Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: tupa - 15.05.2013, 20:34:20
-
Päivien päivää.
Koitin etsiskellä vastaavaa aihetta, mutta ei onnistanut.
Mistäpäin konehuonetta pitäis löytyä lähtö lämppärin alipaineletkulle? Tulipellin keskiosasta löytyi harmahtava letku, joka oli kätevästi tulpattu ruuvilla, mutta en sitten mistään löytänyt sille sopivaa lähtöä. Epäilen tämän letkun olevan syy lämmityslaitteen säätöjen toimimattomuuteen, mutta voin toki olla väärässäkin.
Pitää nyt samalla kertaa tutkia kaikkea, kun kerran revin apparin jalkatilat auki kiljuvan puhaltimen takia.
Auto on '84 760 2,3 urpo manuaalikylmästöinnillä.
-
Ihan mielenkiinnosta, onko oikeasti olemassa mallivuotta -84 edustava 760 jossa ei ole automaattikylmäkonetta? Mistä moisen onnistuit löytämään :P.
Lämppärin alipaineita tulee imusarjasta yksi letku, voit etsiskellä meneekö lämmityslaitteen letkujen lähellä olevaan läpivieintisydeemiin yhteenkään letkuun alipainetta moottorilta. Normaalisti tuo alipaine on mustassa letkussa, ja muistaakseni harmaa on sitten lämmityslaitteen hanan alipaine, en tästä ihan varma näin tarkistamatta ole.
-
Näköjään on olemassa, ei tuo ainakaan mitenkään automaattiselta vaikuta.
Onkos se lämppärin letkun läpivienti keskiosassa tulipeltiä vai sivussa? Kuskinpuolella meni yksi musta letku, mutta arvelin sen olevan ahtopainemittarille.
En aivan tarkkaan ole päässyt kabiinin alipaineletkuja katselemaan, kun letkut sukeltaa mukavasti sen muovipömpelin taakse.
(tälle foorumille ei kyllä päissään kukaan taida kirjotella mitään, kun tuosta tekstivarmennuksesta ei meinaa saada selvinpäinkään selvää)
-
Aika eksoottista etten sanois :o.
Lämppärin letkujen lähellä se läpivienti on, eli siis keskehköllä tulipeltiä. Samasta nipusta tulee muistaakseni 2 sähköjohtoakin, toinen menee sinne kuivaimen kyljessä olevalle painekytkimelle iskaritornin kupeeseen ja toinen menee joko letkussa olevaan lämpötilakytkimeen tai sitten lohkon kyljessä olevaan lämpötilakytkimeen.
Päissään kirjottelu onnistuu oliskohan 5 viestin jälkeen kun varmennus jää pois.
-
Jatketaas tähän nyt vuoden tauon jälkeen vielä samalla asialla ja vähän uudellakin.
Eli tämä kuvan alareunassa mutkan tekevä ruuvilla tulpattu alipaineletku, mihin sen pitäisi mennä? Tulee tulipellistä (keskikohdan tienoita) läpi samasta kohtaa kuin tuo vaaleanpunainenkin.
(http://i1248.photobucket.com/albums/hh488/tupa623/WP_20140524_12_26_58_Pro_zpsa1b49f97.jpg)
Uutena kysymyksenä: kuvassa näkyvä hana jossa valkoinen vipu. Mikä vaijeri sille pitäisi tulla ja mikä sen funktio ylipäätään on? Konehuoneessa ei ylimääräisiä näkynyt.
-
Jatketaas tähän nyt vuoden tauon jälkeen vielä samalla asialla ja vähän uudellakin.
Eli tämä kuvan alareunassa mutkan tekevä ruuvilla tulpattu alipaineletku, mihin sen pitäisi mennä? Tulee tulipellistä (keskikohdan tienoita) läpi samasta kohtaa kuin tuo vaaleanpunainenkin.
Uutena kysymyksenä: kuvassa näkyvä hana jossa valkoinen vipu. Mikä vaijeri sille pitäisi tulla ja mikä sen funktio ylipäätään on? Konehuoneessa ei ylimääräisiä näkynyt.
Näyttäisi siltä, että alipainehana on korvattu mekaanisella. Elikkä letku olisi hanalle (ja siksi siellä on vaijerin paikka hanalla koska on väärä malli).
-
Ihan mielenkiinnosta, onko oikeasti olemassa mallivuotta -84 edustava 760 jossa ei ole automaattikylmäkonetta? Mistä moisen onnistuit löytämään :P.
Koskeeko tämä pelkästään mallivuotta -84? ???
-
Voi hyvää päivää näiden ranetuksien kanssa...
Onkohan tämä käypäinen osa tuohon?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307735/588732 (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307735/588732)
-
Koskeeko tämä pelkästään mallivuotta -84? ???
Oikeastaan tiilikoppasia kokonaisuudessaan, tietääkseni uusikorisen 760 on aina ECC:llä. Ja yhtä lailla oletus oli että tiilikoppaset 760:it olis aina ACC:llä.