Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pehu - 13.05.2013, 12:46:46
-
Nyt tarvisi apua ongelmaan tietäjiltä.
Eli otsikon auto ei suostu käynnistymään, aikaisemmin ongelmana ollut liika bensanvienti, eli jotain ruiskupuolella pielessä, no, auto kumminkin käynyt.
Nyt ei edes lupaa enään.
Vikakoodeja en ole vielä tarkistanut, tänään aikeissa, mutta ajattelin jo ennalta kysyä.
Vikavalo kyllä palaa. Palanut jo vuoden ainakin.
Puolan olen vaihtanut juuri, samoiten tulpat, piuhat, kansi ja pyörijä uusittu vuoden sisällä.
YK anturi se ei ilmeisesti ole, koska pytyt bensaa täynnä. Jos YK anturi rikki niin sillon ei tule bensaakaan?
Missähän tuossa keksinnössä on sytytyksen ohjausboksi?
Jakajan kansihan on venakopan päässä, mutta sieltä ei mitään piuhoja tule, eli siellä ei ilm mitään hall anturia ole?
Ajoituslamppu ei ainakaan sanonut mitään kun sillä koitin katsoa tuleeko kipinää..
Ajonestoahan noin vanhassa ei kaiketi ole..
Eli mistä kannattaa lähteä, koodin luvun lisäksi?
-
Ihan ensiksi ne vikakoodit!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Ja vasta sitten ryhdytään arvailemaan muuta!
-
A boksista 2 ja 6 portti sanoo pelkkää ykköstä, eli ei muka vikaa.
B portista en katsonut mitään.
Mielenkiintoista..
-
Sytytyksen ohjainboksi sijaitsee kuskin jalkatilan "katossa".
Yksi vikakohde on about kuskinpuoleisen ajovalon takana oleva sytkäpääte.
Ne voivat olla joskus kinkkisiäkin...
-
Pystyykö sitä päätettä yleismittarilla, ohmeilla ja kähmeillä testaan, vai kokeiltava toista?
Ja onko Biltema/Mätänettikamaa, vai meneekö marmorinpuolelle?
-
Laita virran päälle ja mittaa, tuleeko puolalle jännite. Jos tulee, niin siltä osin kaikki Ok!
vaihda sitten vaihtosähkön puolelle se yleismittari, niin sen pitäisi antaa jotakin lukemia startatessa toisesta nastasta, jollei anna, niin syttypääte vaihtoon!
Motonetissä se maksaa 29,90.- (eikä ole bosch vaikka luettelon mukaan olisi).
Sieltä saat unipointin ja se kyllä toimii ihan hyvin, jos kaikki muu on kunnossa.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108013/5
Itse EZK:ssa vikaa on harvemmin siten, ettei boxi anna jotain vikakoodeja tai LH oireile muutoin viasta.
Korkea polttoaineen kulutuskin saattaisi viitata EZK:n puolen ongelmiin, eli nakuanturiin tarkemmin.
Ps. Missä on se viesti ujosta syttypäätteestä Jaippi? Haku ei sitä löytänyt! :D
-
Puolalle tulee virta, sen tarkistin jo vkl.
Toiseen piuhaan tulee n. 3v startatessa.
Ja kyllä raha taas haisi kun koitti startata ;D
Oli jo vuos sit ongelma toi kulutus, meni ajokieltoon kun häkäarvot niin kovat, että eläkkeelle menossa ollut katsastus-setä sanoi ettei hän ole tuollaisia koskaan nähnyt :D
Lambdan vaihdolla se silloin parani..
Kipinästä vielä sen verran, että laitoin vanhan tulpan kiinni, ja starttasin, niin tosi harvakseltaan kipinää napsautti..
-
Tiedä sit oisko tosta uittamisesta johtunu se että tulpat kuolleet kaikki, kun ei edes lupaa.
Kun ei kerran vikakoodeja tule.
-
Se vaan häiritsee että Lambda valo palaa, mutta silti ei ledit kerro muuta kuin ykkösiä.
-
Se vaan häiritsee että Lambda valo palaa, mutta silti ei ledit kerro muuta kuin ykkösiä.
Jos lambda-valo palaa niin jollakin purkilla on vikakoodi tarjottavana. Eli lue molemmat purkin puolet A & B ja sieltä kaikki töpselit, joissa näkyy liitin.
Sieltä pitäisi löytyä nastat EZK, LH, ABS ja valinnaisina vakkaria yms. purkkeja.
Ja tulpat voivat kuolla todellakin heti, kun ne kastuvat. Nimimerkillä viinalla tulppia menee kuin leipää kun sopat on paksulla!
-
Okei, löytyykö osotteita mitä noi muut kertoo?
1,3,4,5 ja B boksin reiät?
Ettietää sit ees mistä ryhmästä vikailmoo tulee jos tulee, vaikkakin viat tuntuis olevan 2 ja 6 sektorilla.
-
3 on kai ABS ja sen tiedän jo et pois pelistä, mutta ei se tota sytkää ja bensansyöttöö kyl heiluta..
-
Ps. Missä on se viesti ujosta syttypäätteestä Jaippi? Haku ei sitä löytänyt! :D
Taisi jäädä "museoon".
Oireili muuten just noin että antoi kyllä kipinää mutta milloin sattui.
Välillä ampui pakopuolelle ja välillä imusarjaan päin.
Sammui kesken ajon jne.
-
Noniin, sytkäpääte, tulpat ja lämpöanturi vaihdettu, nyt lähti, mutta vielä käy hassusti, ja toooodella rikkaalla, tarvii koittaa vielä IMM:iä tutkia..