka lukisi vikakoodit ja voisi kenties auttaa asiassa?
Apua kaivaten
Jere ELK
040-5424 901
jere.jantunen@gmail.com
-
Bensansuodattimen vaihto ja tankkaus, sytytystulpat näin alkuun..
-
Moi
tulpat vaihdettiin just ennen talviteloille laittoa, samoin kaikki suodattimet ym, toki bensasuodattimen vaihto vois auttaa?
tarkistan ilmanputsarin kanssa jos sinne olis päässyt likaa?
yt jere
-
mahtaakohan tuo olla ihan automaatin normi kierrostenrajoitin vapaalla?
Meinaan ittellä tuo 00- nelikko ärrä tekee just noin. Tai siis kierrokset toppaa siihen 4000rpm
-
Veikkaisin kanssa että vapaalla kierroksille oma rajotus, ettei mene tomaatti särki - ne kun ei tuppaa kestämään kauheita kierroksia ilman vastavoimaa.
Tottakait pitkä seisomisen päälle on hyvä hieman huoltaakkin ja kyllä se bensakin hapettuu ajanmyötä. Prätkässä huomaa hyvin kun keväällä vetäsee ekat varvit vuosikerta-bensalla niin tuppaa aina pikkasen kakoomaan ennenku saa tuoretta tankkiin.
-
Ei tarvi veikkailla aivan normaalia, että rajoitin on tossa 4 tontun hujakoilla N:llä.
Ainakin oma ja kaverin S80 t6 tekee juurikin niin, eiköhän ne kaikki muutkin. :)
-
Hei kaikille
Kiitokset vastauksista ja samanlaisen vastauksen sain Volvoltakin, että kierrosluvun rajoitin siellä noin 4000 rpm.
JOten ei muuta kuin kovaa kyytiä ja autobaanalle.
Yt Jere :hello:
-
Anteeksi tyhmä jatkokysymys: miksi pitää huudattaa moottori paikallaan, noin ylipäänsä ???