Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Esa H - 12.05.2013, 19:46:31
-
Noin 1000km ajettu kasauksen jälkeen . Eilen käytettiin rullilla ei mitään ongelmaa tänään sitten käynnissä
niin kuin olisi laturin/vesipumpun laakeri mennyt vaan ei sama kahina ilman remmiäkin.
Jakopään koppa irroitettu näyttäisi kaikki ok nokka akselin pidikelevy paikoillaan ehyenä.
Tuliko liian jäykät öljyt 10/60 onko öljypumppu tykänny huonoa (paljerako n.0,45 kone ei kyllä kolise käy muuten tosi sievästi) Onkohan kellään ollu vastaavaa ongelmaa.
Terv. Esa
-
Noin 1000km ajettu kasauksen jälkeen . Eilen käytettiin rullilla ei mitään ongelmaa tänään sitten käynnissä
niin kuin olisi laturin/vesipumpun laakeri mennyt vaan ei sama kahina ilman remmiäkin.
Jakopään koppa irroitettu näyttäisi kaikki ok nokka akselin pidikelevy paikoillaan ehyenä.
Tuliko liian jäykät öljyt 10/60 onko öljypumppu tykänny huonoa (paljerako n.0,45 kone ei kyllä kolise käy muuten tosi sievästi) Onkohan kellään ollu vastaavaa ongelmaa.
Terv. Esa
Millainen jakopää ? Öljyistä tuskin kiinni :-\
-
Kytkin mahdollisesti? :idiot2:
-
Mulla on itseasiassa aivan sama ongelma. Kuulostaa tosiaan aivan siltä kuin laturin laakerit ulisee, mutta kokeilin kanssa ilman remmiä ja sama homma. En nyt ole viimekesän jälkeen siitä huolehtinut vaan ajanut vaan,äänikin tuntuisi tulevan vain satunnaisesti, tai sitten ei vaan enään kuule kun laitto tuplat korisemaan viereen.
-
Vakio rattaat jakopäässä,koneen etupäästä se tuntuu enemmmän kuuluvan eikä kytkimen
polkeminen vaikuta.
-
Vaikea sanoa mitään tarkempaa kuulematta "kahinaa" livenä.
Jos "keksintö" on varustettu jarrutehostimella, niin koita ottaa jarrutehostimen alipaineletku irti ja vaikka peukalo tulpaksi imusarjaan kokeilun ajaksi.
-
Millainen jakopää ? Öljyistä tuskin kiinni :-\
Niinpä. Hampaiden alapuolella vajaa puolikierrosta elämää havaittavissa ja samalla kohtaa hampaiden
pinta kulunut karkeaksi ja vaihtanut väriä.
Onko tuohon muuta vaihtoehtoa kuin teräsrattaat vai meneekö vielä ehyellä normaali rattaalla.
-
Niinpä. Hampaiden alapuolella vajaa puolikierrosta elämää havaittavissa ja samalla kohtaa hampaiden
pinta kulunut karkeaksi ja vaihtanut väriä.
Onko tuohon muuta vaihtoehtoa kuin teräsrattaat vai meneekö vielä ehyellä normaali rattaalla.
Riippuu tietysti kuinka kova moottori on nokaltaan , ja venajousiltaan ? Kun vaihdat , laita molemmat ,
kampuran- ja nokanratas . Fiiber rattaita löytyy varmasti hyviä käytettyjäkin , ja teräsrattaat saa esim:
KG:ltä
-
R nenä ja vakio jouset mutta ne rutistukset jäiköhän vähän liikaa 15-16
-
Siis koneen laskennallinen puristussuhde 15-16?
Olisko puristuspaine kuitenki :o
-
Paineeppa tietenki :) Liikaa?
-
Paineeppa tietenki :) Liikaa?
Ei ole , vaan on kunnossa :o
-
Huomasin juuri omasta b20 kampuran takastefaa vaihtaessa että kun vauhtipyörästä otti kiinni ja kokeili käsin pyöräyttää konetta niin aluksi tuntuu pieni välyksen tuntuma. Voisiko johtua juuri jakopään rattaista? Kone on hiljakkoin vasta kasattu eikä vasta kuin paikallaan käytetty säätöjä hakien. Ehkä pientä outoa ääntä havainnu käyttäessä. Tuntuisko esim. kiertokangen laakerit yms kampurasta tollein.?