Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -JaniR- - 12.05.2013, 23:21:55
-
eli ongelma on seuraavan lainen, vaihtui B230K mootori tuollaiseen B200E mootoriin kun muuta ei tähän hätän ollut laittaa, mootori käy ja pelaa muuten hyvin ja jaksaa mennä mutta pienillä kierroksilla paikallaan ollessaan pätkii ja kun nostaa kierroksia pätkiminen vähenee mutta ei katoa, korvakuulolla noin 3500rpm jälkeen pätkiminen on niin vähäistä ettei sitä oikeen erota enään muuta välillä huomaa ontumista käynnissä, vedätäessä pelaa todella hienosti mutta tasakaasulla noin 80km tuntivauhdissa pätkimisen huomaa selvästi, 100 km vauhdissa pätkimistä ei juur huomaa muuta kun pientä nykimistä havaittavissa 110 ylös päin mootori pelaa taas normaalisti ja ei juurikaan pätki enään.? mistä voisi johtua tämmöinen outokäytös.?
-
Vaihdoitko Kelju-K-Kojootin koneen kaveriksi vai meneekö korin alkuperäisellä kaasuttimella? Mun korvaan kuulostais äkkiseltään laihalta seokselta tai heikolta kipinältä.
-
Vaihdoitko Kelju-K-Kojootin koneen kaveriksi vai meneekö korin alkuperäisellä kaasuttimella? Mun korvaan kuulostais äkkiseltään laihalta seokselta tai heikolta kipinältä.
tulpista katottuna seos on aika sopiva kun ei oo tulpat mustat eikä valkoset, kipinän antaa hyvän. mootori on toki seissy jonku aikaa ennen ku laitettiin se tuohon keulalle ja käymää. kaasuttimet lensi kaikki romukasaan että ihan k-jetti ruiskulla, molemmat pumputki pelaa hienosti ja paineen tekevä pumppu on vielä käytännössä uus kuin myös rele. mutta mistä seosta saa rikastettua tuossa k-jetissä en ole aikasemmin k-jetin kassa touhunnut nii täytyy kysellä vähä tyhmältäki kuulostavia kysymyksiä
-
nyt se on lakannu kokonaan käymästä, ajosta sammutettu kaupan pihaan ja sen jälkee on parikertaa luvannu ja sen jälkee vaihdettu ruiskun rele ja katottu sulakkeet, eli kaikki pitäs olla kunnossa sen puolesta, puolankin pitäisi olla kunnossa mittausten perusteella.
-
K-jetin bensansäätö ruuvi on siinä välissä missä on se ilmaläppä ja ne jakajalta lähtevät bensaletkut. En muista oliko
kuusiokoloavain 3 vai 4 milliä ja pitää olla aika pitkä avain.
-
varsin mielenkiintonen vika mikä ei tunnu korjaatuvan avikka vaihto kaikki bensa puolen osat käyntikuntosesta mootorista, eli siis auto käy kun juottaa suoraan imusarjaan bensaa mutta ei ilman, nyt on kuitenkin vaihdettu kaikki bensa puolen osat ja edelleen sama vika, bensa tulee pumpuilta hyvin ja tekee paineen(uusi pääpumppu).. tetäisikö joku jotain poppamiesti tai poppakonstia millä sais tän henkimaailman vian pois.?
-
Punavalkee piuha puolan miinuksessa?
-
Punavalkee piuha puolan miinuksessa?
kyllä on kiinni, auto käy kyllä kun kaataa suoraan imusarjaan bensaa.
-
lueskelin jotain vanhaa ketjua täällä ja siellä oli puhetta painevaraajasta, ja muutenkin tauti on suhteelisen samanlainen, tämä auto mitä laittelen ei vain käy ollenkaan. täsä ketju jota olen lukenut http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11012.0.
löytyykö tuota painevaraajaa uutena jotain, en ainakaan netistä löytänyt erivaraosa sivustojenkautta muuta kun suodattimen ja pumpun mutta en painevaraajaa
edit: onko k-jetissä joku erillinen käynistys suutin mikä ruiskii bensaa startatessa vai onko tämä yksitrtäinen suutin mihkä tulee 2 johtoa joku kylmäkäynistys suutin mikä toimii tyyliin vain talvella kun on tarpeeksi kylmää
-
K-jetti kun kyseessä, kannattaa tarkastaa imuvuodot.
Suuttimien o-renkaat tai imusarjantiiviste ?
-
K-jetti kun kyseessä, kannattaa tarkastaa imuvuodot.
Suuttimien o-renkaat tai imusarjantiiviste ?
kaikki on kunnossa, vika löyty luutavasti vialisesta ruisku yksisköstä, lautanen siellä sisällä oli aivan toisessa reunassa ja "roikku alhaalla" vaihdetiin koko yksikkö toiseen kaikkinee hiluineen.