Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jleino - 13.05.2013, 21:17:40
-
Nyt hyvä kysymys: mistähän tuo otsikon ilmiö voi johtua. Rengas ei kyllä mielestäni ota mihinkään kiinni kääntäessä, kumissa eikä lokasuojan sisäpuolella ole missään mitään jälkeä. Ääni on tosiaan sellainen kuin kumi hankaisi johonkin, ei sellainen kuten renkaan laakerin mennessä.
Ja tästä mielenkiintoisen tekee se, että kun kaarreltiin kunnon sadekelillä niin ääntä ei kääntäessä kuulunut?? Ei ymmärrä :idiot2:
Oikeanpuoleinen vetari tuli talvella tärinöitten takia vaihdettua.
Ideoita?
Ja lisätään, että viikko sitten huomautuksitta katsastuksesta läpi, taas :)
-
Jarrukilpi voisi osua jarrulevyyn.
-
Ääni on tosiaan sellainen kuin kumi hankaisi johonkin ?? Rengas ottaa kiinni ... Katso onko jälkiä pyöräaukon takana/sisällä
-
Onko pyöräkoko 17", jos on niin katoppa missä kunnossa ne kääntörajoittimet alatuki varsissa on...
-
Itsellä samammoinen ääni ja nimenomaan vasemmalle kääntäessä.
Ääni tuli kun säädätin pyöränkulmat. En ole katsellu kyllä että onko rengas raapinut kiinni kun itsellä on 15" nakit.
Ääni tulee minulla tosiaan vain vasemmalle kääntäessä esim. uukkarissa jos kääntää lähes tappiin asti.
Itse veikkaan kyllä että rengas ottaa joonkin kiinni.
-
kääntörajoittimet alatuki varsissa
Noista löytyy syy, rengas pääsee kääntymään liian lähelle sisälokasuojaa.
-
Ja rajoittimet voi vaihtaa puolelta toiselle ja taas on kulutuspintaa tarjolla.
-
Tai laittaa prikat alle.
-
Liikenneympyrä-kaartelussa ei kyllä pitäisi vielä olla käännönrajoitin lähelläkään, eli näinollen ei siis vielä rengas pitäisi vielä osua lokasuojaan.
-
Itse tuossa iltasella katsoin ja se luukku/kulutus palanen mikä siinä sisälokarissa on kiinni kahdella pultilla, niin oli irronnut toisesta päästä ja pääsi hankaamaan rengasta välillä.
Onkohan se etummainen pultti uusittavissa kun tapista on kierteet hävinneet ruosteen myötä?
Laitoin nipparilla nyt tilapäisesti kiinni.
-
Onkohan se etummainen pultti uusittavissa kun tapista on kierteet hävinneet ruosteen myötä?
Laitoin nipparilla nyt tilapäisesti kiinni.
Varmaan millinen pultti, joten miksei olisi?
-
Luulisin, että se tappi on pistehitsattu siihen.. en ole kyllä koskaan tarkemmin katsonut.
Muovinen mutterihan siihen tulee ja tapissa on aika harva kierre, normaali mutterihan siihen ei käy
Jos siinä on vähän edes kierteen muotoista jäljellä, niinvarmaan uusi mutteri siihen menee, mutterissa kun ei aluksi ole kierrettä, vaan se tappi tekee ne.
-
Luulisin, että se tappi on pistehitsattu siihen.. en ole kyllä koskaan tarkemmin katsonut.
Muovinen mutterihan siihen tulee ja tapissa on aika harva kierre, normaali mutterihan siihen ei käy
Jos siinä on vähän edes kierteen muotoista jäljellä, niinvarmaan uusi mutteri siihen menee, mutterissa kun ei aluksi ole kierrettä, vaan se tappi tekee ne.
Jaa vai siitä oli kyse, käsitin vähän väärin. Eräs vaihtoehtohan on rusauttaa peltiruuvilla kiinni, jos ei omaa sääli nimistä sairautta. Jotain ruostesuojaa voipi ruikkia ruuvauskohtaan, jos säälittää.
-
Itse tuossa iltasella katsoin ja se luukku/kulutus palanen mikä siinä sisälokarissa on kiinni kahdella pultilla, niin oli irronnut toisesta päästä ja pääsi hankaamaan rengasta välillä.
Onkohan se etummainen pultti uusittavissa kun tapista on kierteet hävinneet ruosteen myötä?
Laitoin nipparilla nyt tilapäisesti kiinni.
Nyt en kyllä pääse ajatukseen käsiksi, että mistä luukusta on kyse? Ne tukivarressa olevat pitkulaiset puslat on ehjänä ja "kulumattoman" näköiset.
Sisälokasuojassa oli renkaan jäljet, mutta ne tulevat vain silloin kun käännetään ihan tosissaan.
Taitaa olla nämä 235/55-17 hieman liian levetä tähän T5 -lossiin. Aiemmat oli 16-tuumaiset eikä niitten kanssa ollut mitään ongelmia.
Täytynee nosturilla käännellä ja katsoa niin näkee et mikä se on. On sen verran matala tuo ettei mahdu pää sinne auton etupuskurinkaan alle enää. Vai pääkö se on kasvanut..
-
235/55-17
mulla nappaa 225/45-17 kiinni vakio tethys vanteella et luulis kuitenkin äänen tulevan noista renkaista kääntäessä...
-
Tuo että 17" vanteilla renkaat ottaa kiinni ja kahnuttaa ääriasennossa on tuiki tuttua. Yllättävän moni ajaa vaan menemään. Autoa ostellessa kaikki 17 vanteilla olleet kahnutti ja myyjät vaan kohautteli olkapäitään. En mää vaan viihtis. Nämä eo muutenkaan käänny liian näppärästi ja jos vielä tars varoa ettei ratti oo ääriadennossa niin hohhoijaa.. Vois katsastusmiehetkin vähä kattoa tän asian perään. Joku tolkku
-
Nyt en kyllä pääse ajatukseen käsiksi, että mistä luukusta on kyse? Ne tukivarressa olevat pitkulaiset puslat on ehjänä ja "kulumattoman" näköiset.
Sisälokasuojassa oli renkaan jäljet, mutta ne tulevat vain silloin kun käännetään ihan tosissaan.
Taitaa olla nämä 235/55-17 hieman liian levetä tähän T5 -lossiin. Aiemmat oli 16-tuumaiset eikä niitten kanssa ollut mitään ongelmia.
Täytynee nosturilla käännellä ja katsoa niin näkee et mikä se on. On sen verran matala tuo ettei mahdu pää sinne auton etupuskurinkaan alle enää. Vai pääkö se on kasvanut..
Siinä oikeanpuolen sisälokarissa iskaritolpan etupuolella on mulla ainakin sellainen pala/luukku. Lienee se huoltoluukku josta pääsee hihnaan käsiksi. Voin napata kuvan kun kerkeän. Mutta tuossa https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=ISlIWR5YewkNIM&tbnid=FREzVG4iZMQtoM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.vrcf.fi%2Ffoorumi%2Findex.php%3Ftopic%3D173.0&ei=OfeVUcWuOYmJ4ASKtYHoBQ&bvm=bv.46471029,d.bGE&psig=AFQjCNH__c_PX_kkaXDwzhszVpkAO01YYw&ust=1368869019721196 (https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=ISlIWR5YewkNIM&tbnid=FREzVG4iZMQtoM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.vrcf.fi%2Ffoorumi%2Findex.php%3Ftopic%3D173.0&ei=OfeVUcWuOYmJ4ASKtYHoBQ&bvm=bv.46471029,d.bGE&psig=AFQjCNH__c_PX_kkaXDwzhszVpkAO01YYw&ust=1368869019721196) noiden muovimuttereiden välissä on semmoinen muovipalanen.
-
Ittelläin alkoi tuos talvella sama vika joka siin sit paheni. Kävi ilmi et tehostajan öljyt oli vähissä ja loppuivat sit jopa. bilteman paikkausneste sisään ja öljyt perään niin on nyt ainakin uukausia toiminut.