Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: rokkiarska - 17.05.2013, 23:08:23
-
Nonii kertokaa viisaat missä vika ku kompuralle tulevaan johtoon ei tuu virtaa, jonka johdosta ilmastointi ei toimi. Akulta ku laittaa suoraan johdon ni johan pyörii. Toista paneelia on testattu ja relettä. Sulake on myös ehjä. Ja järjestelmä o justiisa täytetty.
-
esim. pressostaatti (matalapainepuolen painekytkin)
-
tää meni näköjää vahinkossa tänne faq puolelle... No mutta mite sitä venttiilin toimintaa vois testata?
-
kytkimen liitin irti ja johtosarjan puolen liittimestä yhdistetään johdot
eli simuloidaan pressostaatin tekemä kytkeminen.
Jos kompura käynnistyy nyt ja kylmäainetta järjestelmässä varmasti on, niin kyseinen osa on rikki.
Johtoja ei kylmän toivossa missään tapauksessa saa jättää yhteen, koska sillä ohjataan kompuraa, eikä se sitten pysähdy ennen kuin johdot irroittaa tai järjestelmään tulee liian suuri paine, että turvakatkaisin katkaisee käynnin.
-
Nojoo mää jo luulin että se toimii, mutta paskat! Se toimii ku lähtee kylmällä autolla liikenteesee. Mutta sitte ykskaks ei toimikkaan vaikka just äske toimi? mitä ihmettä se meinaa. Sitten taas jos laittaa suoraan virtaa akulta kompuraan ni kyllä pyörii ja kylmää puskee. Auttakaa piruvie ku kyrsii tuo paska.
-
Liian suuri magneettikytkimen välys?
Jos välys lähentelee millimetriä, niin on liikaa.
-
ei siinä ainakaa tunnu välystä. Ja toimisko se kun laittaa suoraan virtaa siihe vaikka ois välystä?
-
ei siinä ainakaa tunnu välystä. Ja toimisko se kun laittaa suoraan virtaa siihe vaikka ois välystä?
Ei se tunnukkaan, se näkyy. Lykkää rakotulkki siihen magneettikytkimen rakoseen. Jos millinen menee niin välys on liian suuri kuten Miksu jo totesi.
Lue tuo niin hoksaat. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0
-
Ei tosiaan mitään väljää, vaan välys joka kulumalla tulee suuremmaksi.
Suora johto= vähemmän jännitehäviötä = enemmän virtaa = tehokkaampi magneetti
Normaali auton kytkentä, vanhoja liitoksia vaikka kuinka paljon = jännitehäviötä, eli heikompi magneetti, mutta ei silti välttämättä viallinen.. ei vain jaksa vettä kiinni liian suurta magneettikytkimen ilmaväliä
-
okei joo se on kyllä varmaa ihan liian iso väli, koska liiikkuu varmasti yli millin kun virtaa johdolla laittaa.. Nojoo täytyy se purkaa sitte. Minä ku luulin että siinä magneettikytkimessä olis se välys. Ku ee ummarra ku ei oo tarvinnu tuommosia rassata. 940:ssä ei ollu onkelmia.
-
okei joo se on kyllä varmaa ihan liian iso väli, koska liiikkuu varmasti yli millin kun virtaa johdolla laittaa.. Nojoo täytyy se purkaa sitte. Minä ku luulin että siinä magneettikytkimessä olis se välys. Ku ee ummarra ku ei oo tarvinnu tuommosia rassata. 940:ssä ei ollu onkelmia.
Välys sielä on oltavakin, mutta ei liian suuri.
Kun säädät sen, niin johonkin 0,3mm paikkeille on hyvä tähdätä
-
oorait kiitos neuvoista. Huomenna tai tiistaina pääsen ihmettelemään sitä.
-
no nyt on kyseinen operaatio tehty ja tuntuis toimivan.
-
no nyt on kyseinen operaatio tehty ja tuntuis toimivan.
Hyvä kun tuli kuntoon, niin ei tarvitse hikoilla ;)
-
Joo huomattavasti mukavampi ajella. Kohtalaisen kuuma tuommone musta möykky verrattuna valkosee amazoonii.. :idiot2: