Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: ville922 - 15.05.2013, 22:39:27
-
Elikkäs pakoventtiilin vaihdon jälkeen on ilmennyt uusi ongelma. Ahdot eivät nouse enää yli 0.6 ja savuttaa runsaasti rasittuessa. Esim. ylämäkeen ajettaessa. Savu on ehkä hieman sinertävää. Ennen remonttia toimi kuitenkin turbo hyvin. Venttiilin varren kumit on vaihdettu samoin kaikki muutkin yläpään tiivisteet. Eli onko jollain antaa jotain neuvoja mistä lähteä vikaa paikantamaan? Vikakoodit on luettu eikä sieltäkään löytynyt mitään.
-
ahdin loppu.
-
En oikein haluaisi siihen uskoa ku se on vaihdettu parivuotta sitten.. Ainiin ja vaparista kuuluu nykyään sellasta "supatusta" ku höllää kaasun.
-
"Supatusta" veikkaisin sakkaukseks. :) yhtysin kyllä AtAi:n veikkaukseen. Ootko koittanu turbosta välyksiä?
-
Onko tuolla vaihdetulla turbolla ajettu koko ajan tuuninki filtterillä? Huonoimmat niistä estää vain oravia menemästä koneeseen.
-
En osaa sanoa kun auto tuli minulle puolvuotta sitten. :(
-
Mites tämä välyksien koittaminen onnistuu? Nää turbo vehkeet on minulle uus juttu. Ni oon vähän käsi näiden kanssa.:D
-
imuputki irti turbosta ja kokeilet heiluuko siivet sivusuunnassa tai pitkittäin. pitkittäis heittoa sai olla mutta sivuttain ei. Viisaammat korjaa jos meni nyt väärin. ja elä mää kuumaan turboon työntämään käsiä ;)
silmämääräinenkin tarkastus auttaa siipien pitäs olla sileät ja kirkkaat imupuolella jos on reunoissa kolhuja jne paskaa nähtävissä niin aika selkee tappaus...
-
imuputki irti turbosta ja kokeilet heiluuko siivet sivusuunnassa tai pitkittäin. pitkittäis heittoa sai olla mutta sivuttain ei. Viisaammat korjaa jos meni nyt väärin. ja elä mää kuumaan turboon työntämään käsiä ;)
silmämääräinenkin tarkastus auttaa siipien pitäs olla sileät ja kirkkaat imupuolella jos on reunoissa kolhuja jne paskaa nähtävissä niin aika selkee tappaus...
Ei tosta ny ottanu selvää mitä tarkoitit, mutta siis pientä klappia saa akselissa olla sivusuunnassa, mutta pitkittäissuunnassa ei. Saa olla aika iso sivuklappi ennen ku siivet ottaa pesän reunoihin kiinni.
-
Onhan huohotus kunnossa ja kaikki letkut paikoillaan ja eivät ole lutussa?
-
Pitää nyt viikonloppuna viedä auto hallille ja ruveta tutkimaan sitä ahdinta. Eiköhän näillä tiedoilla taas alkuun pääse.:)
-
nyt on taas volvon parissa puuhailtu. eli ahtoputkessa oli pieni vekki > vaihdoin uuteen mutta ei muuttunut miksikään. eli ongelmat jatkuu.
venttiilikopan päällä oli hieman öljyä, eli siis huohotus temppuilee?
ahtimen alapuolelta tai jostain niiltä nurkilta tihkuttaa/valuttaa öljyä ajossa pakoputken päälle ja pitkin pakosarjaa, josta tämä savutus voisi johtua?
ja tuossa on nyt sit jonkin lainen video.
http://www.youtube.com/watch?v=puEjZq8c2tQ&feature=youtu.be
-
ja onko tuohon huohotus homman putsaamiseen mitää hyvää niksiä?
-
Onko tuolla vaihdetulla turbolla ajettu koko ajan tuuninki filtterillä? Huonoimmat niistä estää vain oravia menemästä koneeseen.
http://www.youtube.com/watch?v=puEjZq8c2tQ&feature=youtu.be
Ahdin vaihtoon.
-
Ei ollu kyllä väljää ahtimessa ihan vähän tossa sivuttais suunnassa ja imupuolen siivekkeet olivat kunnossa. Ku ei viittis kyllä tonnia tohon uuteen ahtimeen sijoittaa..